Diskussion: Ni som har skärmskydd nöjd eller inte ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av tokayto, 20 sept 2011.

1. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft SGS och nu har jag SGS 2 men aldrig använd skärmskydd på dem. Idag såg jag att min kompis har skaffat en sån skärmskydd. Jag undrar är det bra att ha skärmskydd eller är det jobbigt för att det kändes liksom att fingrarna glider inte lika lätt när man rör skärmen när skärmskyddet på...

Skriv gärna tankar och råd :)

2. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Tycker dom billiga från teknikmagasinet/kjell.com eller ebay är absolut skönast. Copter och Invisible shield är, i mitt tycke, helt värdelösa. Det är som att smeka ett suddgummi....

Det finns vissa som kommer säga "jo men SGS2 har ju gorillaglas" Vilket iofs stämmer, men det är absolut ingen garanti för repfri skärm. Problemet är om du har lite sand eller likn. i fickan, det kan utan problem göra skärmen matt pga. mkt. fina repor :(

3. johanLW

johanLW Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör själv på ett från teknikmagasinet och är extremt nöjd, känns nästan som utan, nästan! Men det var värt 19 kronor. håller med dig till fullo angående invisible sheild, lite svettig och det går inte att dra fingret över skärmen -.-

4. -=oopeteroo=-

-=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

5. wollip

wollip Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Jag har invisible sheild på.
    Funderar på att ta bort det.
    Tycker inte att det glider lika bra.

6. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Både jag och maken kör Copter på våra SGSII... Har haft Zagg tidigare men Copter är lite mindre "gropigt"

Tycker inte det förstör känslan/glidet alls. Skulle inte vilja köra utan ngt skydd alls med tanke på hur många som faktiskt får repor trots pedantisk omvårdnad om telefonen.

7. Absinis

Absinis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Kör med copter. Tyckte i början att det kändes lite konstigt men efter ett par dagar tänkar man inte på det längre!

8. BraveStarr

BraveStarr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    iPhone 16

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16
    Platta:
    iPad Air 4
    Vad ska man med skärmskydd till?

SGS2 har ju GorillaGlass

9. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag lästa kommentarer och tänkte köra utan skydd på skärmen. Om man betalar så mycket för den här mobilen då måste man njuta av det touch känslan när man använder tycker jag. Det gorilla glas också som är starkt mot nycklar osv. Jag själv har bara en silicon fodral som är bra när man tappar mobilen i golvet eller nån annan stans. Jag vet att mobilen ser lite tjockare ut men det får jag leva med...
    Tackar alla som svarade....

10. -=oopeteroo=-

-=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

köp ett sgp glas, så har du ett glas skydd, tålig och bra, samma känsla som orginal skärmen

11. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

copterskydd

kör copter. skyddar bra. försämrar dock telefonkänslan. (lite för "tjock" och gummiaktig"....

men har den ändå :)

12. elaking

elaking Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ser faktiskt inte nyttan med varken skärmskydd eller mobilskydd. Det gör antingen att touchen tappar känsla/färgerna blir sämre eller att telefonen helt enkelt känns klumpigare. När jag bär telefonen på mig har jag den oftast i jackficka utan vassa saker, måste jag ha den i byxfickan har jag den ensam.
    Skulle det vara så att jag tappar telefonen eller så småningom får en massa repor på den, vilket jag inte lyckades med min HTC Hero jag hade innan under nästan 2 år, så får jag väl helt enkelt köpa nytt chassi till den för några hundringar (vilket i regel brukar vara det skydd kostar så...)

Edit: Nu svarade jag visst fast jag inte har skärmskydd.

13. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag hade en iphone 3GS som jag körde utan skydd för glaset i två år. Inte en repa. Möjligtvis att eh olephobiska skiktet blev slitet. Det där med plastskydd (copter, invisible shield) måste vara klart en av de produkter som har högst avans. Kostar ett par kronor att tillverka. säljes för 199 kr. HELT galet.

14. Titika

Titika Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror jag läste i nån tråd att att SE Xperia 10i har ett skärmskydd på från början när man köper den, som gör att bitarna hålls på plats om man tappar den i golvet. Jag har satt på ett spegelskärmskydd nyligen(lite fåfäng,jag vet)för jag visste inte om detta. Betyder det alltså att jag nu har dubbla skärmskydd eller har jag missuppfattat nåt?

15. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Som jag skrev innan:

16. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har testat många billiga och satsade på ett Zagg den här gången. Alla billiga blir repiga efter kort tid och man måste byta dem ofta. Zagg har jag haft på över en månad och inte en enda synlig repa plus att det sitter mkt bättre på, inga kanter och skit som släpper. Zagg är på något sätt självreparerande så att repor försvinner av sig själva. Livstids garanti på det är inte heller dumt om man nu på något sätt faktiskt skulle lyckas repa det så att det inte kan självrepareras.
    Dock skulle jag nog egentligen klara mig utan skydd alls då jag alltid har luren i neopren-pouch. Men "better safe than sorry"..

17. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Vet inte hur det är på X10 men på Arc sitter det en plastfilm på orginal. Tog bort det på frugans och satte dit ett annat eftersom det hade blivit lite repigt. Lite svårare att få bort än dom man köper men man pillar bara försiktigt med något litet vasst föremål i ena hörnan så lossnar det.

18. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Samma på X8. På från början. Märkte det inte förrän jag tog av det jag själv satte dit första dagen åt sambon, då lossnade det två :D

Titika gillar detta.
  19. Titika

Titika Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm, inte konstigt då att min telefon är så okänslig :-( Jag trycker ganska hårt för det glider ju inte så lätt och det förstår jag ju nu om jag har flera skärmskydd... Typiskt mej! Tack för upplysningen. Mvh Titika

20. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har kört med invisible shield första dagen jag fick den, så jag kan nog inte säga hur fint det var att använda telefonen utan något på!

Men Om jag jämför vad jag använder nu med en naken desire så är det inte så illa. Jag tycker invisible shield gömmer finger avtrycken, och att själva gummi filmen känns fint under fingrarna nu när man har en textur på och inte bara en fin yta.

Men jag kan självklart se nackdelarna med den.