Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo det är nog så. Fast jag pallar inte iTunes och den vevan. Det finns helt enkelt ingen perfekt telefon till mig än :ehm:

Hade inne en snubbe på jobbet som klämt på telefonerna. Han sa samma sak. Istället köpte han en annan WP8-telefon.

Alltså, kan du sluta citera mig? Du gör det då och då. Jag försöker ignorera dig men om du håller på att citera mig med dina halvuppkäftiga och dömande skitsaker hela tiden blir det fruktansvärt jobbigt. Hade jag kunnat stänga av det hade jag gjort det men nu får jag säga det såhär istället. Snälla, sluta citera mig, jag vill inte prata med dig.

2. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Är skillnaden så stor mot Zune egentligen? Windows phone connector till mac känns i alla fall som en ripoff av Itunes. Inget ont om det dock. Allt fungerar snabbt och smidigt.

Det man kan sakna är förstås fullständig tillgång till filsystemet, men det finns varken i Iphone eller WP.

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nä men jag flyttar över saker till min Lumia 800 genom att använda den som en flyttbar hårddisk. Det var bara att ändra i nån reg-fil enligt någon guide och så dyker den upp som ett SD-kort ifrån en Android-telefon :)

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok man kunde göra så. Annars så tyckte jag att detta med Zune var en plåga, värre än IPhone som trots allt inte är lika beroende av ITunes idag som förr. Exempelvis uppdateringar som jag gjort OTA med Android i flera år nu, gillar inte att behöva koppla in mot datorn i tid och otid.

Det jag dock led mest av med 7.5 var detta med återställning av appar, exempelvis efter att man blåst luren. En total katastrof!

Dessa grejor + att jag blev lite less på gränssnittet gjorde att jag efter tio månader gav upp min Lumia 800 och återgick till Androidträsket, trivs sanslöst bra nu och börjar vänja mig vid mikrolagget men det är inte helt omöjligt att jag återkommer till wp om nån generation.

Iphone är för mig uteslutet. Grejar en del med dotterns 4s och frugans 5:a och maken till tråkigt os, har ju stått helt still. Obs att det är min uppfattning, min fru älskar sin femma och jag har full respekt för att så många gillar ios :)

SGS3 via Tapatalk.

5. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag citerade inte dig din obildade sate. Jag citerade Kate och höll med honom. Sluta citera mig.

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

7. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    För min del verkar DU vara den typiska iphonesnubben, i.a.f de man ser på internet. Totalt oförmögen att hantera någon som helst kritik och använda rationella argument i normal samtalston.
    Det jag förvånar mig mest över och som gör det hela ännu mer komiskt är att du inte ens har telefonen än och vet nåt om den i praktiken.

Kate, janhol, Dirk Diggler och 3 andra gillar detta.
  8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nedan ser vi kniv, nycklar och hammare.

http://www.youtube.com/watch?v=yDEahsoa_N4
    Precis, och ändå väljer jag den med lätthet före iPhone. Så typiskt en iPhoneanvändare det kan bli. Snygg tankevurpa där.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tycker man får ganska tydliga indikationer bara genom att titta här, vilken WP8-lur som är hetast. Det verkar vara så ute på marknaden också, på efterfrågan, men även här ser man samma tendenser. Lovande.

Här tar de upp lite av detta, Ativ, som verkar vara en bra lur, har dock inte samma tryck kring sig.

"Samsung ATIV S: Why is it the best specced Windows Phone 8 device that no one wants?"

http://www.wpsuperfanboy.com/news.php?post_id=751

Last edited: 22 nov 2012
  10. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Man undrar ju om Connecting äe MS/Nokia försäljare eller bara försöker intyga för sig själv att 920 är fantastisk. Jag var övertygad om att den här telefonen skulle bli the real deal för mig - nu är jag otroligt tveksam. Det knakar lite i förtroendet/förhoppningarna så att säga.
    Det finns helt enkelt för många frågetecken och jag tippar på att denna lur blir en riktig vattendelare.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Man kan ju alltid hoppas att han åker på semester snart igen.

Jag har alltid trott och hoppats på Nokia. Men samtidigt så hoppas jag att de floppar hårt. Enbart pga Connecting. Han har fått mig att önska det på egen hand med sitt skit. Good going...

janhol, Dirk Diggler, Cupcakes och 2 andra gillar detta.
  12. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

dannejanne, sluta! :( Finns andra som också vill ha luren! :D

~1 Vecka kvar tills man får tegelstenen!! (Hoppas jag)

13. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Haha. Finns väl liksom INGEN som vill Nokia illa. Förstå om de gjorde en android.... Vilken hype det skulle vara! Nokia är ju förenat med kvalitet och stabilitet - sen att det tagits flera märkliga beslut är bara beklagligt. Kan de göra någon form av recover här så vore det underbart, men helt ärligt så tror jag att man skjutit sig i foten här på några viktiga punkter - wp8 känns inte färdigt eller till för den breda publiken, tyngden på enheten samt prisbilden.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

14. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    ?

Förstår du på riktigt inte symbolik, fast den t.o.m förklaras för dig, eller spelar du?

15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nä klart jag inte vill dem illa ;) Men får en sur smak i munnen utav att hänga här numera. Men jo det är nu det gäller för Nokia. Går det inte bra med WP8 nu så blir det svårt för dem.

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vad fan är ditt problem? Ärligt talat?

EN SIDA TILLBAKA citerar du mig och du har redan glömt av det. Det måste vara något rejält fel på dig. Har du dubbla personligheter? Är båda personligheterna jobbiga, uppkäftiga och fantastiskt osäkra på sig själva?

Och varför är jag obildad?

17. droidaren

droidaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har beställt en svart på netonnet,verkar vara ett kvalitetsbygge och ni fröknar som klagar på tyngden borde kanske börja på gym,jisses.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

MeemSenco gillar detta.
  18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nej, men däremot så vet jag att du löjlar dig nu för ingen ställer så dumma motfrågor.

19. droidaren

droidaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Lägg ner tjafset så inte tråden låses .

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

20. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör: