Ni som faktiskt äger den, vad tycker ni?

Diskussion i 'Samsung' startad av brodiniozo, 5 jul 2011.

1. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hur smooth flyter den osv? Hur 'känns den' att surfra, streama och bara allmänt hålla på med?

2. robertrmo

robertrmo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alltså det är en surfplatta inte en telefon. Förstår inte varför man skulle vilja ringa vanliga samtal med den när det finns vanliga telefoner som är gjorda för det.

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Finns ingen tele app i honeycomb. Och finns ingen HC platta som har en dailer. Så släpp detta nu, och börja googla på Tabs så ni vet vad ni köper för något innan ni börjar gnälla på forumet över en funktion som ingen HC platta har. Att bara läsa spec på Telias sida säger inte mycket. Samma sak gäller sd-kortet, ring Samsung eller låt det va.

Tillbaka till ämnet.
    Hade en Galaxy 7" och en Xoom under en tid så har något att jämnföra med.
    Är riktigt nöjd med denna Tab, gillar hur den ser ut och känns. Speciellt vikten är något som jag gillar. Xoomen är som en tegelsten jämfört.
    Är som natt och dag. Trodde inte det skulle märkas någon större skillnad IRL men det gör det. Galaxyn känns lyxigare och skönare att hålla i.

Andra saker som utmärker sig är att skärmen och ljudet är bättre. Tycker även att volymknapparna är lättare att använda, bättre känsla och lättare att hitta. Xooms knappar var så låga/mjuka så man fick va exakt på de eller använda nageln.

Så är överlag riktigt nöjd. Är väl kameran som inte är den bästa och att filsystemet inte fixar filer större än 4Gb men dessa saker är inget som drar ner betyget eller något jag stör mig på dagligen. Hoppas bara att hdmi och usb adaptern dyker upp snart.

Ska ni ringa och bära med er en platta så rekommenderar jag SGT 7" som finns nu eller att ni väntar på den eventuellt uppdaterade versionen som ska enligt rykten köra exynos och ha liknande design som SGS2

Last edited: 5 jul 2011
    husebuse gillar detta.
  4. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Telia sa att man kan ringa med den! De garanterade det i princip. För säkerhets skull ringde jag samsung och frågade om det, och de sa att det släpps två versioner. En man kan ringa med och en man inte kan. Fick beteckningar.. har inte kvar dom nu.

???

5. MrsLnnrssn

MrsLnnrssn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni som hävdar att man inte kan ringa med den, har ni mobilt bredband eller vanligt bredband?

6. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

GT-P7510 = WIFI ONLY
    GT-P7500 = 3G, sim-kort plats

Tatty gillar detta.
  7. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den har bara släppt med mobilt bredband här än.

Ringde Samsung igen. Killen visste inte och läste deras egna pressmedelande och svarade att det går att ringa med den, eftersom den har sim och inte är en "wifi only". De verkar inte ha koll själva på deras varusupport.. tjejen jag pratade med i mitten av juni var däremot helt säker på att man kan ringa och sa att det fungerar bäst med headset, men funkar nog utan med...

Att jag valde samsungs tablet var just funktionen den "har" som inte alla andra har, att ringa. Annars hade jag kommit på andra lösningar av behovet jag har.

8. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om dom bara fixar så man kan slå siffrorna på taben så kan du säkert ringa med den.
    Är mjukvaran som styr detta hårdvaran klarar ju av det.

Du får köpa någon kinesisk variant med android 2.1 eller 2.2 så kommer du kunna ringa med den.

9. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

lol, nej, då behåller jag min iPad och ställer upp en vanlig mobil i köket.

10. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Ang headset snacket, när Samsung visade upp de nya plattorna så var det den med 8.9 tums skärm som hade ett headset som tillbehör. Och ska enligt Det lilla jag vet ha en dailer

10,1 har aldrig marknadsförs som att man ska kunna ringa vanliga tele samtal. Klart att den måste ha ett sim-kort om man ska kunna nyttja Telias 3G nät för data trafik. Är skrämmande hur dålig koll Telia,samungs support har. De vet ju inte mer än kunden.

Och ni som fortfarande vill kunna ringa så är Det enklaste att ni tar kontakt med någon här på forumet och ber den persionen se om man kan ladda ner en Dailer från market.

Last edited: 6 jul 2011
    Tatty gillar detta.
  11. MrsLnnrssn

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag hämtade min tab igår i butik var jag där i över en timme, jag hade en hel del frågor, dom hade knappt svaren.
    Nån här ovan ställde frågan varför man vill ha en surfplatta att ringa med när det finns "vanliga telefoner", den enkla anledningen är ju att man kanske vill ha allt i ett. Så är det för mig i alla fall.
    I mitt fall räcker det nu med att man kan smsa med det mobila bredbandet, och har man tur kommer det nya versioner av android som stödjer att ringa, för det mobila bredbands-simkortet från Telia gör det.

Annars då, jo jäkligt snygg är den och det som betydde minst men överraskade mest var att det blir härliga bilder med kameran.
    Jag är mycket nöjd so far, även om jag är besviken på Telia som marknadsförde den felaktigt.

12. MrsLnnrssn

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Och nu är infon om att man kan ringa med den borta från Telias hemsida. Tur att killen i butiken var schysst nog och skrev ut den informationen åt mig. På så sätt kan jag använda garantin om jag bestämmer mig för att den inte "funkar" så som det står.

13. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har hittat program till iPad som gör att jag kan ringa med den. Så förhoppningsvis kommer det väl något till denna med. I alla fall så bestämde jag mig för att behålla och testa.

14. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har sparat skärmdumpar ifall att!!! :))

15. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Ang. att ringa med den, det finns ingen dialer installerad, MEN det finns en .apk undet system/app som heter phone.apk

16. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok... frågan är om det är att "ringa" med google, eller för att kunna ringa sen.. med rätt program. Låter intressant.

17. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

18. MrsLnnrssn

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte "hunnit", men det är min tanke att prova eftersom det funkar finemangs med att smsa. Har inte spanat in hur market för HC ser ut. Skulle vara toppen om den du tipsade om stödjs.

19. AQUA-BEAVER

AQUA-BEAVER Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man hittar inte dailer apparna i market. Går heller ej att instalera via webbaserade market. Har inte testat att ladda hem en apk och installera manuellt men tror inte det går

Tatty gillar detta.
  20. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nöjd

Köpte min tab idag i en Telia-butik utan bokning och är väldigt nöjd. Speciellt att jag kunde koppla in min kamera via USB-adaptern. Då kan man kopiera ut bilderna ur kameran på semestern. Hur bra som helst.

Väldigt trevligt att surfa på i soffan! 4/5!