Problem: No sim card error

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av claesr, 12 jul 2014.

  1. claesr

    claesr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena, får upp medelande om att jag inte har något simkort i och måste starta om telefonen, mycket störande, körde på jamals Google edition rom innan utan knox på bootloadern och när ja bytte roms så fick jag erroret men inte på jamals rom, har testat PA, mokee rom ingen funkar, har unrootat telefonen och uppdaterat bootloadern samt rostat igen och så körde jag in PA som jag trodde funkade, men får fortfarande erroret få och då... Någon som vet något om detta? :)

    Har även testat olika modem
     
  2. Kåbe

    Kåbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Har samma problem, mest på stockrom, men hände även på imperium rommen. Vet ingen lösning.
     
  3. claesr

    claesr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De suger som fan asså, ja har inte testat på stock för de suger, men de felar lite då och då på min PA rom och inget på jamals Google edition, den är dock så stor å lite tråkig nu så vill ju inte köra den helst...
     
  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    samma hos mig
     
  5. claesr

    claesr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    någon av er som löst problemet, testade å installera stock och uppdatera till 4.4.2 så ja fick knox, hjälpe mig inte när jag bytte rom å rootade, har bytt till stock nu igen och haft det i några timmar, verkar funka än så länge...

    fick mitt efterlängtade error nu, så ska lämna in telefonen :)
    har kanske en lösning om någon orkar testa, men det är om det funkar på stock men inte på custom rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317776
     
    Last edited: 21 aug 2014
  6. claesr

    claesr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka mobilen igår, rootade och körde in custom rom, fick sim error ca 12 timmar senare tyvärr, sim hållare å batteri byttes på verkstaden