Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Får bli en annan dag för nu ska jag kvarta! Tack för hjälpen så länge...

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    endomondo vet jag inte vad det är men det går alldeles utmärkt att köra spotify och Nokia drive samtidigt, gör jag ofta och röstinstruktionerna bryter in ovanpå musiken. Fungerar bra och jag föredrar det framför androids variant som pausar musiken när rösten kommer.

Däremot så går inte GPS att köra med släckt skärm, alltså bara med röstinstruktioner. Lite synd då jag vill använda den så med lurar när jag kör mc.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Last edited: 30 sept 2012
  3. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Du kan köra Endomodo tillsammans med musik dock måste Endomondo vara den aktiva appen när du stänger av skärmen. 'Run under lock screen' kallas det i inställningarna. Om du stänger av skärmen med Spotify som aktiv app kommer GPS'n att sluta tracka din position tills Endomondo blir aktiv igen. Beter sig likadant för alla appar och även när du tar emot samtal.

Jobbigt när man glömmer det och man får ett rakt streck därifrån den slutade tracka till nuvarande position på kartan. :mad:

4. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag undrar om jag nånsin kommer få se min 800 igen.
    Två dagar efter att jag godkänt 3/anovos kostnadsförslag (som borde täckts av garantin) är statusen att den skickats till en annan verkstad. 2 dagar senare är statusen återigen ändrad till att "ett kosntandsförslag har skickats". Detta var dock i fredags, och något mail/sms har jag inte sett röken av.

Edit. Loggade in på tre.se, och där verkar dom ha gjort det enkelt för sig, och automatiskt accepterat det nya kostnadsförslaget åt mig. Så nu ligger den plötsligt på 2481 kr för reparation (istället för det accepterade 245kr). Enligt kundtjänsten på Anovo är det för byte av skärm och chassi, vilket inte är vad den är inlämnad för.

Last edited: 1 okt 2012
  5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nu låter det som om att du lämnade in din telefon för en sak men att Anovo själva ändrade på varför den var inne, skickade ett kostförslag till 3 som automatiskt godkändes utan din vetskap så att du skall betala massa mer pengar.

Fattar jag rätt då?

6. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ungefär så ja. Fast enligt Anovo verkar inte det nya förslaget ha blivit godkänt hos dom än, fast det står som godkänt hos 3.
    Jag ska fortsätta ägna dagen åt att försöka få reda på nån som faktiskt kan hjälpa mig, istället för att bara hänvisa till andra företaget.

7. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vilken total jävla soppa.
    Enligt anovo så var deras första kostnadsförslag inte för reparation, utan enbart en hanteringsavgift för att skicka den vidare till Nokia's verkstad. Men när den infon kom till mig via 3 hette det "reparationsavgift".

Och det ända svaret jag kan få av Anovo är att om jag betalar 2500 för att byta display och chassi, så kommer även felet den är inlämnad för åtgärdas.
    Tydligen måste dom byta display och chassi vid alla ingrepp, "för att kunna säkerställa funktion"

8. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vilken total jävla soppa.
    Enligt anovo så var deras första kostnadsförslag inte för reparation, utan enbart en hanteringsavgift för att skicka den vidare till Nokia's verkstad. Men när den infon kom till mig via 3 hette det "reparationsavgift".

Och det ända svaret jag kan få av Anovo är att om jag betalar 2500 för att byta display och chassi, så kommer även felet den är inlämnad för åtgärdas.
    Tydligen måste dom byta display och chassi vid alla ingrepp, "för att kunna säkerställa funktion"

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

10. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

2500?! Man får ju för fan en helt ny 800 för mindre pengar! Dags att lägga ner Anovo tycker jag.

11. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Och jag fick dessutom berätta för mig att ursprungsfelet (tyst högtalare) faktiskt går på garanti, men för att fixa garantiåtgärder så måste jag själv bekosta byte av display och chassi.

Jag ser fram emot på att få ett bra och utförligt svar på varför dessa måste bytas. jag tror inte jag nånsin kommer få något.

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 206
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
  13. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Såg att Netonnet hade både 8X och 920 för 5490. Ganska säker på att man kan få den senare för under 5000 innan jul.

14. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hur fungerar notifieringar i lumia 800? Hur meddelas man tex om någon kommenterat ena statusuppdatering på facebook?

15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 206
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag gjorde så att jag ställde in fejan på att skicka mail varje gång nån kommenterade och hade mailen på push. På det sättet vart allt "live" så att säga, det man själv ville bli meddelad om. Sen blir man notifierad på "me" tilen. Vet dock inte hur ofta den uppdaterar? Typ var 30'e minut eller nåt.

Tapatalked

16. Martino

Martino Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som är vill köpa min Lumia 800? Funderar på att sälja den. Befinner mig i Göteborg!

17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Öhhh Snacka om bakvänt och omständigt.

18. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kan du förklara vad Me tilen är? Har ju precis börjat intressera mig för wp.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Enkelt förklarat en slags hub för saker som rör dig! Du kan checka in, uppdatera status, kolla på meddelanden som du fått och så vidare.

20. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ser man att man har meddelande mm på startsidan eller är det en app man måste öppna? Svårt att förklara frågan...