Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://imgur.com/xHWj4

På den sista ser ni dagens fotboll, PSG kl 19 och Barcelona kl 20.00.

Jag trycker på ladda upp, sedan när den laddat upp, så kopierar jag länken i webbadressfältet?

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag tvivlar inte på att du har telefonen jag vill bara se bilderna. Det borde fungera så som du gör. Är bilden lika liten på din dator innan du laddar upp den?

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, bilden är ganska liten.

4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Då är det inte mycket att göra åt saken. Ser iaf att det är den röda varianten. Hur upplever du färgen, är den ordentligt röd eller åt det oranga hållet som någon påpekade för ett tag sen?

Edit: Drar mig tillbaka nu och kommer igen imorgon.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://imgur.com/Qn2R2

På denna har jag bytt tema mot den andra, jag kör gul och ger er fingret :D
    Man ser även det medföljande röda handfree i bakgrunden. Väldigt bra och väldigt snyggt, tycker jag. Nu ser man mobilen, mitt nick och nu kan ni fara åt skogen om ni fortfarande tvivlar.

Den är härligt röd. Den syns ju om man säger så, men folk påpekade att de tyckte färgen var läcker och frågade vilken mobil det var.

Som jag sa innan, luren är skitsnygg, WP8 är ruskigt snabbt, 3:e parts apparna svarar lika snabbt som de integrerade. En jävla skillnad mot min 900, så på alla fronter är jag ruskigt nöjd - MEN -> den har fan inte levrapport. Dock sa Nokia Care att de ska lösa det på Måndag.

Last edited: 1 dec 2012
  6. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Du ger din älskade Nokia Lumia 920 fingret, ska du ge det till oss får du vända på handen.

Fan vad avundsjuk jag är! Var beställde du den?

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag ger inte den fingret, den är verkligen underbar. Fixar Nokia bara levrapporten så är det LÄTT den bästa luren jag någonsin haft.

Jag beställde den från Telenor.

8. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jo, kolla din bild! :) Vilken tur att jag inte bryr mig om sådant, får man fråga varför du gör det (lev rapport grejen)?

9. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Nu är det inte Nokia som skall fixa det utan Microsoft eftersom det är Microsoft som utvecklar wp8 och inte Nokia. Ingen wp8-telefon har leveransrapport.

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag vill veta om/när folk tar emot mina mess. Jag jobbar med pengar så det är viktigt. Det kan bli jävligt fel om jag räknar med att de tog emot mitt mess när jag skickar det, och så hade de telefonen avstängd i 5 dagar och såg det först 5 dagar senare. Dessa missförstånd har jag inte råd med, dessutom kommer folk märka på mig att jag inte vet när messen kommer fram, viket de förmodligen kommer utnyttja.

Innan, exempelvis, så kunde jag ringa ett nr, var det inte på, så skickade jag bara ett mess, och så fort de satte på sin lur fick jag meddelande om det i form av lev.rapport. Så levrapporter hjälper mig att inte behöva ringa folk med avstängda lurar, det hjälper mig att se vilka som beter sig märkligt genom att ex ha avstängd mobil, sätta på den snabbt, jag får levrapport, sedan stänger de av den igen. Jag får en bra och snabb uppfattning vad det är för folk, deras vanor med sin mobil. En liten grej som betyder mycket för mig, den hjälper och underlättar mitt jobb som fan.

Du vet alltså redan nu att de på Nokia Care inte kommer kunna fixa det?

Helt otroligt att de har levrapport på MMS, som man skickar mycket mer sällan, men inte på sms. Kan inte se att den funktionen behöver ta någon särskild plats, då Nokia har det på nästan alla sin äldre modeller. Nokia är med och utvecklar viss del av mjukvaran, alla sina appar är de med och fixar, så du ska inte vara alltför säker.

