Så här gick de till:
Jag valde Skrill som betalsätt eftersom mitt vanliga bankkort inte ville genomföra köpet direkt genom Dhgate, varför vet jag inte.
Jag skapade ett konto hos Skrill, fick ta kort på framsida och baksida på mitt körkort och ta en selfie. Därefter blev mitt konto verifierat och jag kunde göra insättningar på kontot. Jag satte in exakt summa på Skrill som behövdes för att genomföra köpet på Dhgate, denna insättningen gjorde jag med mitt vanliga bankkort som är ett Mastercard från Länsförsäkringar. När jag väl satt in pengarna och gick till Dhgate för att betala genom Skrill kom jag till betalsidan för Skrill. Där stod det summan i EUR men mina pengar som var redo att användas för att betala kunde inte användas. Jag tog aldrig någon printscreen på denna skärmen så jag tar en från Google för att visa exempel. Det stod exakt likadant för mig som det gör på denna bilden nedanför fast istället för 105.00 USD stod det 537.19 EUR som var kostnaden för elsparkcykeln.
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Femoneypk.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F04%2Fskrill-in-pakistan-services-1.png&hash=3f0a284bef46824a6564b05b67ba2ae6)
Nu i efterhand har jag googlat som en galning och jag har hittat att Skrill tydligen inte tillåter insättningar med Mastercard att användas för köp. Varför det blev så här för mig vet jag inte.
Efter allt och jag insåg att köpet inte kunde genomföras med Skrill valde jag alltså då att göra ett uttag av pengarna jag precis satt in. Så fort jag registrerat mitt konto på Skrill och tryckt att göra uttag på alla pengarna blev mitt Skrillkonto fryst. Jag var tvungen att skicka in kontoutdrag för att göra ett uttag. Se bilden jag skickade innan. Jag skickade in bilder på mina kontotransaktioner mm. Fick nu mejl idag att jag får pengarna tillbaka, och alla pengar då, inklusive insättningsavgiften som jag egentligen skulle betalat.
Ganska entusiastisk upplevelse får jag säga.
Click to expand...