Det gör g30 också, och piper och har sig ju snabbare man åker. Är väl nån sekund mellan pipen om man kommer upp i 35, sen blir det snabbare. Personligen tycker jag det är en rätt bra varning om att det går snabbare än scootern är specad för. Rent allmänt har jag svårt att förstå hypen kring alla dessa
super fast premium scooters ala 60mp/h
Vem seriöst vill åka i vad?.....70km/h + på ett fordon med så här små hjul?, det känns som aktiv dödslängtan i mina ögon. Personligen åker jag i D-läget 90% när jag åker, S används endast i uppförsbackar då det är nödvändigt. Har heller inte hittat en backe jag inte kommer upp för, brukar försöka leta upp dom brantaste backar jag kan hitta för att testa. Använder S vid vissa tillfällen på raksträckor om jag har bråttom.
Är det nån här inne som har en
Dualtron, Vsett eller nåt annat märke som erbjuder scootrar med dessa hastigheter? Vet att Ninebot GT1/2 finns med dessa hastigheter, men ser också att åtminstone GT2 är ämnad åt racing om jag fattat det rätt.
Personligen tycker jag att utvecklingen kring scootrar går åt fel håll med dom nya modeller som kommer ut. Skippa maxhastigheter på 45km/h och uppåt, som sagt så tycker jag 30 är en perfekt middleground, 35km/h ok absolut.
Satsa sen istället på att få till bättre och längre räckvidd, realistisk räckvidd på 7-8 mil vore perfekt. Säg att tillverkaren anger 10 mil, så drar vi bort 20-25% på glädjekalkylen som består av:
- Används det lägsta speedmode som finns.
- Ingen motvind, snarare medvind och optimala övriga väderförhållanden.
- Inga backar överhuvudtaget.
Och sammantaget borde man få en scooter perfekt, eller en perfekt scooter snarare sagt. Gärna tillverkad från någon av dom större tillverkarna.
Vet att denna modell inte existerar, så känns enklare att bygga en egen från grunden.
Click to expand...