Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag tänkte att vi kör en egen tråd för telefonernas Ferrari. Här kan vi med gott samvete stöta och blöta allt som rör vidundret Lumia 920.

    http://wmpoweruser.com/a-quick-look-at-nokia-drive-on-the-nokia-lumia-920/

    I länken kan vi se att övriga WP kommer få ND, men Nokia själva kommer köra ND+, vilket ska vara en bättre, mer finessrik variant av ND, som de ger exklusivt till Nokiaägare.

    Det finns mycket info om 920 ute på nätet så jag (och ni, förhoppningsvis) kommer fylla på med info.


    Here we go, Nokia 920!
     
    Last edited: 8 aug 2013
  2. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vilken typ av simkort använder mobilen storlek standard, Micro, nano?
     
  3. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nokia Lumia 920 har tydligen varit väldigt hett byte redan i förbeställningstadiet. Expansys är en liten kedja men enligt statistik kan man få viss lägesinfo. Nedan följer placeringar i respektive land.


    AUS= 1, 9
    BEL= 1, 3
    BUL= 1, 2
    CYP= 1, 2
    DEN= 1, 2
    EST= 1, 2
    FIN= 1, 3
    FRA= 1, 2
    GER= 1, 4
    GRE= 1, 2
    IRE= 1, 2
    ITA= 1, 3
    LUX= 1, 2
    NET= 1, 2
    NOR= 1, 2
    POL= 1, 5
    POR= 1, 2
    ROM= 1, 2
    SLK= 1, 2
    SLO= 1, 2
    SPA= 1, 3
    SWE= 1, 2
    UK = 1, 2
    ASIA
    CHI= 3, 6, 8, 9
    JAP= 5, 9, 10
    KOR= 2, 6
    MAL= 1
    PHI= 2, 8
    SIN= 7
    TAW= 2, 4, 7
    AMERIKA
    USA= 3, 10
    BRA= 3
    CAN= 1
    MEX= 2


    920 har även sålt slut i några stora länder, i Italien hela två gånger. Modetrendigare land än Italien finns väl inte, så det är ju ett gott tecken. Apropå modeland så vet jag att den även sålde slut i Frankrike, och dessa två måste anses som de två modehetaste länderna i Europa, om inte i världen.


    Här är besked om första gången den sålde slut i Italien
    http://www.phonearena.com/news/Nokia-Italy-Lumia-920-preorders-already-sold-out_id35604


    Här har den sålt slut för andra gången i Italien.

    http://wmpoweruser.com/second-lot-of-nokia-lumia-920s-sell-out-in-italy/



    Här kan man se att de även sålt slut i Frankrike.

    http://www.windowsphone8news.com/2012/10/nokia-lumia-920-pre-ordered-sold-outits.html



    (Anledningen till att jag vill påvisa just hur eftertraktad den är i just Italien och Frankrike, är för att i de länderna är man trendsetters, det är stora länder, stora marknader, men framförallt så är folket medvetna om mode. Jag tror ni förstår.)



    Här är en länk på att 920T, en specialversion endast gjort för China Mobile, som har lika många abonnenter som vi har invånare i Europa. Förmodligen världens största mobil-OP. Grymt att svårtflörtade kineser diggar 920.

    http://www.wpcentral.com/lumia-920t-acquired-chinas-ccc-certification-one-step-closer-retail



    Ni som vill se olika jämförelser kan ju påtala detta då det finns massor, många i WP-tråden, men jag vet flera, så det finns i överflöd och jag länkar gärna om det finns intresse.
    Känns lite dumt att länka till massor om ingen läser, men några viktiga länkar kommer jag allt ta med. Bara för att :-)
     
    Last edited: 3 nov 2012
  4. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Micro!
     
    GregerW gillar detta.
  5. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Micro av den infon jag har. Finns det någon smartphone som idag kör med vanliga sim? Nano är ju bara för att Apple vill vara märkvärdiga, samma med laddare, där kör de flesta med micro-USB, men inte Apple inte, de har inte bara bytt kontakt, de kör med ännu en egen. Sorgligt.


    Kan tillägga att jag själv beställt en som kommer senast v.46. Ingen telefon har imponerat på mig så som denna, och jag har aldrig köpt en telefon innan, som jag inte hållt i. Men då jag haft Lumia 900 innan och detta är en stor förbättring med med samma UI i grunden, samma typ av hårdvara, den är bara bättre på allt, så var det inget svårt att köpa den osedd.

    Jag har ju sett den på nätet och det räcker och blir över.
     
    Last edited: 3 nov 2012
    GregerW gillar detta.
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vilken färg?

    Jag är lite osäker på de där blanka färgerna. Är rädd att de ser billiga ut :ehm: Den svarta ser väl lika fin ut som min Lumia 800 så om jag köper en 920 efter nyår lutar det nog mot en svart tråkigt nog.

    Det är lite synd att de inte har gummerat lite som HTC 8X har gjort. Tror de skulle sett ÄNNU bättre ut då.

    Fast de kan se, mot det bättre, helt annorlunda ut IRL än mot kort och videos.
     
  7. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    "As is the case with all Nokia Lumia devices, the 920 is incredibly well built. The 920's unibody polycarbonate chassis can take plenty of wear and tear: dropping it on the pavement outside V3's office caused no damage, not even a scratch"


    http://www.v3.co.uk/v3-uk/review/2222115/nokia-lumia-920-review

    Ännu en test som ger en fingervisning om att luren är vass.
     
