Nöjda med era Galaxy?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av DrT, 27 jul 2009.

  1. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Väldigt tyst om Samsung galaxy.. Är ni nöjda med era inköp?
     
  2. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    oh yes :)

    Sjukt nöjd, enda jag saknar är att Zagg ska göra en screenguard..
     
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden?, läst lite nedslående om dålig batteritid. Och sett att vissa videos visar lite seghet i menyer. Kan dock vara prerelease fw.
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ingen seghet alls faktiskt. (om man rensar undan aktiva program lite då o då, men det e samma på dream/magic) batteritiden är idag bättre än vad den var när jag fick den.. sen om det är för jag pillar mindre på den jämfört med första dagarna är en annan sak ;)

    Kör en hel del wifi, så jag laddar den varje kväll, men brukar vara på ~50%.
    Man får tweaka den helt enkelt, men vad jag förstått så är det ungeför samma på HTC's lurar.
     
  5. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ^what he said. love it. men som väntat är det inte så stort utbud av root-guider. men tycker att vanilla android beter sig som det ska på galaxyn så har inte bråttom att byta rom.
     
  6. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite frågor som säkerligen många undrar över, men som lätt glöms bort i skuggan av själva OS:et:

    • Hur är utbudet på medföljande ringsignaler?
    • Hur smidigt känns det att ringa med den (svara på inkommande samtal samt ringa upp själv)?
    • Kameran sades vara slö, läste jag någonstans, men hur slö?

    Lite no-brainers kanske, men frågar man inget, får man ingenting veta. :)
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Och hur är skärmen i direkt solljus?
     
  8. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    * De medföljande ringsignalerna är inte jättemånga eller något utöver det vanliga. men man kan ju alltid välja valfri ljudfil som signal.
    * de få samtal jag hunnit göra är en riktigt trevlig upplevelse. har inte stört mig på något och hela dialer/callhistory/contacts/favorites är fint sammanflätad med valen där man förväntar sig. dock matchar inte standarddialern slagna siffror/bokstäver mot contacts. alltså att namn börjar komma upp så fort man skrivit in några siffror. dock finns det ju andra dialers att installera som gör det. själva samtalen är bra. högtalartelefon funkar skitbra i min ände av samtalet och enligt mor mycket bättre än när brorsan snackar högtalare med sin SE W3xx(?).
    *tycker inte kameran är speciellt seg. det man ska tänka på är att man måste hålla in kameraknappen helt i ca 1 sekund för att starta kameran. det räcker inte mad att bara klicka på knappen. detta tycker jag är bra då jag ibland kommer åt knappen av misstag när jag gör annat och då skulle bli irriterad om kameran gick igång. väl inne i kameran tar det 0,5-1,5 sekunder (beroende på motiv) att låsa fokus efter knappen tryckts ner hälften. efter full nedtryckning tar det max 1 sekund innan kameran tar bilden, vid enklare motiv kommer slutarljudet nästan direkt. absolut inte långsammare än kameran i min P1i. och jag tror att det bara kommer bli bättre med mjukvaruuppdateringar.

    skärmen funkar bra i solljus, förutom när solen speglas rakt in i ansiktet i displayen :P
     
  9. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för utförliga svar, eklund! :)
     
  10. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Änsålänge är jag grymt nöjd måste jag säga :)
    Enda jag saknar är root :( (vill ha Market Enabler)
     
  11. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    QFT, iofs klarar jag mig utan market enabler i nuläget, men vill kunna fippla med saker som tex dxtop, ahome etc etc
     
  12. MagnusM

    MagnusM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har den stöd för Exchange-synk?