Ni som beställt via Tre

Diskussion i 'Desire HD' startad av NalleN, 31 okt 2010.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Skrev det tidigare här i tråden men det tål att upprepas. 3:s trovärdighet är riktigt låg nu på grund av det du skriver.

Och varför kan inte vi få samma service som Iphonekunderna? De har (så vitt jag förstår) uppdaterad information på hemsidan men också nått "iPhoneNYTT" på daglig basis(?) på Facebook där leveranstider dryftas.

2. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som 3 har ett ytterst välfungerande system. Ringde upp och undrade när min beställning var registrerad. Den 26:e oktober var den registrerad enligt personen i kundtjänsten. Jag sa att det var väldigt märkligt för att jag fick ett sms levererat på eftermiddagen den 18:e oktober om att beställningen var lagd.
    Svaret jag fick var att "det måste blivit något fel i systemet". Bra system som behöver 8 dagar på sig att behandla en order.

Ska ringa senare i eftermiddag igen och se om jag kan få tag i någon annan att fråga ut mer. Fy fan vad jävla dåligt.

3. Typisk

Typisk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag prata just med 3 om min beställning, den hade gått in 7de november vilket stämde.. dock sa han att det e 4veckors väntetid för alla som beställde den efter den 24oktober om jag inte miss minner mig helt, det var iaf något datum i slutet av oktober.

så nu måste jag jag vänta i 4 veckor :(

4. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir nyfiken hur han kan säga att det är 4 veckors väntetid för Alla som beställde efter den 24:e oktober. För det första vet de inte när leverans från HTC kommer (påstår de iaf) eller hur många telefoner de får i leveransen.

5. Typisk

Typisk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo, jag vet inte heller. Prata bara med någon mupp på 3 där man kanske ska gå in till stan och kolla med dom i butiken de kanske har bättre koll vad vet jag.

6. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag ringde nu även jag och fick information om 4 veckors väntetid.

Frågade från när de fyra veckorna skulle börja räknas (eftersom jag vet att de får batcher) och det skulle vara från beställningsdatum enligt killen. Knappast troligt skulle jag säga. Får de in en sändning så packar de väl så många de hinner varje dag och i princip skulle väntetiden kunna vara vara, låt säga att jag beställer idag, kanske tre veckor med ovan resonemang.

Den dan jag beställde (och det var också anledningen till att jag gjorde det) stod det på deras produktsida att leveranstiden var 2-3 dagar. Detta försöker jag utnyttja genom påtryckningar att de ska prioritera mig om man får in återbud eller liknande på de telefoner man fått in nu.

Men vafan kan vi annars göra? Finns ju inte en operatör eller leverantör som kan leverera DHD nu.

7. IceXcube84

IceXcube84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
    Jag har precis pratat med kundtjänst om min beställning. Fick svaret mellan 3-4 veckor men de är inte så konstigt när dom har ca 3000 beställningar av HTC Desire HD
    HTC kan inte ens leverera HTC Wildfire just nu alls för dom ska lansera 3 mobiler till.
    Misstänker de är HTC Desire Z och 2 st Windows Phone 7 mobiler.

Jag får vänta på min HTC Desire HD ett tag till hmm.... :(

Jaja jag klarar mig. Bara lite störigt att behöva vänta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Last edited: 10 nov 2010
  8. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde igen för en liten stund sedan. Mycket trevlig och väl bemötande tjej som satt i andra änden. Frågade henne om när beställningen kommit in i deras system och det var den 26:e oktober. Sa att det var märkligt eftersom jag hade fått bekräftelse via sms osv.

Alla som hade beställt t.o.m. 24:e oktober hade fått sina leveranser eller att de var på väg. Och hon tyckte det var konstigt att min bekräftelse hade tagit så lång tid, och sa något om deras två system som skall samarbeta. Hon sa även att jag skulle komma med i nästa sändning som kommer att skickas ut. Tyvärr kunde hon inte se när de kom in i lager igen. Men hon trodde att det skulle vara inom två veckor iaf. Säger dock ingenting om man ser till deras leveransstrul med SGS, iPhone. Hoppas bara att HTC är bättre än både Samsung och Apple på att leverera telefoner ;)

Tyvärr så sa det inte så mycket denna gången heller. Fick iaf bekräftat att deras system är helt värdelöst (lyssna mellan raderna). Så om allt går som jag vill borde jag ha en telefon i slutet på nästa vecka. Man ska dock inte få upp förhoppningarna :(

9. matte35

matte35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tagit från facebook
    3 Sverige Åkte just hiss med HTC-folket. Jag sa åt dem att dom ska göra som Sony Ericsson och börja svara på era frågor direkt här på Facebook.
    Vi hoppas att dom gör det.
    Erik H

10. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säger inte direkt mycket. Verkar inte som de besvarar frågor som kundtjänsten ställer heller. Med tanke på att Ingen vet någon information utan bara ger information om vad de tror.

11. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det var det dummaste jag har hört denna veckan.
    Med ditt resonemang så har alla som beställt blivit lurade.
    när jag beställde så stod där v.44 och dom sa till mig att det tar 2-3 daar efter det innan jag har den.
    så jag får nog med ringa och utöva påtryckningar så att dom prioriterar just mig.
    Alla väntar nog lika spänt och det är inte mer med dig än nån annan.
    Låt nu dom ha sin gång

12. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Alla har rätt till en åsikt, även du. Jag delar inte din.

När jag beställde stod det 2-3 dagars leveranstid. Jag gjorde säljaren uppmärksam på det och han konstaterade att så var fallet.

Kanske inte för dig men för mig har leveranstiden betydelse. Om du anser att alla som beställer blir lurade har jag egentligen ingen åsikt annat än att de som beställer sen i måndags så har de kunnat se att leveranstiden är längre. Hur de blir lurade begriper jag inte. Kontentan av Tre:s undermåliga interna och flaggade information gör att jag och flera med mig fattat ett beslut om köp på felaktiga grunder. Kolla mina tidigare kommentarer om Tre här i tråden så vet du min ståndpunkt. Jag tänker inte stillasittande se på när Tre lurar mig och så vitt jag kan se av såna här trådar otaliga kunder. Tre tycker säkert det är skitsmart att vara vaga så att folk beställer produkter av dem som man kanske om man vetat faktiskt leveranstid hos Tre hade köpt annorstädes. Vi hade alla kunnat byta operatör eller ha köpt cash under den senaste tiden om vi vetat att leveranstiden hos Tre var minst fyra veckor (Tre har flyttat fram datum flera ggr nu, vem vet hur många ggr till det blir)

Jag står mig själv närmast och tänker verka (och har så redan påbörjat) för att jag ska kompenseras (med tidigare leverans än dig eller ekonomiskt) så kan du sitta och låta saker ha sin gilla gång.

13. fossilrony

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har också varit i kontakt med 3 angående felaktig och falsk information om leveransdatum.
    Att jag blev lovad v.44 eller senast i början av v.45.
    Jag här berättat för dom att dom har varit för djävliga, och tycker så fortfarande.
    Men jag vet också att alla som beställt innan i måndags har också blivit lurade.
    Jag talar inte om dom som har beställt från i måndags när dom skrev ut "längre väntetid".
    Där är sann information.
    MEN. att börja kräva att just du ska ha mobil föra alla som beställt innan dig för att du blivit lurad tycker jag är fel, alla som beställt innan dig har i så fall också blivit lurade (om det inte var ett fåtal som fick inom rimlig tid)och då ska dom iallafall ha sin mobil före dig.

Jag skiter i om du får din mobil före mig, det är inte det. Någon dag mer eller mindre överlever jag.

Men det är principen. Vi är alla passagerare i 3.s skepp

Edit: Ska tillägga att jag beställde min den 27 okt. så jag hoppas iallafall att jag får min i nästa leverans.
    Edit 2: Det är fritt fram för dig att byta operatör om du tycker nån annan är bättre.

Last edited: 10 nov 2010
  14. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

15. fossilrony

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

16. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

17. IceXcube84

IceXcube84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
    Jag avbeställde min HTC Desire HD för att jag har ingen lust vänta på att HTC ska levera för att 3 sa att dom får in Desire HD vecka 46 men tänk på de dom har över 3000 beställningar. Tror knappast dom får in så många på engång. Jag beställde min 5 November.
    Var i butiken idag och där var en som la sin beställning för 3 veckor sen han har inte fått sin än. De är inte acceptabelt att man ska behöva vänta 3-4 veckor eller längre.
    Vet ej om detta är sant men HTC har stora problem med få tag i tillräckligt med displayer till sina mobiler. För stor efterfrågan och för lite tillverkning av mobilerna.

EDIT: Jag kommer inte att ångra mig. Jag är glad att jag aldrig köpte HTC Desire/Nexus One från början innan min Huawei U8220.

Last edited: 11 nov 2010
  18. Jag vet inte vad ni pratar om.
    Tres system har fungerat utmärkt för mig.
    Beställde min Desire HD den 31 Okt och fick den i tisdags.
    Inget strul med mailen eller något :)

19. Valari

Valari Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du verifiera din berättelse på något sätt, för i sådana fall ska jag ringa till tre och undra va*an de gör, jag beställde min den 28:e, har inte hört ett knyst förutom att ett brev skickades hem där det stod att någon gjort en kreditupplysning på mig. Inget mer.

20. ETV1000

ETV1000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där vill jag oxå veta mer om, beställde min den 29:e, och jag har inte hört ett pip, har varit kund hos TRE i 3år nu, att det skulle kunna ta lite tid med kreditupplysning kan jag förstå, men detta håller inte :mad: