No.1 mini pad 7" surfplatta/mobil

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av bävern, 19 apr 2013.

1. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har testat några ggr idag och har ganska jämna resultat.. 5/1.1 Mbit/s.

2. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skickade iväg ett mail sent igår kväll, då chatten var offline.. Frågade om dom kunde hjälpa mig med svensk text i menyerna..
    så här löd svaret..
    ------------------------------------------------------------------------
    After checking,it can not be updated on your side you need to send it back
    to us and we will update it with swedish language for you.
    if it is ok, we will show you our address for you
    Thanks
    ------------------------------------------------------------------------
    tydligen viktigt vid köp att man förtydligar det att man vill ha svenska menyer, då dom lägger in det för en..
    Dom har väl lagt in de språk, som dom tror är vanligast.. jag har 22st olika språk som jag kan välja på under setting/general/international, men inte svenska..
    Hade en sån här sak hänt i Sverige så hade företaget stått för frakt o allt för att rätta till det hela. Orientdeal anger på specifikationer om No1. P7 på deras hemsida att svenska är integrerat i programvaran..

3. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Då löser vi det smidigt, jag köper din och du beställer en ny med svenska inlagt?

4. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag skickade ett mail igår innan jag la mig till orientdeal, fick svar idag.. dom ska imorgon försöka skicka över en uppdatering till mig så jag får svenska menyer.. Låter ju väldigt bra om det funkar..

5. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

dom skickade ingen fil, och nu svarar dom inte på mina mail.. har skickat flera mail.. dåligt !!

6. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite mer info om minipaden/No.1 P7
    dagligen när man surfar "klickar den bort sig" då det står low memory i nederkant.. Får då starta igång webläsaren igen..
    Ca 8ggr har ca 90 % av mina kontakter försvunnit.. jag stänger då av minipaden och lägger in sim-kortet i en gammal telefon där mina kontakter ligger kvar i telefonminnet, kopierar över till simkortet, sen tillbaks med sim-kortet in i minipaden och då hittar minipaden kontakterna.. Ganska seg/irriterande procedur.
    Vid några tillfällen har den även hoppat runt o levt sitt eget liv.
    En annan sak jag irriterat mig på är att det bara går att skicka bilder MMS i 300k (0,3mb) vilket är väldigt lite.. man kan under inställningar välja 100,200,300k.. helt värdelöst enligt mig..
    En annan grej som är ganska muppigt är när man skriver ett sms och sedan väljer att lägga till text då man markerar med fingret i tex mitten av texten, om man då skriver ett ord och sedan trycker mellanslag så hoppar framförvarande text och lägger sig någon annanstans eller att halva ordet försvinner.. märkligt..
    Ibland om man ska skriva något då man är på en hemsida så kommer inte tangentbordet fram så man kan skriva.. brukar funka tillsist om man prövar några ggr men de känns riktigt sunkigt..
    om den inte hade krånglat på det sättet som den gör så hade den varit kanon.. slimmad snygg i aluminium med apple-utseende i menyer/skrivbord..

7. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick iordning på sms-texten.. jag hade på google play tankat ner "svenskt tangentbord" det var detta som krånglade så jag inte kunde redigera/skriva in något nytt ord mitt i en mening.. avinstallerade, laddade ner "perfect keyboard free" och sedan tankade jag ner "swedish language pack" som funkar med "perfect keyboard free".. sedan går man in i settings/general/keyboard, aktiverar det nya tangentbordet.. för att välja språk/aktivera svenska(åäö) öppnar man ett sms så att tangentbordet kommer fram, där, håll inne knappen "ABC", trycker man kort på abc växlar den över till "123" går även då att hålla inne, så den växlar till inställningar/settings då man väljer language och i listan swedish.. sen funkar det ! :)