Äger sedan ett par dagar tillbaka en lumia 800 och därmed åker med största sannolikhet min galaxy s2 ut till försäljning, äntligen ett skönt operativsystem utan en massa lagg och annat elände.
Min första smartphone var en iphone 3 som med jailbreak blev en relativt bra telefon, sen gick man över till android och min första lur blev en orange san francisco och för priset var den faktiskt grym, därefter tog man steget över till toppsegmentet med galaxy s2 för att kunna köra alla program och för att få flytet som ännu inte verkar infinna sig i systemet.
Öppenheten som alla säger är så bra ger jag inte många öre för, att man ska behöva vänta ett halvår eller för evigt innan man får OS uppdatering är uselt, möjligheten finns ju att lägga in lite halvbuggiga romar om man nu känner att telefonen blir bättre av det, dessutom har alla mobiler olika hårdvara vilket gör att alla appar inte fungerar som avsett.
Slutligen skulle jag vilja säga att android enligt mig är lika uselt eller till och med sämre än ios, det som var kul var widgets och customisera genom olika launchers men det var roligt i ungefär 5 minuter.
Visst saknas det fortfarande en del grundläggande saker som kan lösas av framtida uppdateringar, men även med dessa brister så ser jag ingen anledning att använda min S2.
Last edited: Mar 10, 2012