Ex så är Nokia med mer i mjukvaran än ex HTC då Nokia har hela sin kartplattform med i sína egna mobiler. Så mjukvaran i Nokia ser inte ut som de i HTC. Dessutom har Nokia rätt att modifiera mjukvaran, som enda och exklusiv partner till MS.

11. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Använd viber/skicka MMS istället? :)

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Visst, MMS, får mig att se om deras lur är på, men det blir också jävligt lustigt om jag ska skicka bilder till dem? Eller kan man skicka text via mms?

Funkar Viber?Då måste ju de också ha den appen installerad?

La in Viber nu och då ser man vilka som har den appen installerad, långt ifrån alla har den. Visst, ditt förslag var bra för ganska många har den och till dem kan jag skicka via Viber.

Det pinsamma är ju att vissa nr som jag sparat, som inte vet att jag sparat deras nr, nu får meddelande om att mitt nr har Viber. För jag vet att innan när jag hade det så fick jag meddelande när någon hade anslutit till Viber.
    EDIT: Eller vänta, det står i settings att man kan välja att invite contacts by sms or by email, så man kanske måste klicka i den får att ett mass-mess ska skickas ut? Hoppas det, för jag vill inte att vissa får reda på att jag har dem i min telebok.

Men har Viber levrapp? Skickade mess till mig själv nu och fick ingen levrapp.

Fan, 900 är bättre på vissa saker, ex när man går in i Store, så får man upp Nokia Collection, appar och spel, i 920 kommer det bara upp appar och spel. Man måste söka efter Nokia Coll för att det ska komma upp. Jag gillade att gå in i Nokias egna för att kolla läget där, trist att man måste söka aktivt efter dem nu.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Du ska inte ha massa K & V och stjärnor innan dina dubbelfyrkanter, du har ju inte ens med det jag sist skrev till dig, ENDAST dubbla fyrkanter! Man kan inte ha fler fyrkanter efter prefixet stjärna än just en!

För leveransrapport via SMS

Tre: "*KV# "
    Telia: "*KV# "
    Tele2/Comviq: "KV# "
    Telenor: "## "

Alternativt samma kombination utan mellanslag mellan kombination och SMS!

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Med mina prefix som SKALL funka kan du inte testa detta genom att skicka meddelandet till dig själv! Skickar du till dig själv uteblir leveransrapporten, dubbelkontrollerade detta nu precis! Prova att skicka till ett annat nummer för att se om levrapport funkar!

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

nox, säg nu EXAKT hur jag ska göra?

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Testa att använda Telenors prefix med ett efterföljande SMS; "## Hejsan" - mellanslag mellan fyrkant OCH SMS (inga citationstecken)! Skicka meddelandet till någon annan än dig själv (din mor, far, syskon, vad som) - leveransrapporten fungerar nämligen inte när man skickar till sig själv!

17. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Vilket språk har du på telefonen? Vet att här i Finland så fick de inte upp nokia collection om de inte hade den på finska. Så om du inte har den på svenska i Sverige så beror det på det.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har den på svenska. Grejen är att på 920 får man upp några fler appar när man väl kommer in i NC, men det var gott att kunna klicka på det direkt i 900, istället för att skriva in hela namnet Nokia Collection. Detta borde ju Nokia/MS fatta, så jag ser inte vinsten/poängen med det upplägget de har nu. Tror/hoppas detta kommer ändras i kommande updates eller till nästa modell. De måste ju ha sådant som var basic i både 800/900, annars uppfattar i alla fall inte jag de nyare modellerna som helt jättegrymma.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

#43# mellanslag-messet?

Pratade med Telenor och de har inga prefix. Antingen har telefonmodellen det eller så har den inte, de kan inte tillgodose prefix :(

20. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Den skall dock ha nokia collection. Kolla 5.16 in i följande video:

http://youtu.be/V2RkiwnAtCg

Varför du får det vet jag dock inte, en orsak att man inte får det är att man inte har samma språk inställt som land, alltså har man landet inställt som Sverige så måste språket vara på svenska.