Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Några gula verkar skickas ut från dustin.

http://www.sweclockers.com/forum/75...s-display-pureview/index152.html#post12965463

Kate gillar detta.
  2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

janhol, brollann, pmugghc och 2 andra gillar detta.
  3. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Undrar om hans så supersmarta Lumia utan brister även den sagt upp sig? Typ SYNTAX ERROR i displayen varje gång han håller i den?
    Hhur som helst. Jag skall ämndå testa och utvärdera en redan i veckan, om jag kommer över en, annars blir det på Måndag då Dialect skall ge mig en Gul.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

4. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jobbar du på någon telefonbutik eller dyl?

5. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Varför är det så jäkla mycket dravel i tråden?
    Nog för denna välsignelse av 920 ska tas med en stor nypa salt då Connecting troligtvis får
    betalt för att tycka som han gör eller så är han bara ytterst enkelspårig, så förekommer det mycket ointressant i denna tråd.

Det dessvärre, pga dig Connecting som jag ogillade 920n. Ditt sätt att göra "reklam"
    för telefonen har dessvärre givit negativ effekt. Mina förväntingar låg mycket högt.

Alla minns reklamer på tv om tandkrämsmorsan, viadirekt osv.
    De var med HELA tiden på alla kanaler och man blev så trött på att lyssna på det.
    Det blev omvänd effekt då man helt enkelt vill undvika det.

Jag tror att du, Connecting, förstörde en "eventuellt" såld 920 för min del.
    Dels pga din propaganda, din oförmåga att kunna sakligt diskutera skillnader samt
    att nedvärdera optioner på marknaden utan att ge ett ordentligt argument.

// A

Dirk Diggler och lefffen1 gillar detta.
  6. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men lägg ner o snacka om Connecting nu när han väl är bannad annars är ni inte bättre än honom . Åter till OT i tråden.

Verkar åtminstone som 920 säljer bra! Ingen som läst några rykten om försäljningssiffror?

7. donnie

donnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Aktien går bra iaf så nåt rätt måste finländarna gjort :)
    http://www.google.com/finance?q=HEL:NOK1V&ei=pn7AULDsKoGCwAOdYQ

Alla tester man läser hyllar telefonen så jag tror säkert den kommer att sälja bra. Trots att jag är en inbiten Android fanboy så hyllar jag konkurrensen då den driver utvecklingen. Dessutom så hade jag hellre sett en krig mellan Windows och Android mycket hellre än dagens Apple vs Iphone :)

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Håller med. Jag önskar att WP tar över Apple's plats som inlåst OS. Modernt medans iPhone känns som stenålder vid det här laget. Men de tappar nog mark mer och mer.

Tyckte den där nyheten om Facebook visar det mycket väl där de uppmanar sina anställda att börja köra Android istället. Men som sagt hoppas WP blir nya iPhone så småningom.

9. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Japp, jag föredrar helt klart kriget mellan WP vs Android framför att iOS är med. Har alltid haft svårt för Apple på grund av deras helt sanslösa fanboys som vänder och vrider på precis allting till deras fördel men det finns tecken i den här tråden som tyder på att det kan vara lika jäkligt med andra OS också. Apple är nog ändå nr 1 på den fronten, men både Android och WP har sin beskärda del av pappskallar som predikar friskt. Trist.

Vet inte om Apple kommer tappa särskilt mycket egentligen, de har en armé av journalister som alltid har avgudat Mac och med tanke på medias allt större makt så har Apple sitt på det torra vad gäller gratis marknadsföring.

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror att det skulle vara bra med tre större plattformar, då kan folk få mer vad de vill ha. Tidigare så fanns det egentligen bara två fungerande val, Android och iOS. Att Windows Phone nu börjar bli större, kommer gynna alla. Det kommer bli lättare att hitta en bra mobil och tillverkarna och utvecklarna får högre krav på sig.

Det enda som jag tycker är negativt med WP är apparna, jag tyckte Android hade för få - så jag bytte till iPhone. Detta är väl vad som kommer bli problemet med att ha flera system på marknaden - vilket ska appen/spelet komma först till?

Gällande Lumia 920 så är det en riktigt intressant mobil, flytet är super osv - när jag testade en så hade jag dock lite problem med systemet, men det är en vanesak. Dock förstår jag inte riktigt meningen med tiles - men det är väl säkert väldigt smidigt när man lär sig använda dem på rätt sätt, dock tyckte jag att det blev ganska rörigt lätt. Oavsett, så kanske man ska försöka köpa någon Lumia telefon för att få uppleva WP mer och veta vad man, kanska, missar! Tycker att Lumia-telefonerna ganska snygga faktiskt!

Bara mina tankar om WP 8

Sent from my iPhone using Tapatalk

11. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Inte hört något alls. Men uppenbarligen säljer de ju allt de kan leverera för tillfället, vilket tyder på större efterfrågan än de väntat sig.

Det märks ordentligt på aktien också kan jag säga. Är själv aktieägare i Nokia och de senaste veckorna har varit rätt trevliga för oss :)

12. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Verkligen. Jag har gått dubbelt upp sen i somras. :teeth:

13. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag behöver alltså inte konvertera om filmer om jag lägger in det i en lumia 920? Jag kör mac förresten.

Hur fungerar högkvalitetsfilmer? Någon som provat?

14. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Tveksam om att det är försäljning av Lumia som drar iväg aktien då Lumian inte säljer mer än nischluren Galaxy Note 2. Note sålde 5 miljoner på en månad, Lumia 2,9 milj på 20 dagar.

15. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Den fixar inte mkv

16. ahoj

ahoj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hämtade ut min Lumia igår, riktigt nöjd ännu så länge. Integreringen är ju underbar både mot sociala nätverk och office365. Riktigt hög kvalitetskänsla, grymta bra flyt, UI känns nytt och fräscht.. Blir nog att sälja SGS3:an.. :)

17. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Fast Nokia har väl inte haft en så storsäljande high-end lur på väldigt länge?

Dessutom visar ju detta att det finns potential i Lumia-serien, med stora möjligheter att tjäna pengar framöver. I nuläget säljer man allt man kan leverera vad jag förstår. 820 lurar runt hörnet och även den lär sälja bra. Sedan kommer 620 efter nyår och täcker in lågprissegmentet.

Nokia har ett ess i rockärmen nu. Det är jag säker på.

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Håller med där. De säljer kanske inte lika mycket av sin Lumia 920 som Note 2 men å andra sidan är Samsung utan tvekan sjukt mycket större på telefoner, bättre på marknadsföring och har arbetat in sina Android-telefoner grymt bra på marknaden nu!

Jag tror absolut att Lumia-serien (920, 820 och 620(?)) kommer göra så att finnarna i alla fall inte backar 580 miljoner eller vad det nu var de gick back kvartal tre i år.

19. spicata

spicata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S25
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Nu sitter jag med windows8 i datorn och wp8 i mobilen och måste bara få säga att det liksom lite enklare nu !

Men en sak får jag inte till och det är Nokia Music unlimited som tydligen ska vara gratis, men inte sjutton får jag till det. Har skrivit till support, men är det någon här som har löst det så säg gärna till.

De frågar efter någon 16 siffrig kod som antigen skulle skickas med sms eller medfölja mobilen, men inte då.

20. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Såg hans ban efter att jag svarade. Bara gruvligt trött på försäljarsnack och större intresse av egen förtjänst än slutanvändaren. Nåväl, nu lägger vi det på hyllan.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2