Har googlat, tittat på Youtube och jag får känslan att typ 60% föredrar Xiaomi M365 och 40% gillar Ninebot.
Jag har trots detta, med risk för att bli besviken valt ES4 och beställning är lagd.
Hoppas få den till Maj.
Varför jag valde den?
1. Jag vill ha funktion i form av enkelhet... jag är inte intresserad av att mecka, fixa, laga mm.
Och ABSOLUT inte punktering.
Även om komforten verkar lida en del av att inte ha luftfyllda däck, så väljer jag hårda gummidäck. Som inte punkteras.
Och att det finns en enklare form av fjädring, men vad jag läst mig till så är luftfyllda däck det som ger bäst komfort.
2. Att man enkelt kan fälla ihop/upp den. Mekanismen för detta verkar vara till fördel för Ninbot. Tanken är att åka till Pendeltåget, vika ihop den enkelt och dra den på ett hjul och i värsta fall bära den några trappsteg.
Vad jag kunde se, verkade som att Ninbot har den bästa lösningen och såg smidigare ut att fälla upp/ner och mekanismen för detta verkade vara mer stabil och inte krångla.
3. Valde ES4 (istället för Es2) för att det extra batteriet ger fördelar med snabbare acceleration och längre räckvidd (inte för jag behöver det, men kanske jag använder den mer och åker hela vägen till jobbet om vädret tillåter och jag tycker komforten är ok). Och att den har högre hastighet upp till 30km/h + att den verkar ha mer ork i uppförsbackar.
Kanske blir grymt besviken och ångrar mig att jag inte tog Xiaomi M365.
Vi får se

Click to expand...