Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Vet inte vart problemet ligger men eftersom videos blir så bra så tycker iaf jag att det borde kunna lösas med en uppdatering. Kolla bara på Nokia N95, den tog också bättre bilder än Lumia 800. Så Nokia behöver kanske bara lära sig hur WP funkar?

Skickat från min Lumia 800 med Board Express

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Är det någon annan som har problem med Boardreader efter senaste uppdateringen? Jag får felmeddelande "This forum is not available (anymore)".

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja. Jag var tvungen att ta bort mina sparade forum och lägga till dem igen för att det skulle funka igen.

4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Board Express verkar allmänt buggig. Inte alls lika stabil som TapaTalk i alla fall. Mina tiles för sparade forum försvinner och när jag försöker lägga till dem igen står det att de redan ligger på hemskärmen. Sen fick jag samma problem som dig efter uppdateringen att jag inte kommer in på mina sparade forum, testade att installera om hela appen och laddade profilen från min Skydrive. Samma fel.

Ska testa att ta bort och lägga till forumen igen och se om det hjälper även för mig. Men man ska fan inte behöva hålla på såhär, sånt här ska testas innan uppdateringen skickas ut.

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja den buggar ibland. Den bugg jag får oftast är att jag ibland bemöts med ett "this forum is not available anymore" meddelande. Sen funkar det när jag trycker nästa gång. Sen har jag stött på någon annan mindre bugg ibland men inte så ofta. Pinnar inga forum till hemskärmen t.ex.

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Att ominstallera och lägga till från skydrive räckte inte för mig, fick plocka bort mina forum och lägga till dem manuellt för att få det att fungera.

Tapatalk är mycket bättre än Board Express, om det råder ingen tvekan...

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har aldrig fått det meddelandet innan uppdateringen som kom nu senast. Jag har 2st forum pinnade till hemskärmen och båda två har försvunnit.

Mm, ska testa det sen när jag har tid och ork :) En annan bugg jag har märkt av, som inte enbart händer i Board Express är att om man går ur en 3:e parts app och gör något annat en stund och sen går in i den igen. Då hackar scrollningen som fan, för att få den att scrolla normalt igen så får jag scrolla ned eller upp och släppa fingret fort från skärmen i samma rörelse. Då brukar det lossna, annars är det starta om appen som gäller.

Någon som känner igen det? Jag har märkt det i Board Express och Baconit.

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har märkt det jag med. Den appen jag såg det i var Spotify som jag nämnt tidigare i denna tråd. Beror förmodligen på väldigt dålig kodning.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    I board express får jag emellanåt denna extremt hackande scrollning, den hänger sig kortare perioder. Har ingen aning om vad jag gjort när det händer?

Angående multitasking så har ju ms en del att arbeta på, eller om det är apparna som brister?

10. giddorah

giddorah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Board Express är relativt buggigt än så länge och tyvärr är det som bekant det enda alternativet som finns till Tapatalk för oss WP-användare. Dock är utvecklarna bakom tjänsten väldigt aktiva och är väldigt bra att ha att göra med, så jag rekommenderar att ni kontaktar dem via deras forum.

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kom ju en uppdatering igår. Så visst utvecklas appe fortfarande så det är bara hoppas på att den blir bättre med tiden. Har aldrig använt Tapatalk till Android så vet inte vad jag ska förvänta mig.

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Utläser en hel del besvikelse här inne - gör nog rätt i att sälja min mobil trots allt.
    För mig var det den undermåliga kameran som fick mig att inte våga packa upp den.

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
  14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag tror inte att kameran blir nämnvärt bättre med en mjukvaruuppdatering, det sitter helt enkelt en för kass optik/sensor i mobilen.

Jämför Lumia med ex. iPhone 4S, det är dag och natt!

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det den kan bli bättre på är ju hantering av vitbalans vilket den har varit si och så med. Det går nog att tweaka med mjukvara.

Kvalité/naturlighet på färger och sådant sitter ju "tyvärr" lika mycket i optiken så är den kass så går det inte göra mycket åt det. Sensorn likaså som sagt. Carl Zeiss namnet på våra telefoner är ju ett hån mot oss!

iPhone 4S har ju de där varma naturliga färgerna på korten (inte kyliga och matta som vi har) och mycket mycket bättre optik ser man. Riktigt mycket bättre faktiskt när det gäller sensor/optik. Men jag skulle aldrig i h*lvete kunna använda en iPhone jag avskyr dem som pesten. Android/WP javisst. Men aldrig iPhone.

Fotar inte tillräckligt med mobilen för att bry mig helt ut heller. Då tar jag fram min gamla trotjänare Canon 5D istället :D

Last edited: 14 maj 2012
  16. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Något som får mig att fundera är hur alla här lyckas skriva i Board Express. För mig täcks alltid några rader vilket gör att jag inte kan se vad jag skriver.

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

Gör det för mig med ibland men enbart när man skrivit så mycket så att det kommer ner till tangenbordet. Störande bugg. Glömde bort den. Hoppas uppdateringen igår tog bort den.

18. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Varma bilder brukar de flesta tillverkare konfigurera deras lurar att ge då folk i allmänhet gillar varmare bilder, Nokia brukar gå mer mot det ärliga hållet och deras bilder uppfattas därefter oftare som kalla. Det är dock nästan enbart en mjukvarugrej som är väldigt lätt att korrigera i valfritt redigeringsprogram. :)

Jag bytte från en Nokia N8 så jag var inställd på att få en mycket sämre kamera och jag har inte mycket att jämföra med så jag är väl relativt nöjd med den. Telefonen i övrigt tycker jag fortfarande är super, och har inte varit till någon besvikelse alls faktiskt. Får se vad jag säger om ytterliggare en månad.

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Som sagt tidigare appen Thumba Photo Editor är en riktig saviour i nöden men det kan ändå vara knepigt att få det rätt ibland. Vet inte vad det är men ibland blir färgerna väldigt konstiga och svåra att arbeta med. Känns som det är något mer än vitbalans knas som spökar.

För övrigt verkar buggen vi talade om ovan vara borta när texten dols och hamnar under tangentbordet. När jag skriver detta inlägg hoppar den ner fint rad för rad automatiskt medans jag skriver.

20. byskebild

byskebild Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså är det bara jag som är helt korkad, eller går det inte att få en fungerande app för Live messenger i Lumia 800?

Här...

http://windows.microsoft.com/sv-SE/messenger/mobile

...står det att det ska finnas en ikon som heter snabbkommunikation, men någon sådan har jag inte hittat!