Ninebot F40

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Jens040, 6 sept 2021.

Taggar:
  1. IcEiE

    IcEiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Mina är fortfarande påväg.:cry:
     
  2. IcEiE

    IcEiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Varit och hämtat båda mina som jag beställde. Åkte precis en utav dom och den känns definitvt mer rejäl än min xiaomi pro 2. Man får lite känsla av storstadssparkcyklarna. Köpte min från Airecho Store från den tidigare nämnda länken. Måste verkligen säga att jag är nöjd även om det tagit lite tid eftersom de alltid försökt svara och vara till mötes.
     
  3. Jens040

    Jens040 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det verkar som att fått igång även den första, som strulade för dig?
     
  4. IcEiE

    IcEiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Ursäkta för sent svar men ja. Jag strulade till det med att inte koppla display kabeln ordentligt.
     
    Jens040 gillar detta.
  5. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Hallå där, ny här men läst hela inlägget och måste bara fråga - är det äkta vara? Deras tidigare modeller har ett inristad serie nummer, har denna också det? Fick ni med alla tillbehör? Någon skrev på deras produktsida att de inte fick med extra hjulet.

    Hur blir det gällande garanti om något händer?
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 696
    Mottagna gillanden:
    44 677
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du importerat är det för dyrt att skicka tillbaka den, utan man kan då ofta be om en reservdel utan kostnad eller visst kostnadsavdrag, men det är det enda man kan förvänta sig också vid import.

    Dock är det ju inte überkomplicerade fordon, utan det är rätt simpelt och modulärt. Visst är det jobbigt att felsöka om man inte har utrustning för ändamålet och lite erfarenhet, men det finns ju en del serviceställen numera i de större städerna man kan vända sig till för hjälp. Just nu lär det saknas lite erfarenhet kring att serva just F40 då den är så ny, men generellt sett är de väldigt lika varandra sett till hur de är uppbyggda, så det borde inte vara några konstigheter.

    Men vill man slippa den huvudvärken är det så klart bäst att köpa av någon som skickar/tar emot i Sverige.
     
    Last edited: 7 nov 2021
  7. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för svar, är tacksam men lite frågor som missades. Supertacksam om de kunde besvaras.
     
  8. Jens040

    Jens040 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag fick med en krok till styret för att hänga väska eller dylikt på, men inget extra däck. Det struntar jag helt i, då jag ville ha en helt "olåst" scooter. Men är det viktigt för en, så ska man naturligtvis köpa någon annanstans.
     
    bernard gillar detta.
  9. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag bryr mig inte så mycket om däck heller, det man sparar så kan man köpa det senare. Köper ni till trafikförsäkring för den ifall ni är med i olyckor?

    Fick du med quick charger?
     
  10. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
  11. Jens040

    Jens040 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag kör utan försäkring, men hade jag typ bott mitt inne i storstan så hade jag nog tänkt lite annorlunda.

    Laddare följer absolut med, sen är den kanske inte supersnabb. Hur som helst, än så länge är jag galet nöjd med köpet.
     
  12. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Läste på bestbuy forum att det går att begränsa hastigheten via appen. Någon som kan bekräfta om den möjligheten finns för F40?

    Jag är helt ny på detta. Dessutom om man drar ner den till 20 km/h så klassas den som cykel (eller nja motorkraften är för hög men men).
     
  13. Ainatar

    Ainatar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Trafikförsäkring gäller väl ändå inte eftersom den inte är laglig att köra med så det är väl bortkastade pengar.
     
  14. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Det är nog två olika saker
    1. Den är inte laglig att köra med eftersom den är för fort och där kan du få böter
    2. Men om du skadar en bil eller person så täcker nog försäkringen det - men du kan fortfarande få böter för att den är för snabb (men går ju att sänka hastigheten i appen verkar det som och därmed blir den laglig, det finns även en annan app man kan modifiera den (se länk på en tidigare sida i detta inlägg/forum).

    Om du drar ner den till 25 km/h då blir den klassad som moped klass 2 och det är lagligt. Det är bara när det är över 25 som det blir olagligt. Om den är 20 km så klassas den som cykel dock så är den starkare än 250 W vilket tekniskt är över gränsen då denna modell är 350 W.

    Jag vet inte riktigt själv men om man klantar sig och orsakar en olycka så kanske det är skönt att ha en försäkring. Jag pratade med If men nämnde inte hastigheten på den och de frågade inte heller, dessutom går det att dra ner hastigheten, tror personligen att hastigheten den kommer med kommer vara för snabbt för mig men får se.

    Man skaffar alltid försäkring innan man behöver det och det kan vara en mental trygghet, skulle man hamna i en olycka då kommer man nog önska att man betalade 635 kr per år.
     
  15. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    bernard gillar detta.
  16. Ainatar

    Ainatar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Nja tror inte trafikförsäkringen gäller ändå. Men nån annan som vet säkert kanske kan verifiera.
     
  17. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Vet ej. Men går ju att lägga fartbegränsning har jag hört i inställningar i appen. Så bör vara ok då.
     
  18. Ninebotman

    Ninebotman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2021
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    8
    Spelar ingen direkt roll om man sänker max hastigheten. Leveraras den med en hastighet över 20 km/h är den olaglig oavsett. Och som sagt har den över 250W så är den olaglig där med. Då gäller ingen försäkring, inget försäkringsbolag skulle gå med på att betala ut det på ett olagligt fordon. Att dom ens går med på att försäkra det kanske för dom är olagligt i sig eller oetiskt om dom bara lurar av pengar från sina kunder fullt medvetna om att kunden aldrig kommer kunna använda sin försäkring på grund av det finstilta i avtalet.
     
  19. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Om den går max 25 km och över 250 W så klassas den som moped klass 2 det är jag kollat upp. Maxgränsen för cykel är 20 km.

    Det är över 25 km och över 1000 watt som är olagligt - bara en rättelse där.

    Njae, originalet av många icke EU sparkcyklar är över 25 sedan moddas de i mjukvaran och levereras. Om du ändrar det till 25 km så kommer ingen kolla upp det.

    Så tyvärr jag håller inte med dig.
     
  20. Abbe83

    Abbe83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Cykel: 20 km max 250 watt (ingen försäkring behövs)
    Över 20 km men max 25 km och max 1000 watt klassas som moped klass 2 och det faller under körkort då.
    Över 25 km är det olagliga.