Nokia Lumia 1020

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av flipp, 11 jul 2013.

1. Droid55

Droid55 Guest

Någon mer än jag här som har beställt Lumia 1020?

2. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Jag funderar starkt på det...

Vilken färg tog du?

3. Droid55

Droid55 Guest

Gul :)

4. Droid55

Droid55 Guest

5. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Någon som fått sin än? Många bilder tagna med 1020 läggs upp på WP facebook-gruppen av nyblivna ägare och jag blir galet sugen haha!

6. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fan vad jag gillar nokia mobiler men har inte alls samma kärlek till OS. Själva designen gillar jag och även många av de appar som finns med men hatade mest var IE som browser. Och en stor del av min telefontid går ut att använda browsern, där jag vill ha chrome.

Sedan försökte jag ställa om mig till att vara en "microsoft" user, men jag har varit en "google" user alldeles för länge märkte jag och tyckte de inte fungerade klockrent direkt.

Englund81 gillar detta.
  7. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    IE på mobilen är inte alls lika dåligt som på datorn IMO... Funkar ofta bra även om brister finns.

Jag var oerhört nära att beställa en 1020 men jag kan inte riktigt försvara uppgraderingen från min 925:a. Nästa generations mobiler kan jag tänka mig att hoppa på däremot!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

8. Droid55

Droid55 Guest

Jag använder också Chrome och är också hatisk till IE. Ändå beställde jag...

Min Windows laptop är för gammal för köra IE10 (eller ja, den kör Vista) men min uppfattning är att IE10 ska vara snabb och en klar förbättring mot tidigare versioner.

Kan tillägga att jag har gått från iPhone 5 så jag jämför i själva verket med Safari och inte Chrome. Trivdes dock bra med min iPhone, inget fel på webbläsaren. Däremot kändes iOS inte alls så visuellt tilltalande som WP (jag gillar verkligen Metro looken). Det som dock avgjorde bytet av plattform var kameran ihop med Nokia.

9. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Idag sålde jag min S4a. Ska köpa mig en Lumia 925 tänkte jag, bara för att prova på wp. Trivs jag kanske det blir en 1020 ;-)

10. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Welcome to the A-team ;D!

11. Droid55

Droid55 Guest

Fick nyss SMS om att mitt paket har anlänt. :D

12. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Och jag fick min Lumia 925 idag!
    Sjukt imponerad hittils :D

13. Droid55

Droid55 Guest

Packade upp min Lumia 1020 nyss. Det låg även en stor Snickers i paketet som redan är uppäten. :o

Efter uppstarten fick min fnatt. Den öppnade alla appar och trots att jag envisades med trycka på startknappen fortsatte den att öppna massa appar. Stängde sen av den (inte helt utan skärmlåset) men det gick inte att öppna skärmlåset sen. Tänkte att shit, jag har fått ett måndagsexemplar! Finns ingen uppstartsguide men däremot "Hjälp & Tips" där det stod att om telefonen inte reagerar som den ska så kan jag starta om den genom att hålla inne volymknappen och låsknappen i 10 sek. Jag gjorde detta och nu fungerar allt som det ska (tror jag).

Återkommer när jag har bekantat mig mer med den. Den är fortfarande visuellt tilltalande och tjusigt förpackad. Jag var rädd att jag skulle sakna premiumkänslan med hålla en iPhone men det saknas då ingen premiumkänsla hos Lumia 1020.

14. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Rebecka, jag är avundsjuk på din kamera...

15. Droid55

Droid55 Guest

Det tror jag säkert att du är, Louba ;)

16. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tyckte min 920 var den telefon jag kände mest kvalité utav. Kändes lagom i vikten, inte för lätt och plastig men inte heller som en tegelsten. Som sagt, Nokia är ruggigt bra på att göra telefoner.

17. Droid55

Droid55 Guest

Detta hände senare igen när jag använde telefonen. Jag trodde på allvar att det var något fel men så kom pappa att tänka på att jag använder SIM-adapter. Så jag plockade ut SIM-kortet. Efter att ha startat om telefonen otaliga ggr utan resultat så fungerade den direkt när jag tog ut SIM-kortet. Med andra ord, SIM-adapter är skit! Ska lämna tillbaka den och har beställt ett nytt SIM från min operatör.

Återkommer när jag har fått mitt nya SIM. Än så länge är jag säker på att det var SIM-adaptern som ställde till det och inte telefonen.

18. Droid55

Droid55 Guest

Jag tycker också att Lumia 1020 känns bra i handen. Fast jag får erkänna att den stora kameran som buktar ut på baksidan är något udda, men med tanke på vilka bilder den tar är jag all for it. Ser i varje fall inte så hemsk ut som Samsung Galaxy S4 Zoom...

19. NiklasEr

NiklasEr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    ROM:
    Ios17
    Platta:
    Ipad Mini Retina
    Info:
    Acer Windows 8.1 2 i 1
    Hur är det med utbuktningen? Är det typ 4-5 millimeter som det buktar ut eller är det hanterbart?

20. Droid55

Droid55 Guest

Hm, vet inte hur många mm det är som buktar ut eller vad som anses hanterbart. Den ligger som väntat inte platt på bordet och kan lätt kasa runt.

NiklasEr gillar detta.