Nya besked. Ringde idag (vid 9)för att kolla upp detta med SMS-bekräftelser (då jag inte fått någon). fick besked att jag var bokad, och att alla som bokat senast den 24:e oktober skulle få telefonen under vecka 45. Dessutom: när jag bokade så fick jag veta att jag skulle få en Svart DHD. Nu var den "chocolate brown".....verkar som några hoppat av väntelistan ?
Tror snarare att det inte var bekräftat vilken färg de skulle få in. Säljaren i andra änden vill såklart kränga abonnemang och få sin provision och vips så finns det svarta. Blev erbjuden att avbeställa den bruna mot att hamna sist i kön, vilket såklart är otänkbart då man antagligen inte skulle få den innan jul..
"Hej, Vi kommer få in en liten leverans denna veckan samt en nästa vecka. Dock kommer dessa endast täcka en del av kön. Därefter, vilket innefattar din order så har vi en leverans på ca 3-4 veckor. Du kommer få en avi från ditt postutlämningsställe när de har mottagit ditt paket. Det går då bra att hämta ut ditt paket mot avin samt giltig legitimation. Fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning 3" Jag får den med andra ord inte före december? Ska man avboka?
Mailade min haddläggare på Tre. Hej > > Har tittat på eran sida idag och det står att ni får in telefonen vecka 45. > Stämmer detta? > Jag beställde min 18/10 kl. 07:30 så borde stå bra till i kön. > Har ni kösystem? > Har du möjlighet att kolla upp när jag förmodar få telefonen? > > Tack på förhand Fick svaret : Hej! > Ja du ligger bäst till i kön, så att så fort den kommer in så skickas > den direkt till dig Kan alltså inte se när du får den utan bara att > så fort den kommer in så får du den Mailade igen : Hej igen. Så du kan inte se efter i fall dem kommer denna vecka? Det stod vecka 44 som nu ändrades till 45. Jag vet att jag kommer få telefonen. Skulle bara vilja veta när. Har du ingen möjlighet att kolla upp detta med dem som tar in telefonerna när samt varför dem ändrade till vecka 45. Fick svar : Jag har kollat med logistikavdelningen och det är det enda jag kan säga som jag sa till dig förut .................................................. .................................................. ................. Som jag förstår det så finns det inga olika batchar på telefonerna. Dem vet helt enkelt inte när dem får in dem. Så nu förmodar jag på att den hoppas på vecka 45
Tänkte också tanken, men vet inte var man kunde få tag på den fortare genom att förlänga abonnemanget? Det bästa är nog att sitta still i båten och avvakta. Annars uppstår "Kassa-syndromet": Du ser en kö till kassan som rör sig fortare, men innan du är där så har någon annan kommit före och när du vänder tillbaka har någon annan fått din plats
Det komiska med tre's kösystem är att dom inte alls kan se vilken plats man ligger på. När jag ringde lät det såhär: Hej, skulle vilja kolla om vilken plats jag har i kön för Desire HD eftersom jag beställde första dagen. "Alltså, vi har ingen sån kö... men du ligger bra till" Men hur ska ni då veta i vilken ordning ni ska skicka ut telefonerna? "Öööh, det finns ett kösystem" Men vilken plats ligger jag på då? Om ni har ett kösystem så måste du kunna se vilken plats jag har? "Alltså, näe, vi kan inte se sånt" Men hur fan kan ni skicka ut telefoner i köordning om du inte kan se någon kö? "Självklart finns det ett kösystem........." .........Kan jag få reda på när jag kommer få min mobil och vilken ordning i kön jag har då? "Ööh, näe, det går ju inte" Alltså vilket jävla stolpskott.
Haha ja det där "kassa-syndromet" har man ju varit med om förr, men nu är det också såhär att jag blev lite smått besviken på mig själv i och med att jag beställt en brun, trodde från början det endast var en färg, alltså svart. Jag mailade tillbaka följande: "Okej, då hänger jag med, har ni någon information om ni kommer få in en svart variant av telefonen? I sådana fall, om jag skulle vilja (eftersom leveranstiden ändå är så pass lång) finns det möjligt att flytta min beställning (exakt samma, med abb osv.) till kön med svarta telefoner? MvH ********* ************" Får se vad dom svarar...
"Hej, Tyvärr har vi ingen info om det i dagens läge. Däremot om det skulle vara så att vi kommer få in den längre fram innan du mottagit din order kan du självfallet byta. Då behöver man dock cancellera denna order och sedan lägga en ny, men det går absolut att göra. Trevlig dag Med vänlig hälsning 3Online" Jaha, ja så det kan vara, jag kommer vänta med att se hur det flyter på tills nästa vecka, om jag inte fått mer information efter det om den svarta så kommer jag nog avsluta min ordet helt och hållet från tre och vänta tills de fått in den svarta och lägga en order då.
Det blir så när försäljare vill sälja telefoner och abonnemang och så vet dem inte när telefonerna anländer.
Nu börjar jag bli förbannad på detta, hur jävla svårt kan det vara att kräva HTC eller vilken underleverantör dom nu har på ett jävla datum för när dom ska få telefonerna? Beställde min typ 1'e oktober och sen om säljaren varit seg att lägga in den i systemet när den blev tillgänglig ska jag behöva vänta längre än dom som beställde 1 månad efter mig...Någon som vet om man kan säga upp avtal med 3 som inte gått i kraft än? Orkar inte kolla igenom avtalet nu.
Hatar att vänta.. Speciellt när man sitter på en så jävla usel WM-mobil. Ni som redan sitter på en Desire borde inte vara så nojjiga med att få den fortast möjligast..
Vad har du för mobil? Köpte själv en SE X2 för nio månader sen som redan nu ska bytas ut Köpet kvalar definitivt in på top tre-listan över sämsta köp så här långt alla kategorier
Har en SE X1. Dock med custom rom (hur kan man annars stå ut med den?!). Men fy fan vad jag avskyr den. Mitt livs värsta köp utan tvekan. Ångrat flera ggr att jag gett min W810i till morsan. Annars hade jag nog hellre använt den.
Hade en X1 som jag sålde i samband med köpet av X2. Fanns inga custom roms ute då. Då hade jag nog behållit den.