Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Men det har jag, man kan ju inte ha ett annat land med svenska som språk? Hur ser man vilket land man har? Jag vet att jag valde Sverige men skulle ändå vilja checka av det. Jag gillar ju NC.

Tack för en jävligt bra länk, kul att se en så precis jämförelse mellan 920 och HTC 8x. 920 vinner ju på 8/10 fronter, där ser man vilken jävla sensitiv skärm 920 har. Ruskigt responsiv. HTC 8x är nog en mycket bra telefon, vilket bevisar hur otroligt bra 920 är.

Last edited: 1 dec 2012
  2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Exakt hur det är vet jag inte eftersom jag inte har en wp8-telefon men inställningar, språk+region, region eller något liknande.

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du hade rätt, och där stod det land-Sverige och språk -svenska. Märkligt att jag då inte får upp det som telefon uppvisar i USA och Finland. Som om folk skulle föredra att skriva in två ord istället för att ha valmöjligheten att klicka på det.

EDIT: Gryph, du bor i Finland va? Har inte du massa proffsiga Nokia-bossar i närheten?

Last edited: 1 dec 2012
  4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Då har Telenor tagit bort funktionen, fungerar för alla övriga operatörer i alla fall - det var trist!

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det var jäkligt trist, ja :(

Skitsamma, ska prata med Nokia om denna funktion kommer komma i någon uppdatering, eller om den finns i 820, för isåfall så byter jag. Jag måste ha den, kanske kan tänka mig att köra med ett tvillingkort som jag messar ifrån i 900.

6. Djoa

Djoa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    När jag la till min Gmail så valde jag att synka kontakter. Kontakterna finns nu men telefonnumren följde inte med(?). När jag ska ringa så finns kontakten där men när jag öppnar den så finns bara mailadress och annan info. Nån som vet hur jag får över även numren?

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Märkligt för de jag synkat, Win Live och Outlook klaffade perfekt. Men det är ju iofs MS egna tjänster. Skype lägger ju sig bland övriga kontakter, helt grymt.

Till din fråga så kan du bara ringa Nokia Care så löser dem det. Det är jävligt smidigt att ringa dem. MS-support är bland det bästa jag haft med att göra. De kan sitt OP, minst sagt.

8. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Bra jobbat :D

10. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  11. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Var sugen på att köpa en men jag skippar det. Andledningen till det är inte att telefonen är dålig, tvärtom den verkar ju vara helgrym. Men de finns ju inga appar, iaf inte dom jag använder dagligen vilket är synd.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

12. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vilka appar saknar du? Det kan finnas alternativ.

13. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Telias appar för att styra digitalboxen, swedbank några spel med mera.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

14. Djoa

Djoa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Någon som vet varför korten man tagit blir så lågupplösta?? Hittar ingen inställning för att ändra upplösning.
    Har provat både att ladda upp till skydrive och även att maila korten.

15. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Swedbank har väl en mobilsida?

Men visst är bristen på appar en nackdel. Å andra sidan talar det även mot android jämfört med Iphone.

16. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fast samtidigt har Android betydligt föer appar än Windows Phone.

(Värt att tillägga är att en anledning till att jag bytte från Android till iPhone var pga att det fanns för få appar..heh)

Sent from my iPhone using Tapatalk

17. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Angående nokia collection, hittade detta på sweclockers.com:

"The Nokia collection does not necessarily appears immediately in the Store, it can take up to 48 hours for it to sync and pushed through the Store server.
    A faster way to sync up as acknowledged by Microsoft, is to visit the Games tile first, this will recognize the device right away.
    To sync up, do the following:
    On the Start screen, tap Games.
    Swipe left to the Xbox menu (at this point you are prompted to sign in with a Microsoft Account, if you do not already have).
    Once ready, the update status is shown at the top of the screen.
    Tap the Back key once finished.

The Nokia Collection content in Windows Phone 8 is set according to Settings for Language + Country/Region. To see the content of Nokia Collection, the phone Language need to be the same than Country/Region. The fix is driven by Microsoft, and will come at end of November 2012."

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu har jag Nokia Coll, 48 h-grejen, förmodligen. Den uppdaterade 13 appar i morse, 13. En sådan omfattande uppdatering har jag aldrig varit med om hos någon Lumia. Av de 13 så var säkert 10 från Nokia Coll, och som jag sa så har Nokia Coll många fler appar och Nokia Coll får mig nu att tänka att kanske kommer även levrapp efter ett visst antal mess, så som bokstavsordning kom efter ett visst antal appar, kom efter 23 st eller vad det var, eller att Nokia Care löser det, hon jag pratade med verkade hyfsat säker. Återstår att se om hon har rätt(7 ord men bara 7 tryck, men 6 ord var förvalda så jag behövde bara skriva r som i rätt. Många fler och bättre alternativ som ordval i messen nu också, och den tar även väldigt ofta rätt ord som nästa ord, utan att jag ens tryckt. Det gillar jag ännu mer. Självvalda ord kommer upp på första raden, det gjorde de inte alltid på Lumia 800/900. Är även nästan säker på att dubbeltryck på mellanslag ger kommatecken. Mellanslag är som vanligt en mycket större tangent så dubbeltryck på mellanslag är lättare att göra än ett tryck på kommatecknet. Den byter rad rätt också va? Det ser ut som jag ligger i kant, som du. Har för mig att iPhone inte gör det.

Kartplattformen är ännu vassare, ND heter ND+, Nokia Maps har massa nya ruskigt bra alternativ, Med ND+ får man inte bara vägbeskrivning, du kan välja den utan fartgupp, utan/med tunnlar, stor väg-tvåfilig enkel filig. Den visar när/om vägen blir dålig, var vägtullarna finns ( grymt ), kort och gott helt grym är den, nu är den en bästis som beskriver vägen. Eller en ovanligt snäll kartläsare, som en tidning uttryckte det.

Fan vilken snabb zoom luren har, behöver knappt röra den så har den zoomat in mycket bra, sedan när jag redigerat med zoom så verkar den känna av och zoomar av sig själv, så att jag ser meddelandena helt perfekt. Kör en snabbzoom i dubbel bemärkelse och då bara för att se vad jag skriver. Efter det är gjort så ser jag alla andra inlägg plus mitt helt perfekt och den zoomen kommer av sig själv.

Angående appar så har Store 120.000 st och de flesta är kvalitet, betänk att ca 75-80% inte laddas ner hos Android och Appstore. Varför ha 50 olika kalkylators när det räcker med 5 som är olika, en basic och upp till jätteavancerad. Varför fler?

Last edited: 2 dec 2012
  19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den har levrapp. Men den är lite annorlunda, man får ett svar "meddelandet går inte att skicka". Alltså vet man att det kommer fram om inget sådant kommer.

20. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Så om du testar att skicka ett SMS till en avstängd telefon, får du verkligen det meddelandet då? Har du testat?

För mg låter det nämligen mer som att meddelandet inte ens lämnar din telefon, än mindre kommer in i SMS-systemet hos din egna operatör.

Sent from my iPhone using Tapatalk