Hej alla,
Har tidigare haft en liten E-scooter 300 men pga fabrikationsfel har jag återlämnat denna och införskaffat en
Ninebot ES2L 2019-07-06 och kring denna har jag några frågor.
PROBLEMBESKRIVNING:
Denna scooter verkar vara begränsad till 20 km/h vilket egentligen kanske är OK för att köra i stan (Sthlm) med men problemet är att den blir så otroligt seg i uppförsbackarna då också - vad finns det att göra åt det?
- Ändra inställningar?
Oavsett vad jag kör för på "mode" (grå S eller röd S) så är den lika långsam. Jag läste här någonstans på forumet att det gällde att ha scootern konstant kopplad till telefonen via bluetooth (och location services) för att få upp den i 25 km/h men detta gör varken till eller från för mig. Någon som vet något här?
- Ändra till annan mjukvara?
Finns det möjlighet att "flasha" mjukvaran för att få bort hastighetsspärren? Isf, vad behöver man göra och har någon gjort det?
- Köpa ny hårdvara?
Har läst på andra internationella sidor om att det kan vara en god idé att beställa en nya "kontrollenhet" till scootern (från t ex Amazon) och därefter byta ut den gamla (sitter i styret) mot den nya för att få bort ev hastighetsspärr - någon som har testat detta?
Övrigt:
- Väger 84 kg
- Uppdaterade till senaste mjukvaran när jag monterade ihop scootern igår, det var kanske dumt gjort?
Tackar för alla tips och tricks.
// Zeb
Click to expand...