Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Oklart var jag läste det, vaknade mitt i natten och kunde inte somna om, började surfa lite sidor. Kan ha varit hos WPcentral, WMPoweruser eller XDA. Återkommer om jag springer på det igen.

Buggar kommer nog alltid att finnas ja, men samtidigt känns ditt utlåtande som en knuff utåt, en självklar förnekelse som rättfärdigar något som man själv håller kärt.

Som sagt, buggar eller inte, så länge de inte är störande får de gärna finns där någonstans, men ljudbuggen som Nokia haft med Lumia 800 är en sån typ av bugg man inte vill se (höra).

Att dessutom säga att det förekommer buggar på alla enheter och system så känns det väl kanske lite fel att höja Lumia 800 till skyarna gentemot Android som laggar/buggar. Hörni, ähh, det är ju bara lite buggar i operativet som gör att det inte flyter perfekt, ingen big deal... eller?

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vad är egentligen ljudbuggen? Många nämner den men jag har inte hittat någon förklaring.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nä det duger inte :-(

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Last edited: 8 maj 2012
  5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Precis, "vanlig tethering" med internetdelning genom sladd stöds väl redan?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det får man hoppas.. nu spelar det inte mig nån roll längre jag sålde min lumia igår men kul om det kommer iaf ;)

7. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Min gick samma öde till mötes :).

8. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Höjande och prisande får någon annan stå för. Jag konstaterade bara att det finns buggar över allt, men buggarna på Lumian är inte lika allvarliga som på andra enheter anser jag. Alla mina andra telefoner har varit sämre (för mig) så min åsikt är ganska logisk :)

9. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Någon som kan berätta vart man hittar inställningen för vilka tider man vill synka vissa epost-konton? Jag ser ingen mening med att köra push på jobbmailen under tiden jag ändå sitter på kontoret till exempel. Men jag lyckas inte hitta någon inställning för detta, är till och med lite rädd för att det inte går.

BTW vill jag passa på att tipsa om Nokia City Lens. En augmented reality app som verkar riktigt bra hittills. Jag har bara testat den inomhus på jobbet men den verkar jävligt exakt!

http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-city-lens-for-windows-phone

Last edited: 8 maj 2012
  10. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det finns under Inställningar->E-post+Konton->Hämta nytt innehåll.

11. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har kollat där, menar att jag vill sätta den så att det inte synkas vardagar mellan 7-16. Peak time hette detta förr. Visst kan jag sätta den på manuellt men då måste jag komma ihåg att ändra tillbaks själv..

Skickat från min Lumia 800 med Board Express

12. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Aha då är jag med. Nej det verkar inte gå tyvär.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Äntligen är wifi tethering på G och det är kanske dags att köpa tillbaka sin Lumia!

Nu kan jag släppa mina androider och min iPhone 4S, köper mig en iPod touch som får nyttjas när jag behöver tillgång till mina "livsnödvändiga appar" som ännu inte finns tillgängliga på WP.

Nu är det bara att invänta instagram, därefter blir det Windows only, baby!

Någon som hört något nytt ang. instagram i övrigt? Har svept av den stora vida webben utan något tillfredsställande svar. Har läst rykten om att det förmodligen inte dyker upp, inte inom det närmsta halvåret iaf.

Dirk Diggler gillar detta.
  14. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har jag förstått detta rätt: med wifi tethering kan jag lika gärna säga upp mitt abonnemang till mitt mobila bredband (har det till datorn när jag inte är hemma), för att telefonen skulle fungera som en trådlös router? Det skulle innebära att jag slipper betala dom där 99kr eller vad det nu är i månaden, så på ett år skulle man spara ca. 1200 kr på att ha en Lumia! :-)

15. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Helt rätt :-) Dock gäller det de flesta Androider samt iPhones också! Även om jag självklart tycker att du ska satsa på lumian ;-)

Skickat från min Lumia 800 med Board Express

16. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, har haft en Desire tidigare och även om jag tyckte om den så tröttnade jag på Android ganska fort. Det som var roligt var att man kunde göra det till sin egen, men särskilt snyggt blev det aldrig - men WP7 ser så otroligt stilfullt och elegant ut, och jag har alltid älskat Nokia, så en Lumia ska det bli :-) Har alltid tyckt att Apple gör fina saker, att det varit det främsta argumentet att köpa Apple (för mig), men nu har dom börjat bli brädade av andra företag. När det gäller t.ex. laptops så är ju en Zenbook tusen gånger snyggare än en Mac Air, och Lumian tusen gånger snyggare än iPhone (vilken generation som helst). Enligt mig, det vill säga.

Och det var goda nyheter, gött att jag förstått det rätt! Ser det som en väldigt stor pro! Undrar bara hur fort batteriet skulle tömmas när man använder det :-)

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Inga smaskiga eller uppdaterade instagram-rykten och IE-browsern verkar ha blivit buggig och laggig i 12140.

Hur kommer det sig att något måste bli sämre eller krascha för att något annat ska kunna bli bättre... suck.

Blir till att avvakta med köpet trots allt och köra på lite stabilare mobiler tills något radikalt händer.

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag väntar på fler kommentarer om nya programvaran. Alldeles för tidigt att dra några slutsatser då det inte är mpnga som testat nya programvaran och det kan jag förstå för vem vill ha en strypt kinesisk version. Har hönt att IE har tillfälligt laggat ihop för mig så det är nog inte exklusivt för nya programvaran.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Sant, får invänta fler utlåtanden!
    Lite microlagg i browsern kan jag dock ha överseende med.

Nu är det avsaknaden av Instagram som är den största boven i dramat. Väntar med köp tills dess att en klient är bekräftad.

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Fan vad jag saknar ett fullfjädrat RPG spel till WP. Finns några enstaka men inget riktigt härligt äventyr. Visserligen har jag ju min Xperia Play och emulerar gamla SNES/PS1 klassiker men det är ju inte alltid man har lust att bära med sig den telefonen.

Ska väl inte vara så himla svårt med Xbox Live och allt. Tycker Live spelen håller lite klen standard med vissa undantag. Men något äkta RPG finns fan inte.