Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det beror på vad hyfsat med pengar är... jag har inte flera hundra miljoner men iaf över 1 och jag har aldrig haft det behovet... nånsin...

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ok. Men att just SEB har mycket gästvänligare gräns gällande uttag kontra tidsperiod, vet jag är uppskattat av många. Du har inte behovet av en smartphone men lik förbannat äger du en. Nu kanske du fattar?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag äger en mobiltelefon... smartphone är ett fiktivt ord i stil med cloud computing.. samma ord för något som funnits sen 70-talet?

men sure i get the drift ;)

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://www.mobil.se/tester/test-nokia-lumia-900-1.507739.html

I den danska utgåvan av 900 verkar NFC ingå, i alla fall enligt reportern på mobil.se, men inte i den svenska och inte heller den finska. Kan man anta att de skrivit fel, månne. Ser ju ingen anledning till vad som skulle sätta ex Danmark framför oss eller deras modersland.

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Inte litar man på Dansken i första taget... Speciellt inte en dansk på Mobil.se.

Edit: För övrigt så har Lumia 610 NFC.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Final Fantasy släpps nästa vecka (Onsdag) på Xbox Live. $6.99 kommer det kosta.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nej man kan inte byta region på ett live-konto. Du måste alltså skaffa nytt live-konto, reseta telefonen och lägga in det nya live-kontot. Du förlorar så klart allt du köpt på det andra kontot.

Man kan ha dubbla live-konton inne i telefonen. Men bara det första man lägger till fungerar som "master account" och knyts till marketplace etc.

8. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Aja, då får jag leva app-löst. Mitt live-konto är för gammalt för att inte få vara med :P

Får hoppas att dom släpper på sin idiotiska region-policy snart.

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sådär ja. Nu verkar det som att telefonen inte har stöd för min primära kommunikationsmetod, nämligen facebook-meddelanden.

Det går hur bra som helst till kontakter som är "online" (dvs inloggade via en annan WP7, eller via chatten i en webläsare), men ej till kontakter som är offline, eller inloggade via andra mobila enheter. Meddelandena verkar gå iväg, men kommer aldrig fram. Och meddelanden från dessa kontakter kommer heller inte fram till mig.

Är det meningen att det ska vara så?

Edit: Sen så speglas inte inkommande meddelanden som jag läser på datorn till telefonen heller, men det är ett mindre problem i jämförelse med ovanstående.

10. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vad kul! Har du någon aning om de har några planer på att släppa fler FF-titlar till WP7? Vore mest intresserad av 2an, 3an (riktiga trean, inte den med Terra och co.), 5an och mest av alla - Tactics. Vet att 1-3, Tactics och till och med Chrono Trigger finns till iOS, så det vore riktigt häftigt om WP7 skulle få dom alla också.

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det kan jag inte svara på men jag ser det inte som någon omöjlighet på långa vägar i och med att de släpper 1'an nu. Intresset för det är jättestort och jag tror det kommer sälja guld väldigt fort. Säljer det bra så lär ju Squenix vara intresserade av att lägga upp även deras andra titlar till WP. Svårt att tro att de bara kommer med 1'an. I alla fall om detta kommer sälja bra. Vilket jag är säker på att det kommer att göra.

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tyvärr är det så. Vet inte om det går att komma runt det med Facebook appen de ggr du behöver skicka offline meddelande? Har inte Facebook appen installerad själv då jag klarar mig med det integrerade. Behöver jag göra nåt annat brukar jag bara öppna IE och Facebook.

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Stämmer detta verkligen? Jag kan svära på att jag läst att det ska gå att skicka till folk offline, är bara att ignorera att det står att dom är offline.

Har som sagt läst det men ej testat...

Sent from my Lumia 800 using Board Express

14. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det hoppas jag att dom kommer göra. En prissättning på $7 låter väldigt lovande dessutom - det kommer nog bli 65 kronor som spelen kostar på iOS. Nu får jag hålla tummarna för att dom släpper Tactics med online möjligheter. Det vore verkligen något!

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Testade precis till en polare som var offline. Skickade 2 meddelanden sen ringde jag upp honom för att be honom kolla facebook. Han hade inte fått något av mina meddelanden. Så det verkar inte fungera.

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    På iOS kostar de tydlgen $9 så vi får det $2 billigare. Jag får det ju dessutom ändå billigare eftersom jag har US market och betalar i dollar ;)

17. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

"De gånger jag behöver skicka offlinemeddelanden" är tyvärr nästan varje gång. Folk som använder mobiler räknas inte som online, och för att man ska få onlinestatus via datorn krävs det att man har FB öppet och inloggat på chatten i ca 5-15 minuter.

Det går att skicka och ta emot via FB-appen, men då blir jag utan notifieringar.
    Detta är tyvärr en total dealbreaker för mig. Får se om tre kan gå med på nån slags byte.

18. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick aldrig möjligheten att välja vilken market jag ville ansluta mig till, vad jag minns. Men några kronor skillnad spelar inte så stor roll, även om det är en bonus :) Är bara glad att kunna ta med mig min favoritserie vart jag än går!

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jepp det ska bli riktigt nice. Själv spelade jag aldrig FF som ung. Men lirade 6'an (Terra o alla) för första gången för några år sedan. Sen vart jag helt hooked och började lira andra delar också. Men mitt intresse sträcker sig bara till 9'an typ sen tycker jag inte de är lika bra.

Men men. WP behöver mer av dessa spel och inte bara alla dessa pussel/fysik spel.

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Stödjer inte Facebook appen push meddelanden?

En annan workaround är väl att låta Facebook maila dig vid event av ett meddelande. Så har man mailen på push så får man notifikation på det sättet. Kör själv med push på mail när någon kommenterar något, lägger upp något i min logg och några saker till och på så sätt får jag reda på det på en gång (inte saker som "gillas" etc då det är överflödigt).

Förstår dock att detta sätter käppar i hjulet för dig. Men personligen använder jag mig inte av det på samma sätt. Är inte någon online så skickar jag sms istället.