  8. petae

    petae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varifrån har du beställt din 920 Connecting? Själv har jag beställt ifrån Alina.se, men ännu inte fått något datum, eller ens vecka..
    Är det bekräftat när de första kommer att börja säljas i Sverige?
     
  9. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Tele2 uppger på sin sida att de nu har 200 laddplattor till i lager. Som tydligen blivit succe, så luren verkar sälja okej. Den går uppenbarligen att boka. Telenor har den om 10-15 dagar, enligt dem. Telia uppger v 46-47.

    Så du kan välja och vraka. Jag var inne och tittade nu för att försäkra mig om att det jag säger verkligen stämmer, och såg då att man även får med den trådlösa laddplattan på köpet hos Tele2. På första sidan när du först ser en Samsung, sedan byts bilden och det står "Äntligen här! Nokia Lumia 920 med WP8"
     
    Last edited: 5 nov 2012
  10. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ny review, bara 8 h gammal.


    "Taking into account all of Nokia’s hardware features, it’s hard not to recommend the Lumia 920 – the PureMotion HD+ display is fantastic, the PureView technology excels at its purpose and there’s no chance that Apple will be accusing Nokia of copying its designs any time soon.

    Coming up against the HTC 8X, it’s close between the two, but the Nokia Lumia 920 edges out its HTC rival on imaging, ecosystem and its overall design.

    The Lumia 920 isn’t small, nor is it light, but it is a complete joy to use. You will have to ask yourself some questions before you buy it, but if you want a smartphone that stands out on merit, the Lumia 920 certainly does that."


    http://thenextweb.com/mobile/2012/11/04/review-nokia-lumia-920/


    Det är ingen överdrift att säga att den får lysande kritik gång på gång.
     
  11. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    http://www.symbiantweet.com/infographic-nokia-maps-vs-apple-maps-vs-google-maps

    Nokia Maps vann pris som bästa karttjänst 2012 och är den enda som funkar i offlineläge.

    Nokiaägare kommer få extra funktioner som heter ND+. NM är faktiskt rätt överlägsna numera, och som en kommenterar artikeln skriver 'Nokia borde även göra GPS-enheter'. Grejen är ju att man idag kan få en sådan enhet, med alla funktioner, i en telefon. Sådant var otänkbart förr. Snart har vi en riktigt klasskamera i telefonen också. Utvecklingen pekar i alla fall ditåt. Trevligt.
     
  12. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag valde en svart, efter mycket om och men. Och vill man variera färg, vilket jag kommer göra, samt ifall man vill 'gummera' det lite, så passar ju de tighta silikonskalen in förträffligt i det sammanhanget.
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja är det samma skal som jag fick med till min Lumia 800 så sitter det som en kondom på telefonen. Riktigt bra passform.
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har bokat en svart, jag hatar högblank elektronik (iaf svart) så valet var enkelt. 920 grå har jag inte sett i Sverige men den verkar snygg också. Färgglatt passar inte mig så det vore inte aktuellt ändå.
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Djävulens verk! Varför liksom? Hållarna i telefonerna är ju ändå samma storlek som ett vanligt sim. Irriterande att behöva hållas med adapter när jag byter mellan alla mina lurar ;-)

    Tapatalked
     
  16. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja, det var bättre förr, innan mini-sim kom, då visste man minsann vart man hade grejjerna!

    Nje, nog för att skillnaden är liten, men det är ett par milimeter man vinner, och i dagens fullspäckade telefoner är det synd att slösa bort plats på ingenting. Men men, jag ser också fram emot den dagen då jag bara använder telefoner med samma storlek :P
     
  17. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ni som är pålästa om Nokia 920 , vad kommer man sakna från Android om man går över till Windows Phone, tänker på funktioner då google har så stark inverkan på android, för min del så börjar det luta åt Nokia 920 börjar bli trött på att google ser mig överallt känns som man har en BigBrother över axeln hela tiden.
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Inte i iPhone 4S, inte i Lumia 900, inte i..? Så nej, hållarna verkar numera anpassade efter kortet. Annars hade ju det inte funnits någon poäng. Men då kortet var typ dubbelt så stort som själva chipet så är det ju inte så konstigt att de tar bort onödigt plast. Plasten fyller ju ingen funktion vad jag vet. Och med mindre hållare så behöver inte kombon kort/hållare ta mer plats än nödvändigt.

    Vilka telefoner pratar du om som har stora hållare?

    Nu räcker det ju tyvärr inte med att kunna en del om 920 för att veta vad du kan tänkas sakna hos Android.

    På vilket sätt upplever du Googles inverkan i ett så öppet system som det verkar vara?
     
    Last edited: 5 nov 2012
  19. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Philips fizz har väl stora hållare? :-)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  20. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Tänkte på Apple har Siri, Google har S-Voice och Google now, men har WP något liknande, och kanske det finns fler funktioner som som skiljer dessa mobila system åt.


    Googles inverkan, jo alla gratis apps ska ha tillgång till så många rättigheter, din GPS, Kontaktlista m.m. och sen blir man bombarderad med reklam beroende var man befinner sig, så ärligt talat så är jag mest trött på all reklam, vilket jag hoppas slippa med Windows Phone.