Nilkin H+ pro glasskydd

Diskussion i 'Xiaomi Mi 9' startad av SafeSurfer, 22 maj 2019.

  1. SafeSurfer

    SafeSurfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    5
    Någon som testat nilkin h+ pro skärmskydd för mi 9. Funkar fingertryckssensorn? Sitter det bra? Påverkas bildskärmskvaliten? Vore smidigt att kunna skydda skärmen om det funkar ok. Tänkte även testa kameraglaset från mocolo om det funkar.
     
  2. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag har testat flera displayskydd och kommit fram till att jag inte gillar något av dem. De kanske fungerar hjälpligt, men känslan och funktionaliteten blir alltid sämre. Fingeravtryckssensorn fungerar NÅGOT sämre, man måste trycka LITE hårdare för att det skall funka, bland annat. Istället använder jag ett rejält skal som går fram lite vid displayen och på så sätt skyddar vid fall. Sedan kan det ji inte skydda om den faller på något son sticker upp, men i 99 procent av fallen skyddar ett sådant skal utmärkt utan att man behöver ha extra glas på displayen. Nillkin Xiaomi Mi 9 Skal Frosted Shield Hårdplast Blå
    Spigen Rugged Armor är ett annat liknande fast lite större skal som jag har haft till en Samsung S8 och tappat flera gånger utan att den har skadats. Nillkin-skalet är lite smidigare, men mycket styvt och rejält.
     
    SafeSurfer gillar detta.
  3. SafeSurfer

    SafeSurfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    5
    Applicerade skärmskyddet nilkin h+ pro och är initialt mycket nöjd med det. Det sitter bra och märks knappt att det sitter där. Det följde med något som verkade vara för kameralinsen på baksidan och detta skydd verkade snarare vara av plast och jag lyckades inte få det att bli bra. Provade även linsskyddet från mocolo som verkade bättre men det satt inte så väl fast. Det blev skapligt men jag försökte justera och då blev det skit med ett damkorn som kom in under trots att linsen var helt ren. Någon som fått nilkins skydd för kameran att bli bra? Tveksam om jag köper nya för att försöka igen för jag tror jag kommer misslyckas, mocolo skydded verkade vara av glas och bättre kvalitet men satt inte så väl fast tycker jag. Nilkins skärmskydd verkade dock bra.
     
    GunnarWik gillar detta.
  4. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag hade bättre tur med detta skyddsglas. Xiaomi Mi 9 Kamera Skydd Härdat Glas 0.26mm 2.5D 9H
    Även om jag inte fick på det rätt första gången var det inga problem att försiktigt lossa det igen och sätta på det rätt. Det är av tunt glas och är passar exakt på kameraglaset vilket gör att om man inte fått på det rätt så är det inte i kontakt över hela glaset. När man slutligen fått på det rätt känner man att det fyller ut utrymmet precis.
     
    SafeSurfer gillar detta.