Måste ju säga att Android basfunktionerna i Androidtelefonen är ju bra mycket grymmare än iPhones (bortsett från touchen som suger hårt i jämförelse). Men vad gäller app utbudet så känner man sig helt handikappad på en android lur. Alla apps man tar hem känns som halvpissiga iPhone ripoffs och ofta är det väl så också. Tycker utvecklarna får skärpa sig och börja släppa sina apps till Android också så man slipper att någon hemknackare dragit ihop en sunkkopia.
THIS! Exakt varför Android är bättre och alltid kommer vara bättre än iOS för mig. Gillar inte det du ser? byt då, tar 2 sekunder. försök göra det på din iphone utan att förlora garantin...
Du kan jämföra det lite som med att köpa bil. En Iphone(bil) bil är förinställd efter stora massan när du får den, alla speglar är inställda så som Steve Jobs vill att de ska vara och funkar ok för de flesta. Motorn tuffar på i sin takt, den finns i en version, stolarna är inställda på ett sätt, radion har en kanal, den kommer med en färg och en sorts inredning och så vidare En Android(bil) kommer en uppsjö av variationer, olika motorkrafter, inredningsval och justeringsmöjligheter osv. Lite mer att ställa in och tar en stund extra att koma igång, men sen är färden SÅ mycket skönare och personlig Iphone är, förlåt för dem får jag klampar på nu, för den lata, orkeslösa individen, som är nöjd med ett fåtal valmöjligheter (inte appar) så länge det funkar och han/hon inte behöver tänka för mycket. Android är, för att citera en av våra mobilleverantörer, "Lite mer som du vill ha det"
Är väl inte så mycket att jag saknar något Nisse. Men apparna är ju så sjukt svettiga i jämförelse. Känns som billiga portningar som någon hemmabyggare suttit och petat ihop. Interface och grafik är under all kritik i många av dom.
Det jag saknar mest från min iphone är ett vettigt och snyggt solitaire spel! Finns inte ett enda bra till android?! Isolitaire till iphone ftw tyvärr
För att jämföra, nypris på Samsung Galaxy S2 och HTC Sensation är lägre än iPhone4 med 16GB. Då väljer man ju en av de båda första alla dagar i veckan.
Att säga att "iPhone är klart bättre när det gäller byggkvalité" fungerar inte riktigt här enligt min mening. Det blev lite mer relevant när du jämförde med SGS2, men det är fortfarande bara EN lur i den uppsjö av Android-lurar som faktiskt finns där ute. Personligen så tycker jag att min ZTE Blade känns väldigt skön i handen. HTC Sensation ropar ut gedigen kvalité när man håller den. Jag håller med om att iPhone har mycket bra byggkvalité, men jag håller inte med om att den är överlägen gentemot Android. Vissa lurar, absolut! Men långt ifrån alla! Enligt mig så är det knappt ens rättvist att jämföra stackars iPhone med så pass många olika lurar.
Ok, googlade på "isolitaire iphone" och tyckte det såg ungefär samma ut. Fast det kanske inte var rätt jag hittade.
Jag stack från Apple när jag läste om Samsung Galaxy S som skulle lanseras. Köpte en på lanseringen och blev så mycket nöjdare redan då. Det enda enda nackdelen hos Android är "Flytet" "GPU acceleratorn" eller vad det är som ska hjälpa till. Får Google till den biten ja då blir Android den ultimata för mig. Just nu ligger iOS och Android lika på sina sätt.
Jag har upplevt bytet som EXTREMT positivit. Hade en iPhone 3Gs, jailbreakad. Tyckte att bättre telefon än så här går inte att få. Sen köpte jag en Samsung Galaxy SII... Vilken jävla skillnad alltså. Displayen på iPhonen känns liten och oskarp.
Fast tyvärr är inte kvalitetskänsla samma sak som kvalitet. Både iPhone 4 och Sensation har ju problem med dödsgrepp. iPhone 4 har glas både fram och bak och går lätt sönder. Sensation har konstruktionsmissar, som t ex strulande touch och damm under skärmen. Tycker Samsung gjort rätt som byggt SGS2 i plast. Det ger ju bättre mottagning och gör telefonen mindre bräcklig. Plast tar en smäll bättre än glas.
gick över från en jailbreakad iphone 3g till en samsung galaxy sII och måste säga att jag älskar den nya telefonen
Det handlar ju om vad man föredrar. Jag tar hellre en telefon som känns exklusiv och andas kvalitet och som känns som en telefon som kostar 4000kr+, och sen är jag rädd om den, än en telefon som kostar 4000kr men känns som en leksaksbil för 10kr att hålla i. Men jag är väldigt rädd om grekerna. Sen tappar man en plasttelefon går ofta plastfästena sönder så att den börjar glappa Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Sensations har inget att hämta mot iPhone 4 i byggkvalite, den som är närmast är Desire S. Punkt slut...
Jag håller inte med. Jag tycker att Sensations byggkvalitet är mkt god. Det enda som jag har att önska är att den hade "greppvänlig" ytterkant runtom hela telefonen. Men jag tycker också att iP4 har hög byggkvalitet. Sent from my HTC Desire using Tapatalk