Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Visst ser den trevlig ut men det är bara konceptbilder som någon har knåpat ihop på egen hand.

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

3. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Fler rykten angående WP8 till nuvarande Lumias. Det vore grymt om Lumiatelefonerna fick WP8-uppdateringen.
    http://wmpoweruser.com/at-least-nok...a-lumia-900-is-upgradable-to-windows-phone-8/

Att den telefonen finns fysiskt har jag väldigt svårt att tro. Mer troligt är att någon har gjort en 3d-rendering och ett förslag på specs som h*n skulle vilja se i framtiden.

4. Nobody

Nobody Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Den har även ett större batteri, en kamera på framsidan och glaset är platt och lite upphöjt över plastskalet.

6. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad är det som är så konstigt med conceptmodeller? Det står ju att läsa vem som designat 920, och det är inget rymdskepp, utan endast några kliv in i framtiden. Har du aldrig sett eller hört om ex conceptbilar?
    Njee, det finns allt fler skillnader, 900 har 4G, plus att jag utan att ha tittat i den inser att då mjukvaran inte är identisk med 800, så är det troligt att man förändrat en del inuti.

7. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag hittade en bra jämförelse mellan den amerikanska 900 och 800. Den internationella versionen som kommer till Sverige har inte LTE om jag förstått det rätt.

http://mynokiablog.com/2012/01/10/nokia-lumia-900-vs-nokia-lumia-800-whats-changed/

Konceptmodeller är absolut inget främmande för mig, men i det här fallet är det inget annat än hemmasnickrade 3d-modeller från deviantart, som (antagligen, tyvär) aldrig kommer bli verklighet. Men strunt samma det blir bara OT-tjafs av det här. Agree to disagree.

8. Nobody

Nobody Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Okej tack för era svar! Känns som att om 900 får wp8 så borde rimligtvis 800 också få det

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

900 har dock inte LTE i europa bara i usa om dom inte magiskt ändrat affärmodell senaste veckorna.

10. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Runt 3000-4000 kr för en single core mobil på 1.4 ghz verkar lite väl mycket ?

11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Om man är van vid Android specs kanske. Men du får inte sämre prestanda för det. Tvärtom luren kommer kännas rappare än många dual-core och även quad-core telefoner för OS'et är så pass optimerat så det behövs inte mer kraft. Räcker med 600Mhz för att WP ska flyta på lika fint som med 1.4Ghz typ.

Sen så får du en telefon med otrolig byggkvalité. För mig är det värt mer än 2-3 extra processorer som inte behövs över huvud taget...

12. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Man tänker inte riktigt på vilket SoC luren har när man använder en WP mobil då det flyter på väldigt bra ändå. Tänk också på den byggkvalite telefonen har. Enda grejen som jag tror inte skulle motivera priset är den taskiga kameran.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Man betalar inte för specefikationer när du köper en Lumia 800. Man betalar flummigt nog för en upplevelse. Det räcker gott och väl med kraft för WP7 och med största sannolikhet även WP8.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Huh?

15. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tänkte samma sak. Man vet väl om man antingen ringer eller blir uppringd? :D

EDIT:
    Haha, helvete vilken tankevurpa. Jag låter den står kvar :D

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Problemet är att videos inte synkas över huvud taget från Zune. Den finns inte på datorn någonstans. Får heller inget val att spara eller nåt från Zune. Kan inte göra nåt.

Dock så löste jag det genom att bara ladda upp filmen till Skydrive genom telefonen och sen ladda hem den i datorn därifrån.

17. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Är det någon annan some börjar få inbränningar i skärmen? Jag tycker att jag ser ett tilemönster mot mörka /grå bakgrunder; tex bakgrunden vid lägg till ny kontakt.

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag tror det är temporära inbränningar du ser. IR eller så kallad image retention. Om man koncentrerar sig så kan man se det i olika situationer. Som om man har en vit textbox mot svart bakgrund och den försvinner och det blir svart sen så kan man se spår av den i några sekunder. Detta försvinner vanligtvis väldigt fort. Vanligt med amoled skärmar. Som på plasma TV's.

19. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nä det här är permanent. Tydligast är ett vertikalt streck som ligger precis där glipan mellan tilsen finns på hemskärmen. Det är inget som stör mig direkt och det är ju ett känt problem med AMOLED-skärmar, men jag trodde inte att det skulle uppstå redan efter en månad.

För övrigt ska jag hämta ut min Lumia 900 efter jobbet. Det ska bli kul att se hur den står sig mot 800. :D

20. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hm, nu har 3 en liten kampanj med Lumia 800 (pott 299 + 10Gb surf). Är det dumt att skaffa en nu, så nära inpå WP8?