Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jo, alla 'äldre' har ju det. Även vissa som släpptes i övergångsfasen, men de sista åren, 2011-2012 är min uppfattning att de anpassat hållarna i de flesta.

2. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Köp apparna istället så slipper reklamen finansiera det :)

Kör Google med reklam utöver det i apparna? Eller hur menar du att du blir bombaderad beroende på var du är? Är det en GPS-baserad reklam? Kan man inte dölja sin position?

3. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Av alla mina gratisappar så är det max två som visar någon reklam. Det känns som att det förekommer mycket oftare i Android.

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det hänger nog samman med att MS verkar ha lite striktare krav, de släpper ju inte förbi vad som helst, något man hört att Android haft lite strul med. Men är det öppet så är det, på både gott och ont.

5. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du sett några skal/skydd från Nokia till 920?

Verkar inte följa med något som det gjorde till 800 och jag har inte sett några på Nokias hemsida..

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Last edited: 5 nov 2012
    Cruz gillar detta.
  7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 244
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    En 920 med skal lär ju dock bli ohyggligt stor. Märks väl redan på existerande Lumia lurar.

8. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tror dock inte alla håller med där, verkar ju finnas oerhört många som av någon anledning vill ha skal. Särskilt iphone-ägare!

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 244
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo absolut. Menade inte att ingen vill ha det heller. Bara påpekade att den lär ju kännas väldigt stor i handen eftersom den är stor som den är till skillnad från nuvarande Lumia telefoner.

10. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag förstår inte heller grejen med skal så jag är helt med dig

BGR-recensionen som länkades i WP-tråden var ingen rolig läsning för övrigt... :neutral:

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 244
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nja den kändes väl kanske lite för antagande i sitt utlåtande men man förstår ju poängen med det hela. Det ligger väl lite sanning i det som han säger. WP behöver få allt rätt men det känns som de klantar sig och gör för många misstag med vissa saker. Det med appar och så, för de som det är viktigt för. What about tomorrows apps? T.ex. är en bra poäng.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 244
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag är i alla fall bra sugen på att klämma och känna på en 920 när de kommer. Men köp blir det inte för jag har tillräckligt med mobiler :D

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Han måste ju skämtat, för jag har aldrig sett någon som säger emot sig själv så mycket.

När han skriver om 920 och NFC säger han så här "Like NFC, wireless charging is a terrific feature on paper."

Men när han skriver om NFC i sin HTC-analys låter det så här ", NFC be useful in the U.S. so it’s nice to have some future-proofing. Windows Phone now ships with an NFC-enabled Wallet app that can “store your coupons, credit cards, memberships and more". Bra att han är konsekvent.

Angående de olika färgerna hos 920 säger han "From across the room, the Lumia 920 definitely attracts attention and the various loud colors" men HTC släpps också i gul, röd, svart, vit.

Sedan berömmer han låsskärmen hos HTC, det stora färgutbudet i teman, han säger att tredjepartsappar inte funkar bra på WP8, när han snackar om 920, medan han belyser Oset på ett helt annat sätt när han talar om HTC.

Han verkar inte fatta att han talar om samma OS, helt otroligt. Sicken pajas.

Kom att tänka på en annan rolig grej han skrev, han var tydlig med att HTC hade 4G i US men jag tror inte han nämnde att 920 har 4G utvecklad för hela världen. Plus att han nämner HTC flera gånger i 920-analysen. Det finns nog ingen som missar att han ogillar den flera hundra kg tunga Nokian, och att HTC är den som är känd för sin gedigna hårdvara. Vill han inte vara seriös eller?

Last edited: 6 nov 2012
  15. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Fyfan vad jag är trött på att vänta :o hur lång tid tror ni det tar att få tag på en L920 om man inte förbokar? blir det flera veckor efter realesen?
    Hur är det med 8X, har den släppts än?

16. IronMaiden

IronMaiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det går ju snabbare om du förbokar, sedan är det omöjligt att veta hur mycket längre tid det tar att vänta ut den i butik.

HTC är ute.
    "Nokia's Lumia 920 is heavy and thick, but if you want the most powerful, feature-rich Windows phone available, this is it"

Kul läsning ja :)

18. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är i landet. Det bästa på marknaden. I hemmet Nästa komma över. Och fr att bara en leksak från 1800-talet.

19. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Läcker nalle helt klart. Jag kommer med största sannolikhet att köpa en gul. Någon som vet om alla färger släpps samtidigt? (När t.ex. N8 släpptes kom vissa färger före)

Sedan är jag faktiskt sugen på att vänta ett par veckor efter släpp hur som helst. Min Galaxy S är en av de första tillverkade och hade icke-fungerande GPS tills jag lödde dit en jordsladd nyligen. Sådant vill man inte ha på en ny nalle. Det är bättre att de får trimma upp produktionen så att andra får "föreserieexemplaren".

Är det förresten någon som vet när Lumia 820 släpps? Skillnaden mot 920 är ärligt talat väldigt liten och skiljer det mycket i pris kan jag absolut tänka mig en sådan istället.

Last edited: 6 nov 2012
  20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den släpps i stort sett samtidigt.