Ni som beställt via Tre

Diskussion i 'Desire HD' startad av NalleN, 31 okt 2010.

1. matte35

matte35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var nog i nattmössan :-)

2. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde den 18:e och ringde i fredags. Han jag pratade med sa också att jag borde ha den på onsdag. Dock inga garantier. Inte hänt något på "Mitt 3" än iaf.. Vill inte vänta en evighet på den :cry:

3. matte35

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

på facebook säger dom att dom inte vet något om leverans än,

4. Kohler

Kohler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det vore så väl.. :/ har testat både mitt gamla tele2-SIM och det nya från Tre. Random-reboots på båda, dock var det mer frekvent och aggresivt med tre-SIM:et.. Dock rebootade mitt i en angry birds-session..

5. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Slog en signal till tre och möttes av en överglad och överdriven snubbe. I alla fall, frågade lite om hur det ligger till med leveranser osv. Jag jobbar själv som telefonförsäljare och vet lite hur det fungerar med telemarketing och såna företag/portaler. De verkar ha ett mycket rörigt system där de sitter. Olika personer i kundtjänsten får olika mycket information om leveranser osv. Den här killen sa att han inte fått någon information om exakt leveransdatum, men att de som beställt innan den 24 ska ha fått den första leveransen av telefoner. De som beställt efter den 24 kommer att få del av nästa leverans. Jag sa att jag visste några andra som ringt och att tre till dem sagt de kommer få en leverans denna vecka, och att andra omgången DHD-lurar kommer nu på tisdag/onsdag. Han svarade att det är högst troligt att det är så. Med andra ord kanske man får sin DHD nu vilken dag som helst :)

Han sa dock nåt annat väldigt skumt, att man brukar få ett sms med kolli-nummer när paketet skickats. Jag har varit kund hos tre sen de startade och fått ett antal mobiler där. Har dock aldrig fått sms med kolli och jag har heller inte hört någon annan få det. Någon som har fått det här?

6. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ringde för skojs skull igen för att komma till en annan där.
    frågade han om leveranserna bara för att se om han hade samma info som den förra jag ppratade med.
    men han sa att dom inte visste någonting.
    jag frågade hur den andra jag pratade med kan ge sån missvisande info att han fått ett mail där det stod att dom var på g in.
    han visste såklart inte.
    jag bad honom ta upp på högre instans att alla försäljare måste för f-n få samma info.

jag tycker dom har varit för jävliga rent ut sagt mot kunderna nu.

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Kan inte annat än hålla med. Folk skriver in info här de fått av Tre men man tar allt med en nypa salt därför att man känner att Tre är opålitliga.

Får jag ingen telefon den här veckan kommer mitt krav att vara lägre bindningstid. En månadskostnad eller två känns bara futtigt i det här sammanhanget.

Ska man ha billig arbetskraft i kundtjänsten, Tre:s ansikte utåt, så att kundernas förtroende sviktar har de fan råd att kompensera när blir så här.

varför har man inte ett intranät där sån här information finns för säljarna? Läsa innantill borde ju vem som helst klara.

Kom ihåg en sak. Det är Tre och ingen annan som erbjuder produkten. man har valt en samarbetspartner som levererar hårdvara istället för att göra den själv. Att skylla på att HTC inte ger några leveransdatum är bara bullshit. Ansvaret ligger hos Tre

8. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det märkliga är att det blir Exakt likadant med varenda hypad telefon! iPhone, Desire, SGS, DHD. Kan väl inte vara så förbannat svårt att lära sig under tiden och förbättra saker och ting.

9. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon som har hört något nytt från tre

10. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nope.. Ingenting.. Är jävligt irriterad nu. Ska nog ringa och se om man får någon kunnig person i andra luren som faktiskt vet något.

11. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fråga efter produkt/lageransvarig eller ring/jobbcoach. De ska ha koll på vad som händer. Har de inte det så är det nåt som verkligen är fel.

12. matte35

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om det händer något så står det på facebook först innan dom vet något på kundtjänst så brukar det vara .

13. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur sjukt är det inte när folk på facebook vet mer än de som sitter i kundtjänsten? Får de inte samma information?

14. tomas

tomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon i tråden spekulerade i om 3:s eget folk fick telefoner först och sedan kunder. Jag orkade inte svara då, att det inte ligger till så vad jag har förstått. Men igår när jag gick förbi en 3-butik för att gnälla lite över min simkortslucka så sa säljaren lite uppgivet att han inte skulle få sin DHD förrän efter nyår: "kunderna får sina ex först".

15. tomas

tomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är ganska illa, men en del av förklaringen är att 3:s PR-chef är dealktig i arbetet på Facebook. De kundtjänstpersoner han har med sig där har troligen mer tid och mandat att sätta sig in i detaljer och fiska information inom organisationen. Men helt klart är att det finns ett internkommunikationsproblem som kostar stora pengar när varumärket som naggas i kanten. Kan de hitta ett sätt att se till att all kundtjänst kan få fram aktuell information på lika villkor, och utan variation, då har de vunnit mycket.

16. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intranät..? Då det blir (som jag skrivit flera ggr) likadant med alla hypade telefoner som skall släppas. Tycker att någon borde ha tid att klumpa ihop information som de snabbt kan komma åt internt. Inte att någon avdelning skall ha företräde till viss information. Det får personerna i supporten att verka sämre då det i regeln handlar om bristande informationsspridning.

Last edited: 9 nov 2010
  17. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Jag kollade förresten min telefon igår, och trots att det stöd på hemsidan plus att jag band mig till abonnemang, så är min DHD inte op.låst :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

18. matte35

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är skit bra. då slipper jag låsa upp min när den kommer :)

19. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu är Tre tysta och inte ens gissar nån prel leveransdatum. Måste vara all kritik de fått i FB och kundtjänst..

20. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Enligt svaren tres kundtjänst har gett på facebook så kommer det en leverans av DHD nästa vecka. Märkligt, de sa nyss att den skulle komma tisdag eller onsdag denna vecka. Eller ja, vi har ju i för sig fått väldigt många olika svar nu så man kan väll inte lita på nåt de säger längre.