Någon som vill dela med sig hur ni använder era stickers, gärna i kombination med Tasker? Själv har jag än så länge bara en sitter på jobbet som jag aktiverar för ljudlös när jag kommer, och avaktiverar när jag går hem.
Jag har planen att fästa en på min bilhållare så att telefonen går in i "Car mode" när jag sätter den i hållaren och stänger av det när jag tar bort telefonen från hållaren. Har än så länge bara kommit så långt att jag har installerat Car mode på min telefon och funderat på hur jag ska kunna stänga av Car mode med "NFC task launcher". För just nu har jag börjat lyckas att starta det via taggen.
Mitt upplägg: Hemma: Ljud på, wifi på Jobbet: Ljud av, wifi av Bil: Bluetooth på, gps på, maps och spotify igång. Sedan lägger jag väl till kommandon i efterhand beroende på behov.
Kör "ls /system/app/" och klistra in din output här så kan jag se. Varför jag undrar är om du använder apk-filerna från en stock-rom eller de som kompileras som en del av AOSP. Att bara veta vilken rom du har talar inte om detta eftersom de i ROMen mycket väl kan ersättas när du flashar gapps eller liknande.
Jag la en beställning på NFC-stickers från nfc-supplies på eBay i måndags kväll och i onsdags låg grejorna innanför dörren. Jag är riktigt nöjd och det var hyfsat bra pris på grejorna.
Oh right, missade att bifoga länken. http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180801044863&ssPageName=ADME:L:OC:US:1123
Hitta denna länken på xda kan vara värt att kolla igenom, det är en tråd vad användare har använt sina nfc tags till. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1447678
Sry, såg nu i efterhand att det inte fanns, men i combo med tasker bör man kunna ordna det Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Jag måste bara fråga. Vad är fördelen med detta gentemot en profil app? Jag använder Setting Profiles idag. Kommer jag inom mobilcellerna som jag registrerat, mellan 6-16 en vardag, så blir telefonen ljudlös utan wifi t.ex. Så fort jag blir ansluten till min hemma wifi, ja då övergår telefonen i hemma profilen utan vibra och gps. Däremellan har jag en "Utomhus" profil med hög ljudnivå, vibra osv.. Som jag förstått så måste man vidröra klistermärket/tagen med telefonen? Är det inte jobbigt att behöva ta upp telefonen ur fickan när det kan skötas automatiskt? I min passiva bildocka däremot, där känner jag att jag skulle kunna ha nytta av detta. Gps och BT på, starta Waze...osv... Nån som har lust att övertyga mig varför det är bättre att sköta inställningarna på "erat" sätt?