Ni som har dyr mobil, har ni skydd/fodral på era mobiler?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Deadbeat, 18 apr 2012.

?

Har du skydd på din mobil?

1. Skal

9 röst(er)
    8,2%
  2. Displayskydd

16 röst(er)
    14,5%
  3. Skal & displayskydd

18 röst(er)
    16,4%
  4. Nej

67 röst(er)
    60,9%
  1. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Funderar på att köpa ett av HTC:s egna skal till min One X, men faktiskt bara för att jag tyckte att de var så snygga. :) Har ingen skyddsfilm på skärmen, tycker inte det behövs då den är så tålig.

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Absolut inte, fick ett par skydd gratis som jag testade men slet bort ganska snabbt. Fick seg respons och telefonen kändes bara otymplig och klumpig. Skulle den få någon repa eller gå sönder så är det bara att gilla läget.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Använder alltid skal/case på mina telefoner,även skärmskydd.

Skalet/caset är mest för att jag tycker dagens telefoner inte är greppvänliga och dessutom är dom oftast väldigt hala. Började utan skal på min senaste SGS2 och det tog inte många dagar innan den fick en flygtur när jag skulle ta upp den ur fickan. Efter det beställde jag ett TPU case som var kanonbra.

Skärmskydd har jag inte något emot överhuvudtaget,har man bara ett bra skydd samt får på det bra så upplever inte jag att det är någon nackdel alls. Har inga problem med att touchen blir mer okänslig eller så med dom skärmskydden jag köpt. Brukar köpa billiga Ebay skydd så kan man byta om det skulle bli repigt eller inte bra monterat,det brukar gå åt några stycken innan jag blir nöjd :). Jag HATAR verkligen en repig skärm

Sen förstår jag dom som inte använder det. Telefonen blir inte riktigt lika snygg med skal som utan, vissa telefoner passar med skal o andra inte. Telefonen blir ju tyvärr inte mindre med skal

4. Lostierna

Lostierna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du skulle haft en sån här: [​IMG] Så slipper du köra med displayskydd som förstör känslan.

5. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Att man inte använder skydd till mobilen är väl inte samma sak som att man är vårdslös. Jag hade varken skal eller displayskydd till min HTC Desire, och två år senare ser den fortfarande ut som ny. Telefonen innan dess hade jag i nio år utan skydd, och även den är helt fri från repor. Det är kanske snarare folk som faktiskt handskas vårdslöst med sina telefoner som är i behov av skydd? ;) (Fast givetvis vet jag att det inte är så. Hur försiktig man än är med sin telefon kan man ändå råka ut för repor om ett sandkorn av fel sort hamnar i fickan. Men jag skulle fortfarande inte kalla det vårdslöshet.)

Last edited: 23 apr 2012
    Lostierna gillar detta.
  6. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tror det handlar om att vara rädd om sina saker.
    Jag som pryltokig älskar mina prylar och därför är jag rädd om sakerna.
    Vist en olycka kan hända vem som helst men när jag använder min mobil så ser jag till att inte tappa den.
    Jag har tappat mobilen några gånger under 20 år och aldrig haft en som har gått sönder.

7. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Äger inget skydd till min Galaxy Note i dagsläget, men har tänkt att införskaffa.

8. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har testat använda det ett tag men tyckte inte om känslan så slängde bort både displayfilm och skyddskal. jag har sett min telefon åka ner från en lastbil (en polare hade den så han skulle slänga ner den till mig och jag missade) den fick bokstavligen inga skador alls så sen dess är jag rätt säker att det inte behövs ;)

9. crake

crake Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle aldrig använda ett skydd för displayen - förstör ju känslan totalt. Använder inte heller något skal, även om jag har mer förståelse för att man kanske vill ha det...