Håller med
Gillar den verkligen. Det tog några dagar innan man vänjde sig och med hubbarna och gränssnittet. Men så här en månad efter skulle jag inte byta tillbaka. Kanske skulle tilläggas att jag var väldigt kritisk mot både Nokia, WP7 och enkärniga mobiler och förstod inte hur man kunde vilja ha en telefon med Microsoft. Det bästa med den enligt mig, är att allting funkar "mer rent "(inget lagg eller buggar).
Några av fördelarna enligt mig
+Inget lagg och konstiga buggar, utan allt flyter på trotts processorn
+Godkänd ordbehandlare vid start Office
+Nokia Drive/Kör gratis (för Nokiamobiler)Gps navigator där man kan ladda ner kartor för hela länder tanken är att man på sikt ska kunna köra den helt utan datatrafik enligt vad jag har hört (Nokia äger Navteq ett av de två stora kartföretagen som levererar kartor till Gpsnavigatorer)
+Bing(jag är i grund och botten googlare)man kan söka via röst(engelska), streckkoder samt via kameran direkt översätta text. Allt finns redan vid start
+Live tiles tiles som uppdaterar sig och visar information
+Kalender som uppdaterar från Google Hotmail och Facebook
+Avancerad miniräknare som standard
Några av nackdelarna enligt mig
-Inget minneskort, men 25gb molnlagring finns på Skydrive.
-Ingen frontkamera borde vara standard idag
-Klarar inte 1080p
-Ingen nätverksdelning(på väg en till Lumia enligt van jag har hört)
-Inget Skype är på väg, tanken är att det ska finnas integrerat i operativsystemet enligt vad jag har hört(ägs numera av Microsoft)
Sammanfattningsvis tycker jag att den känns mer välbyggd och integrerad än vad många Android mobiler är och många välbehövliga saker finns redan vid första uppstarten.
Om man gillar den handlar mest om att man kan acceptera den nya uppbyggnaden, med hubbar och tiles samt, att man vill ha en mobil med bättre flyt än en mobil med mera hypade funktioner som inte alltid fungerar helt perfekt. Sen som utvecklare har jag fått bilden av att Microsoft har insett att hur konkurrenterna inte har latat sig, så dom är villiga att göra mycket för att öka sin andel av marknaden.(Till för del för användarna).
Last edited: Jan 26, 2012