No service

Diskussion i 'Hero' startad av crewz, 29 jul 2011.

  1. crewz

    crewz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej nu är det så att jag köpte mig en ny lur och återställde min gamla Hero med cyanogenmod 6.

    Jag kan ju tillägga direkt att det är ett kontantkort hon använder för tillfället så jag vet inte om det kan bero på det. I varje fall så får jag meddelandet "no service". Kvittar om jag byter nät, fortfarande samma problem.

    Jag har varken orken eller lust att börja göra research så jag chansar på detta trevliga forum om någon har en direkt lösning eller råd.

    Mvh Andreas
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har du prövat med ett annat SIM-kort, kontaktytorna slits även på dem, är det kontrollerat så att kortet verkligen sitter på plats, har själv råkat ut för att det hamnat lite snett och då fick min Hero kontakt med op heller. Har du kollat inställningarna för hur den ska hantera valet av operatör och, jag vet inte om det spelar roll, kollat så att det är en GSM rom du har läst in i enheten, har sett på XDA bland annat att det är skillnad på EU och USA. Lycka till och om det inte skulle funka: full wipe och ny rom, kör själv med Elelinux ginger som jag är mkt nöjd med
     
  3. crewz

    crewz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eftersom jag och min sambo inte hade några fler simkort så drog jag slutsatsen att det va kontaktytorna på simkortet.

    Får tacka för det svar jag fick iaf!

    Mvh