Nokia kommer att rida på WP7 fr.o.m. nu

Diskussion i 'Allmänt' startad av worldwide, 11 feb 2011.

1. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vi har märkt det nu så nu räcker det väll med all Offtopic :)

2. emptypockets

emptypockets Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher
    Hur tror ni de andra tillverkarna av WM7 telefoner kommer agera nu när Nokia får all uppmärksamhet? Om jag inte har helt fel kommer det finnas funktioner som bara funkar i nokia telefoner?

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast det går väl emot WP7 och dess idé om att alla telefoner skall ha en precis hårdvara bakom? Alla skall ju ha minst si och så många megapixels i kameran, fysisk kameraknapp, tre knappar fram i en viss ordning och så vidare.

Mjukvaran kommer ju se likadan ut telefonerna över.

Eller hur menar du? :)

4. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Känns som ett mellanting av iOS och android. När tillverkarna inte kan ändra överdrivet mkt i mjukvaran kommer tävlingen ligga i att ha bästa hårdvaran. Tex bäst byggkvalite, kamera etc. Gillar wp7 och ska bli spännande att se vad som händer framöver.

5. MathiasA

MathiasA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant beslut av nokia, även om Wp7 inte direkt tillhör ett android forom så skulle jag ev kunna överväga nokia med windows phone 7, det är hitils deras operativ system som hindrat mig från att ens överväga nokia :), men är nöjd med min android mobil so far så väntar ett år med att kolla över nokia :D

hoppas dem däremot provar att lancera en Meego telefon också... kul att se lite intressanta nya saker på marknaden också, kanske därför android blev så stort:)

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja precis. Det är faktiskt där tillverkare skall slåss. Det och på pris självfallet. Att bloata systemen, som många gör med Android, gynnar få. Jag skulle hellre sett att alla tillverkare var tvungna att köra vanilla Android.

Sedan är ju t.ex. HTC rätt duktiga med sitt sense. Men man har ju hört både den ena och den andra svordomen om t.ex. Touchviz eller vad det heter. Samma med Motoblur :)

Nokia kan LÄTT lägga sig i toppskiktet med sina telefoner. Deras byggkvalitet är det ingen som slår. Inte bakåt i tiden ivf. De känns alltid så otroligt solida och välbygda. Det är något jag absolut kan tänka mig att betala 20% mer för!

7. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tycker folk är onödigt negativa till detta. Nokia är duktiga, och har lyckats göra väldigt mycket av symbian om man betänker hur föråldrat det är. Med ett nyskrivet och väldesignat OS kan de koncentrera sig på hårdvaran, och de är ju erkänt duktiga ingenjörer.

(Ja, det är inget fel på WP7 vad gäller användarupplevelsen. Kritiken mot det går ut på att det saknar features som IOS och Android har.Detta kommer förmodligen att rättas till.)

Kom ihåg att det räckte med att Motorola kom med sin Droid för att allt skulle vara förlåtet och de skulle vara poppis bland mobilnördar igen. Nokia behöver bara släppa en kanonmobil med WP7 för att vara inne i värmen igen.

8. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Va inne på Elgiganten ikväll och kände o klämde lite på htc trophy 7 de har där. Annorlunda men bra lösningar på saker och ui, smaksak vad man tycker om teckensnittet och den förskjutna texten. Vissa saker känns oflashiga o tråkiga och andra är perfekta. Skulle lätt ranka os;et top 3 av android/iOS/ wp7. Det e fortfarande väldigt tidigt stadium så de har tid på sig att fixa allt bra!