Tur att du skrev det för mitt pass är ganska nytt. Hittade detta här Fakta om pass/nationellt id-kort - Pass och nationellt id-kort - www.polisen.se "Chip i pass och nationella id-kort från oktober 2005 Passet och det nationella id-kortet är försedda med ett chip som lagrar innehavarens personuppgifter och foto. För passet lagras även fingeravtrycket här. Syftet är att höja säkerheten och säkerställa att personen på fotot och den som använder resehandlingen är samma person. Äldre passmodeller kan användas hela sin giltighetstid."
Gäller ju att passa på när tillfälle ges. Mer on topic, någon som testat NFC -> USB? Hade varit fint om det funkade bra. Om någon har, vad blir hastigheterna?
Ja, som också framkommit här, så innehåller inte de gamla "10-års passen" något chip, men väl de senaste (kom detta år) och versionen innan. Enkelt att kolla på giltighetstiden som istället är 5-år. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
jag är inte säker på att jag har hundra rätt men alla som letar efter NFC-taggar... Varför inte använda mifare? finns att köpa på din lokal låssmed eller larm-installatör? mifare går det att skriva information och finns appar på market för det... har inte testat detta då jag inte har NFC på min arc... kan sponsra med en mifare till någon i uddevalla... en mifare tagg finns i olika storlekar...
http://www.smartcardfocus.com/shop/ilp/se~72/so~5/p/index.shtml Där handlade jag mina...fungerade hur bra som helst, pang i brevlådan! Finns kort, klisterlappar och annat. (orkade inte rota igenom tråden, sorry om det redan är nämt)
HELVETE VAD SMART med klister lappar.. inte sett detta tidigare... (jobbar med passagesystem) och har en del med mifare att göra...
Klisterlappar har bara ett problem, man blir beroende av dom sitter sådan lite varstans nu, kalendern, bilen, sängen (larmet)...
Mitt pass går ut nästa år, tror jag. Nu får jag ett ljud i alla fall när jag "scannar" mitt ID-kort, men jag får ingen som helst information, ska man få det?
Jag testade med passet och det fungerade faktiskt! Det var rätt svårt att skanna in det dock, verkar som det är lite dålig sändning eller något.. hur enkelt är det för er att skanna?
Yes! det är dom som fungerar ska skicka tillbaka dom som inte fungerade och byta till fungerande taggar