Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det funkar ju nu men inte till WP8. Borde ju funka lika bra på 7.8 som 7.5 men man vet ju fan aldrig :P

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Mjo, och för att hindra det från att funka till WP7,8 så skulle dom behöva anstränga sig för att göra nån slags begränsning om saken. Och att dom skulle anstränga sig för något som rör WP låter ju inte så sannolikt :P

3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror de kommer bry sig rätt mycket om WP för MS har typ 90% av PC-delen och det är där Spott är störst. Så det kommer troligtvis en betydligt bättre app nu till 8-enheterna.

Sedan har väl Spott gått med förlust i flera år, vad jag läst. Först den sista tiden som de fått rätsida på det.

Last edited: 20 nov 2012
  4. somebody

somebody Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte klicka hem en lumia 800 idag, under 2000 kr känns det ju som ett sjukt kap! Dock började en teknikintresserad vän tjata om wp 8 och hur ovärt det vore att köpa en windows lur som inte hadde det med tanke på kommande appar och blablabla! Men fortfarande, under 2000 spänn och jag slipper min skitjobbiga budget android.. Är det värt det? Jag är nog en jäkligt medioker mobilanvändare som mest gillar och vill ha lumian p.g.a den extremt sköna designen på både telefon och os. Utöver att ringa så slösurfar jag lite, läser lite nyheter, gmail, facebook, banken, tar ett par kort och kanske lite spelande när jag är extremt uttråkad. Att kunna göra det där när man är ute är skönt, inte 5000kr skönt men kanske 1900kr skönt. Därför känns ett köp av en lumia 820 eller 920 helt omotiverat medans en lumia 800 känns betydligt rimligare. Att köpa en beggad iphone 4s eller liknande känns ju som ett safebet men fortfarande skittråkigt, lumian väcker ju ett större ha begär men är det värt det?

5. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Om du sitter med en tråkig budgetlur nu och kam få en Lumia 800 för 2000 så tycker jag faktiskt du skall göra det då du garanterat får en bra lur som du kommer kunna använda ett hyffsat bra tag framåt efter att 7.8 uppdateringen har kommit, då får du ju den nya hemskärmen och endel nya funktioner, hit det blir med nya appar vet jag faktiskt inte.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

6. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du en budget-android nu så kommer det ju vara som natt och dag. Lätt värt det om du som du säger inte bryr dig så mycket om annat än, ja, det du nämnde. :)

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vill du bara vara uppkopplad enkelt mot sociala nätverk, mail och liknande tjänster och inte har massvis av krav på konstiga appar så passar telefonen dig perfekt. Jag är likadan. LITE appar saknar man men fördelarna med bra batteritid, snyggt OS och hur allt fungerar och flyter gör att man snabbt glömmer bort Instagram eller vad det nu är man saknar.

Det finns ingen telefon i prisklassen som är bättre. Vågar nog säga att det finns ingen i prisklassen under 3000:- som är bättre heller.

8. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Extremt prisvärt för de behov som räknas upp, köp!

SGS3 via Tapatalk.

9. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som jag har förstått det väntade Microsoft med att släppa verktygen för att utveckla till Windows Phone 8 tills det var officiellt presenterat. Deras argument var att de ville vänta med att offentliggöra de nya funktionerna till presentationen.

Wp7-versionen av Spotify inte fungerar till wp8 och det är det inte så konstigt att Spotify inte hunnit uppdatera sin app än, förutsatt att de inte fick tillgång till utvecklingsverktygen före alla andra utvecklare förstås.

10. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Någon officiell instagram-app finns inte, men däremot inofficiella som funkar riktigt bra. Testa Metrogram!

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den verkade jäkligt lovande! Dessvärre kan man inte ladda upp bilder i appen än och där faller ju hela grejjen :ehm:

Men det skulle komma i nästa uppdatering så jag skall hålla koll på den :)

12. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Såg i andra tråden att du använder 800 som USB-storage, tar det här så det inte går OT. Jag är lite nyfiken på hur det fungerar när du lägger över t.ex. en musik- eller videofil. Hittar telefonen dem öht och kan spela upp dem? Trivs bra med Zune som jag använder till att synka podsändningar och foton, men det kan ju vara bra att ha telefonen som nöd-USB eller liknande.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nu var det ganska länge sedan jag använde det, och testade bara med musik, men så vitt jag kommer ihåg fanns det inga problem när jag la in ljudböcker!

Nu för tiden lyssnar jag i min iPod istället så just nu tror jag inte ens att det funkar. Uppgraderat till W8 och allt.

14. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Okok trevligt. I och för sig skyfflar nog Zune över filerna på samma vis så länge formatet är rätt.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja Zune funkar ju bra för ändamålet.

16. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inga problem.

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Snackade med en Windows 8-kille idag. Jag frågade när 7.8 kom till min lilla Lumia 800. Svaret var självklart att han inte visste men det som var en nyhet för mig var att MS har gjort klart 7.8 sedan ett bra tag. Det är mobiltelefontillverkarna som segar.

Det ryktades dock om december av vad han hade hört.

Men det jag ville ha sagt är väl att man inte skall basha MS för något som Nokia eller Samsung håller på :P

18. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tja, det har väl varit känt sen ett bra tag att uppdateringen gått ut till tillverkarna? Eller minns jag bara fel? :P

19. TheLolligator

TheLolligator Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

http://www.wpcentral.com/features-windows-phone-78-get-detailed-hands-report

Vet inte om ni redan har sett. Men där står det iaf att 7.8 kommer Q1 + alla saker som kommer med WP 7.8.

Sen här står alla saker som Nokia har valt att slänga med 7.8:
    Bluetooth Share (for DRM free media files)
    Cinemagraph add-on to create blend and photo and movie-like animation, creating photos that are alive
    New camera lenses to remove unwanted objects in your photos such as passers-by or people on the edge of the shot the spoil the photo.
    Updated Contacts Transfer application
    Updates Contact Share application
    Ringtone Maker application

http://www.wpcentral.com/nokia-reveals-windows-phone-78-features

thephilx gillar detta.
  20. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    La in 7.8 som släppts för ett tag sen igår, var inte mkt nytt förrutom storlekarna på live tiles.