NFC-sticker/card

Diskussion i 'Allmänt' startad av qsecofr, 14 jan 2012.

1. Droid_308

Droid_308 Guest

Ååh vad tradigt. :(

Jag har bara 4.0.1 på min telefon. Vad irriterad jag blir. Tack för er hjälp!

2. ettan__666

ettan__666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade samma bekymmer med mina som jag testa igår.
    Men då testa jag att köra appen TagWriter där jag tog Create och sen New och sen Plain text Där jag bara skrev in te.x Jobb sen valde jag next och sen next igen och lade taggen mot telefon och sen skrev den över de och efter de gick de huxflux hur bra som helst att anväda NFC Task Launcher.
    Du kan ju iallafall testa om de fungerar för dej me :)
    Jag kör med 4.0.2

Droid_308 gillar detta.
  3. Droid_308

Droid_308 Guest

TAAAAAAACK!!!!!!!!!! <3<3<3<3
    Nu funkar det!

ettan__666 gillar detta.
  4. Droid_308

Droid_308 Guest

Använder NFC Task Launcher, är det någon som vet om man kan programmera så att appar stängs av?

Om jag aktiverar min "hemma"-tag, så vill jag att den skall starta t ex Skype. När jag sedan aktiverar min "bil"-tag, så vill jag att Skype skall stängas av.
    Går det?

5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, iaf om du kör via tasks i tasker. Då kör du en task som aktiveras, sedan när du blippar igen så körs en exit-task.

6. Droid_308

Droid_308 Guest

Ok, jag drog hem Tasker från market, men jag tycker det är svårt att förstå.
    Så kontentan är:

1: Skapa en task i Tasker.

2: Programmera taggen att utföra tasken?

7. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Correctamundo. Du använder NFC Task Launcher för att utföra Tasker-tasken.

8. Droid_308

Droid_308 Guest

Har lekt lite nu, och jag börjar få lite mer koll på det.
    Tycker fortfarande det är lite trixigt att få till "dubbekommando" på taggarna.

Alltså så man kan toucha dom två gånger för att toggla mellan två inställningar.

9. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Okidoki, då gör du såhär.

1. Starta NFC Task Launcher och gå in i Create Task.
    2. Skapa en NFC-task som länkar till tasker-task A. Tryck därefter på menyknappen (tre prickar i nedre högra hörnet) och välj save tag.
    3. Repetera steg 2 fast gör en ny NFC-task för tasker-task B istället.
    4. Gå in i Create profile i NFC Task Launcher. Välj de båda NFC-tasks du nyss skapade. Tryck på Write Tag och håll den mot NFC-taggen.
    5. Färdig. :)

Droid_308 gillar detta.
  10. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Känner mig mycket dum men; hur skriver man om en tag? Om jag vill lägga in en ny task eller helt byta task för en tag?

11. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Du skapar en ny task i NFC Task Launcher (eller vad du nu använder) och kör Write Tag precis som vanligt. Bara att skriva över.

12. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Ja du har helt rätt, nu funkar det efter omstart av telefonen.

Nu ska man bara klura ut hur Tasker uppför sig, appen är inte helt pedagogiskt uppbyggd kan jag tycka.

13. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Njäe, jag kan hålla med om att det är krångel deluxe att lära sig hur den funkar. Jag har lyckats hjälpligt men den verkar ta kål på både datatrafiken och NFC-funktionaliteten istället för att göra det jag vill så det blir till att felsöka.

Kolla in deras wiki om du behöver lite starthjälp, finns walkthroughs för allt möjligt.
    http://tasker.wikidot.com/profile-index

14. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Kan tillägga att mitt förslag var en enda task i tasker, 1 aktivera 2 exit. I varje profile kan du lägga till en "Exit task" som helt enkelt gör att om taskens att igång GPS kommer Exit tasken stänga av den :)

Tasker är lite virrigt, men inte ologiskt.. En av de mest kraftfulla apparna som finns imo.

15. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Jag får inte riktigt ordning på tasker, har förstått att det ska gå att göra det mesta med den men jag lyckas inte alls :( Det jag vill göra är att ändra olika inställningar som inte finns i NFC Task Launcher, t.ex. gps.

Om jag vill ha en tagg som slår på gps och startar Runkeeper, kan jag då göra det med tasker och hur?

16. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ta och testa detta.. Context: Event -> NFC. Task: GPS ~ ON. Launch application: RunKeeper.

Sedan är det inte en helt bra profil, den skulle behöva lite If strängar också, exv. om GPS redan är på ska den bara starta runkeeper och vid tap 2 skall gps slås av medans runkeeper fortsätter köras. Detta går att fixa.

Jag själv har inte laborerat med NFC, men tasker och enligt utsago skall NFC kunna trigga tasker tasks/profiles och då fungerar det utmärkt.

17. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Skannade precis in en bok från biblioteket och det står att alla 27 blocks är skrivbara. Betyder det att... ja... :D

Men det är kanske dumt, är bara så galet sugen på att få mixtra nu eftersom jag precis har upptäckt NFC!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

18. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja det betyder det. Jag tycker du skall vara snäll mot våra bibliotek. Tänk på den stackars bibliotikarien som jobbat så hårt.

:)

19. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ett lite små skoj practical joke vore ju annars att programera om ett gäng böcker med en annan boks data.
    Gärna någon lite udda bok som bibliotekarierna nästan skäms över att dom har (vilken det skulle vara överlåter jag åt de som läst mer än 1 skönlitterär bok, påtvingade av skolan undantagna)

20. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Haha, det där borde man ju berätta för biblioteket. Dröjer ju inte länge innan massa folk börja förstöra deras nfc taggar :)