Fråga: Ni som lämnat era SGS3 till Anovo

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mactopen, 10 aug 2012.

  1. mactopen

    mactopen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur lång tid tog det tills ni fick tillbaks den??
     
  2. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  3. Droid76

    Droid76 Guest

    Fortsäter rubriken

    ....skyll er själva.
    ....räkna med trubbel.
    ....skulle ha lämnat den till en annan serviceverkstad.
    ....har tur om ni får tillbaka samma mobil.
    ....har tur om ni får tillbaka den överhuvudtaget.

    Osv osv
     
    lolbazor gillar detta.
  4. Peak

    Peak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skyll er själva? e de inte dom som en del försäkringsbolag använder o har man då nåt val? Jag vet inte men ska själv kontakta folksam där jag har min drulle o få min display/glas utbytt efter en spricka nån som vet var de skickar sina ärenden?
     
  5. Henkaoh

    Henkaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    3 dagar


    Fast det var en annan telefon, rätt svar, fel tråd...



    Skickat från min MB525 via Tapatalk 2
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag lämnade in min SGS3 för andra gången på 2 veckor den 1:a Augusti. Problemet är att jag knappt har täckning och första gången körde dom bara en fabriksåteställning trots att vi skrev i ordern att jag redan gjort flera sådana. Så jag skickade då tillbaka den den 1:a Augusti, går in och kollar 2 dagar efter vad som hänt och ser att telefonen kom till servicecentret i Nacka redan samma dag! Blev förvånad över hur snabbt det gick och tänkte att då får jag väl tillbaka den nästa vecka(denna vecka), dock så hände det inget de nästkommande dagarna, det stod bara "Vi har mottagit och registrerat ordern i vårt system". Sen igår när jag var inne och kolla så hade det uppdaterats och nu så står det att den 8:e kom den fram till servicecentret, dock i Västerås, så det dom j*vla pajaserna hade gjort på en vecka var att låta telefonen ligga för att sen skicka det till det andra servicestället. Jag finner ingen logisk förklaring till detta, om man inte har expertis nog vid det i Nacka, vafan skickar man då telefonen dit?! Och om det inte fanns delar så måste det ju fan gå snabbare att skicka delarna till Nacka än att skicka hela jävla telefonen till dom i Västerås.

    Jag har bråkat med Anovo med alla tillverkare jag har haft och de är så otroligt värdelösa, sen de har blivit övertagna av Regenersis så har de blivit ännu sämre också(vilket jag inte trodde var möjligt..)

    Får se när jag får tillbaka min telefon, förhoppningsvis den här månaden! Men med Anovo vet man aldrig...
     
  7. mactopen

    mactopen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag hade inget VAL,det e 3TRE som skickat den till Anovo
     
  8. Droid76

    Droid76 Guest

    Tre debiterar Samsung så vad jag har gjort med mina märken är att skicka dem till de mindre verkstäderna som är kvalificerade att utföra service. Du kan få stå för frakten men den betalar jag gärna för att slippa Anovo.

    Jag har iof alltid köpt rena mobiler men det är ändå Samsung i grunden som styr operatörernas handlade i garantifrågorna då operatörerna köpt mobilerna från Samsung.
     
  9. mactopen

    mactopen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej,jätte bra och veta det till nästa gång
     
  10. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag har haft några mobiler hos Anovo och jag tror att det är arbetsbelastning i kombination med reservdelstillgång som sätter tiden. Jag tror att ett stort problem är att de som tar emot och skickar mobilerna, butiker och kundtjänster, underskattar tiden reparationen kommer att ta för att undvika konflikt med kunden. Detta beteende skapar bara större konflikter senare i processen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var också skeptiskt när jag skulle skicka in min lur till Anovo med bla spräckt skärm. När jag fick tillbaks den såg den ut som ny och funkade som den skulle. Var även sjukt mycket billigare än vad jag trodde också. Kan inte vara mer nöjd. Sen att det tog 2v so be it.
     
  12. caa

    caa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia,Telenor,Halebop,mm
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Telenor,Halebop,mm
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 6
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    ROM:
    Original
    Telefon 3:
    600 lurar i museet
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9+ Cellular
    ROM:
    Original
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 LTE
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 7
    Samsung Galaxy Watch 5 PRO
    Anovo har ingen verkstad kvar i Nacka bara kundtjänst och inleverans. Verkstäder finns i Västerås, Kristinehamn, Gävle.
     
  13. DavidE

    DavidE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tänkte bara påpeka att anovo flyttar alla sina verkstäder till Västerås och därför kanske det inte är så konstigt att mobilen skickades dit. Kan tillägga att jag inte vet exakt när flytten kommer äga rum, men jag hörde talas om det tidigt i somras så det borde ske rätt snart, om det inte skett än.

    Mvh DavidE
     
  14. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha en liten uppföljning på mitt ärende. Min telefon blev klar i måndags och frakten beställdes samma dag tidigt på morgonen, eftersom de använder företagspost 16.00 är det framme nästa dag. Enda sen i måndags har det inte hänt något efter att de beställt frakten, ringde igår in till dom och frågade vad som har hänt. De skulle kolla med logistikavdelningen och sen höra av sig igen.

    Idag fick jag mail från Anovo där de säger att de slarvat bort min telefon och att de ska skicka ut en ny telefon till mig. Fanns en miniliten skråma på silverramen men inget man tänker på så att få en helt ny telefon är väl bara bra på det sättet men enda så urbota värdelöst av dom. Någon ursäkt fick man inte heller för den delen..

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  15. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det viktigaste i det läget är att de gör som de gjorde. Berättar vad som hänt och skickar en ny lur.

    Man kan undra var din gamla telefon är nu.
     
  16. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fast dom sa aldrig att dom tappat bort den, dom skrev att de reklamerat till Posten och att jag får en ny telefon skickad till mig inom kort så då antog jag att de tappat bort den.

    Jo det undrar man ju, troligtvis någon som inte ville betala för det senaste inom Android-världen haha..

    Pinsamt hursomhelst, dock tycker jag att en ursäkt bör finnas på plats i mailet de skickar ut till en..

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har några vänner som jobbar inom posten och det stjäls något så inåt helvete på posten av personalen så det är säkerligen en anställd på posten som tagit luren isf. det slarvas inte bort nånting, det stjäls... basta.
     
  18. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha där ser man.. Men borde man inte anmäla något till Tele2/polisen när den "försvinner" sådär?

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  19. vic viper

    vic viper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Var det en repa på den nya telefonen?, fick du en helt ny i kartong med plast och allt?
     
  20. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Har inte fått den nya telefonen än, ska ringa Anovo imorgon och kolla med dom hur det blir. Det va min telefon som hade en liten minirepa på silverramen.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2