Ni teknikkunniga - 3D-tv

Diskussion i 'Off Topic' startad av Marie71, 23 nov 2011.

1. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det verkar vara svåra frågor eftersom ingen svarar. inte konstigt då att jag inte fattar nånting...!!

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ingen expert men om du vill spela in på en kanal på blu-ray spelaren och se på en annan kanal och din tv inte har dubbla tv-tuners så måste du ha kort i spelaren. Dock så har spelaren dubbla tv-tuners så man kan kanske ha kortet i den och spela in en kanal och se på en annan, alltså kortet i blu-ray spelaren i stället för i tv:n. Alla kanaler styrs från blu-ray spelaren då så den måste alltid vara på när man skall se något.

Inte säker på detta men kanske någon annan kan bekräfta om det stämmer eller inte.

Last edited: 13 dec 2011
  3. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag misstänker att det är så också - att alltid behöva ha på blueray-spelaren för att se på TV-n verkar omständigt tycker jag...

Men borde det inte logiskt gå att spela in en kanal och titta på en annan i Blueray-spelaren om den har ett kort även om TV-n också har ett kort? Det är det du menar? I så fall behöver bluerayspelaren bara vara på när man vill spela in något, och om man vill spela in något och se något annat samtidigt...

Med min gamla DVD-spelare och TV - när jag hade comhems analoga basutbud, så spelade jag in en kanal med DVD-spelaren, och tittade på den andra kanalen på TV-n. Dvs, jag kopplade över från AV-läget på TV-n som visade DVD-signalen till TV-läget så att säga.

Så verkar det kunna gå att göra här med - eller istället för AV-läget kan man välja enhet - TV, Extern (vilket jag antar är en DVD-spelare, en digitalbox eller liknande som kopplas in där), eller Dator...?

Men varför måste i så fall Blueray-spelaren ha dubbla tuners? Jag fattar inte... :(

Last edited: 14 dec 2011
  4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Men du kan väl i alla fall se på de fria kanalerna på tv´n och du har kortet i spelaren, eller tvärt om ? Comhem kräver inget kort för fria kanaler så vitt jag vet

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Har du kort i både tv:n och blueray-spelaren så kan du se på en och banda en annan kanal. Blueray-spelaren skall inte behöva ha dubbla tuners, bara om man endast har kortet i den och vill kunna se 1 kanal och spela in en annan.