Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kalas! ;) verkar vara ett par som fått strul med att hitta nätet osv vid köp.
    Själv har jag bara haft positiva upplevelser. tom batteritiden är grym. lyssnat poå google music streamat i 6 timmar idag och haft luren på i 28 timmar. 46% batteri kvar... det är fan kickass!

2. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har haft telefonen i 2 månader. Har börjat krångla nu på slutet med lagg osv...

Får hoppas att det löser sig efter den här återställningen.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

då är det värre ;) jag har haft en bugg att wifi inte gick att stänga av och det tog typ 2-3 minuter att stänga ner telefonen men annars ingenting.. 2 veckor uptime utan någon form av lagg.. det har aldrig hänt på nån av mina androidlurar inte ens på galaxy nexus.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hmm. Undrar hur jag ska komma upp i det?
    Jag är en tung användare så standbytid är något min lur sällan får uppleva. Trots uppdatering och återställning så är det framåt kvällen alltid ett måste att ladda lite extra.

Som sagt så är jag verkligen en tung användare men Min Desire S har klart bättre batteritid, hur det är med standbytid får vi se när jag börjar lessna på den så den får vila en stund ;-)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det är helt epic batteritid vid normal användning. Har ringt lite, skickat ett par SMS, lirat lite WF och surfat. 78% kvar efter 10 timmar. ~3% vid normal användning är lika bra jag fick i standby med valfri gammal Android-telefon.

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag ska dra fram det jag tycker lumian (eller kanske mer wp7) är absolut duktigast på, webupplevelsen. Maken till flyt!

Jämförde idag med en Sgs2 samt en 4S och än fast jag visste att min lilla Lumia skulle flyta bäst på webben så blev jag faktiskt chockad över hur mycket bättre den var!

Vi laddade aftonbladets fullsida, ingen mobil variant. Laddtiderna var förhållandevis lika med sammyn klar först, ifånen sen och lumian sist. Vi pratar dock små skillnader.

Nu till det jag tycker är viktigast, flytet vid skrollning och zoomning. Här regerar nokian genom att flyta som smör, helt överlägsen.

Sammyn var sämst, hackar och jackar som bara den. Vet inte hur dom misslyckats sp med ics för med gingerbread så var den ju i klass med ifånen som i och för sig inte den är nån höjdare heller, hackar rejält.

Obs att vi testade på extremt tunga AB, på lättare sidor så närmar sig ifånen lumian medans sammyn hackar ngt mindre men den verkar ha problem med det mesta efter ics, skandal faktiskt.

Ja ja, ingen vetenskaplig test men kul som fan :-)

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jaså? Har Samsung fuckat upp så pass ordentligt med ICS? Hade inte deras webbläsare hårdvaru stöd i Gingerbread och flöt på väldigt bra? Dessutom verkar jättemycket annat strula med Samsungs ICS uppdatering om man läser deras forum. Illa. Verkar vara rushad som fan. Trodde även att iPhone var i klass med WP när det gäller webbflyt faktiskt. Intressant!

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Provade nyss Wimp som alternativ till Spotify på min telefon/dator då jag stör mig en del på spotify's små negativa egenskaper som tycks finnas på alla deras mobil versioner.

Men av 700+ låtar i en av mina spellistor så hittade Wimp bara 223 stycken. Varav ett flertal av dem vart fel låt eller annan mix än den jag hade på Spotify. Så Wimp går tyvärr fetbort.

9. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ang samsungen så var den ju riktigt bra innan ics, tyckte jag då innan jag sett wp7 och det tyckte jag även om ifånen. Igår var dock skillnaden stor till Lumias fördel men obs att vi bara testade supertunga ab och jag reserverar mig för om ifånen var i sitt bästa slag för jag trodde verkligen att den skulle uppföra sig bättre.

Ang sgs2 efter ics så har jag sett fyra stycken som tappat flytet i skrollning eftet ics, ingen som fungerat bra. Huruvida det finns dom som bibehållit flytet vet jag inte, jag har i alla fall inte sett någon.

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

SGS2 verkar inte heller blivit bättre av ICS utan snarare mindre stabil. Min flickvän har alltid älskat sin SGS2 men nu börjar hon bli lite trött på instabiliteten och alla små fel de verkar gjort när de släppte ICS.

Hon är avundsjuk på min :)

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tycker det mesta är nice med wp7 faktiskt men stör mig ganska ordentlgit på priserna i marketplace.. det får mig direkt at ttänka på gamla nazi-ms som suger ut det sista slantarna ur alla. Sen hajar jag med att priserna ligger lite högre då inte lika många kör systemet men det blir lixom en ond cirkel.. ingen köper om det är för dyrt... 15 kr för ett spel som är bra är ett bra pris.. 55 kr är inte ett bra pris... typ... och sen zune.... det är ju itunes all over igen det är helt vedervärdigt vidrigt men jag antar man får lära sig leva med det ;)

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det var dyrt på Android i början med. I takt mwd att ett system växer så kommer också priserna att sjunka även om det kan ta ett tag.

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Hehe min flickvän är avundsjuk på min med. Hon byter så fort hennes bindningstid går ut.

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jo jag är väl medveten om det.. hoppas bara att det får lite genomslag.. jag är så långt bort från windows man kan vara i vanliga fall men detta har dom fanimej fått till rejält bra så är det bara.

en annan sak jag stör mig på just nu kom jag på är vpn... jag skulle behöva öjligheten att köra vpn och då gärna openvpn... det känns som det bara är att glömma. :(

Last edited: 7 apr 2012
  15. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Det mesta kan dock provas gratis vilket är bra..

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Funderar på att köra Zune Music Pass istället för Spotify. Ska prova en månad och se. Jobbigt att lägga till alla låtar bara men det får det vara värt om det mesta finns.

Vore så skönt att slippa Spotify klienten. Diggar Zune player 1000ggr mer.

17. Saraling

Saraling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns internetdelning på lumian, hittar inte det någonstans?

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inte än men det kommer.

19. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Låter intressant, spotify spökar som fan för mig. Klart värre än på våra I-produkter och mycket värre än på våra androidprylar, känns som att androidklienten funkar minst dåligt...
    EDIT: När jag skriver våra så menar jag mina och familjemedlemmarnas prylar.

Last edited: 7 apr 2012
  20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo. Spotify appen är värdelös för sitt ändamål.

Musiken klipper ofta, liksom sprakar till. Appen stängs ner ibland när jag väljer ny låt. Playlistorna laggar som FAN i flera sekunder efter upplåsning ibland. Vi kan inte spola. Kan inte sortera listor (kul när man som mig har 700+ låtar i en playlist. Man kan inte söka i sina offline listor.

Zune är SÅ mycket bättre. Det man laddar hem på PC'n från Zune synkas enkelt till luren som sen spelas upp i Zune player som jag tycker är bra.

Bytet blir jobbigt. Men jag kommer genomföra det. Tycker kvaliten på låtarna verkar bättre också.