Fråga: Nokia 8.3 5G

Diskussion i 'Nokia Allmänt' startad av Hildegarde, 12 jan 2021.

Taggar:
  1. Hildegarde

    Hildegarde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon här som har en nokia 8.3?
    Hur tycker du isåfall telefonen fungerar?

    Jag har en, haft sen släppet proshop hade. Och aldrig någonsin har jag varit så förbannat besviken på en telefon.
    Enda jag tycker är bra med telefonen är antalet 4G band den har, det är mer än vad dom flesta mobiler har,
    på min nokia hade jag igår 50mbit internet över comviqs kontantkort, Bor i skogen, där internet på telefoner är kasst,
    min huawei p20 har omkring 2-10mbit, då 10mbit är mitt i natten...

    Det negativa med den är en lång lista man kan göra, men tänkte ta det som bekymrar mig mest, och varför jag tänker byta mobil..
    Första är att helt plötsligt så slutar internetdelning via kabel att fungera, kan hoppa igång en dag efteråt.
    Helt omöjligt att få internet, löser den igenom att byta simkort till en annan telefon...

    kameran har slutat fungera, hände 1 jan. Det går att lösa igenom att man ändrar datumet i telefonen till före 31 dec, men då kan man inte använda internet istället, så man får välja. Internet eller kamera.. haha

    haft telefonen mest liggandes hemma, och färgen på ringen runt kamerorna på baksidan är helt bortslitet, riktigt dålig färg..

    Tyckte det skulle vara roligt att få testa något nytt, så valde denna mobilen..
    Nokia, ni ska hålla er till dubbdäck!!
    Den här telefonen åker ut till försäljning i slutet av månaden, riktigt trött på den!
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 434
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Inte förvånande. Jag har varnat folk för Nokia (HMD) länge. De säljer bara telefoner på namnet. Deras lurar har sedan start varit riktiga buggfester. Priset på 8.3 är ju dessutom ett riktigt skämt. Har bara testat den i butik och kvaliteten på skärmen och prestandan är ungefär i paritet med telefoner från Xiaomi som kostar 2-3000 kr. Dock gör alla buggar och kvalitetsproblem att den egentligen är sämre än dessa Xiaomitelefoner trots att den är dubbelt så dyr. Om man vill ha telefon i samma skärmstorlek som Nokia 8.3 finns Moto G9 Plus. Sannolikt ett betydligt bättre köp till hälften av priset.
     
  3. Hildegarde

    Hildegarde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    såldes förra veckan, och köpte en ny rackare nu som jag är jäkligt nöjd med..
     
  4. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 259
    Mottagna gillanden:
    910
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G