Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Amoled är ett måste (om jag fattat det rätt) om man vill ha stanby-klocka samt övriga klockrena funktioner som att kunna se missade samtal, inkomna mess/mail, utan att ha aktiverat skärmen, och dessa funktioner är oslagbara. Sedan ska väl 928/925 vara i aluminium och ganska mycket lättare, så sammantaget blir det en sk Catwalk, en snyggare och smidigare modell än 920, och förmodligen något ganska väsentligt som skiljer dem.

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ah, den blir mindre/lättare? Det låter däremot lockande! Jo AMOLED krävs nog för det ja. Trodde inte MS tillät att man mixtrade med låsskärmen men jag antar att Nokia fått lite special treatment. Jag kommer nog inte uppgradera ändå, gillar 920 och skulle behövt större skärm och kortplats samt mer processorkraft för att uppgradera. Undrar när nästa generations WP-lurar kommer? 2 gb ram, quad core m m.

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Bara för att den är tung och plastig betyder det inte att skärmen inte spricker när man tappar den i marken.

4. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tack för en bra och lättöverskådlig länk. Jag kommer köpa en 925 när den kommer, av den enkla anledningen att den har fler funktioner, är snyggare och smidigare och jag vill följa wp:s utveckling genom Nokias flaggskepp.

Denna kommer nog också bli en hit.

http://www.dailymobile.net/2013/05/17/nokia-lumia-eos-seen-by-a-reader/#Kqpmobs9jHwCm8l3.99

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

7. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Känns knappast seriöst när du länkar till tester gjorda av partiska sidor med namn som Windows mobile poweruser och Windowsphone central o.s.v

Kan tipsa om en mer nyanserad test av KAMERAN från en sida som sysslar med digital foto och inte har nått som Windowsphone eller Windows mobile i site adressen.

http://connect.dpreview.com/post/92...axys4-vs-htcone-vs-iphone5-vs-lumia920?page=4

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

pmugghc gillar detta.
  8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Some Lumia 928 highlights:

Like most Nokia smartphones before it, call quality on the Lumia 928 is fantastic. Nokia is the only major smartphone vendor that can be considered a “phone company” first and foremost, and it shows. Reception is great, audio clarity is as good as it gets and I have yet to drop a call."

"the Lumia 928′s PureView camera really shines (pun intended, sadly) and visibility is better than any other phone I have tested, including the HTC One, which takes great low-light photos."

"I should also note that 1080p HD videos captured on the Lumia 928 are stunning."

"The 4.5-inch AMOLED display on this phone is fantastic. The 768 x 1,280 resolution results in a pixel density of 332 ppi, and the clarity is stunning as a result"

"Finally, the battery life on the 928 is quite impressive and I was easily able to squeeze a full day out of each charge with average or even somewhat heavy use."

http://bgr.com/2013/05/17/nokia-lumia-928-review-third-times-the-charm/

bgr är också partiska va?

"The Lumia 925 might just be the best camera phone to date."

http://gizmodo.com/nokia-lumia-925-hands-on-this-is-the-windows-phone-you-505391589

Gizmodo är också partiska va?

Last edited: 18 maj 2013
  9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Får korrigera mig själv här, Amoled är inget måste för det ovan, det är den nya Asha 501 ett lysande exempel på då den har tft-skärm.

10. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Inte ett måste men det kommer att dra mera batteri på lumia 920 jämfört med vad det då gör på lumia 925.

Är det amoled så är bara pixlarna där klockan visas på medan på en LCD-skärm så är hela skärmen på.

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Så hela skärmen är på 2.10 in i klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=D6iMsePF0kk&feature=player_embedded

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Last edited: 29 maj 2013
  13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

14. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Gick och vann en Nokia Lumia 920 i Telenors fototävling... det var ju trevligt! :D Hade aldrig köpt den då jag varit tveksam till Windows phone överhuvudtaget. Men nu sitter jag alltså här med den och jag kommer då från att ha varit Android nörd i några år ;)

Hur som... Det var verkligen en omställning att köra en windows phone! Men den är ju mycket, mycket smooth än någon android tele jag testat. Skärmen svarar så himla bra! Byggkvaliten ska vi inte tala om när man jämför med en Samsung... Jag hade svårt i början med inställningar och lixom få grepp om allt. Det jag saknar är vissa appar jag hade på min Samsung sgs3 :/ Men det går att leva utan och använda webläsaren istället.. Kameran älskar jag! Jag tycker det är stor skillnad mot sgs3s kamera! Inte alls lika pixlig som sgs3 kamerans foton. Det är för mig en stor fördel då jag älskar att fota :) Jag är helnöjd med min Lumia 920, men jag kommer ha kvar min sgs3 ett tag till då det känns som att jag måste vänja mig med Windows och testa mer innan jag bestämmer mig ;)

Men nog är det en grym mobil alltid!

15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Grattis! Jag rekommenderar att hålla i din Android ett tag till. Vi är ett par stycken som vart helt frälsta i WP när vi först körde det men efter ett tag lade det sig och nu tycker jag det är lite stelt och trist. Gav min WP lur till tjejen. Inget jag skulle gå tillbaka till. Men det är jättebra på sitt sätt och modernt och fräscht.

Madeli gillar detta.
  16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Madeli, han som svarar dig har haft 5-6 mobiler på något år, Android, Meego, Blackberry, WP etc tec, så han tröttnar ju på allt. Först är det alltid 'WOOOW!' sedan byter han. Kan ju vara bra att ha i åtanke.

Själv gillar jag WP ju mer det utvecklas. Nu blir det en Surface Pro en surfplatta men mer som en lite pc. Möjligheterna är oändliga i ekosystemet.

Madeli gillar detta.
  17. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ja, jag skaffar mig alltid en egen uppfattning om saker och ting :) Smaken är som baken och jag kommer ge WP en chans. Jag kommer dock ha kvar min sgs3 ett tag som backup ifall jag saknar Android ;)

18. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

19. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

20. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja men du är ju samtidigt raka motsatsen. Det existerar inget annat än Nokia i ditt huvud. Jag kan vara neutral i mina bedömningar medans du är totalt insnöad i ett tänkande. Behövs inte mycket läsande på detta forum för att inse det.

Jag provar alla system för jag vill uppleva dess fördelar och nackdelar. Sen vad som passar mig för stunden är en annan sak. Jag är inte den som låser mig vid ett system och försvarar det till varje pris. Jag ger gärna ris och ros till varenda system jag har använt, inklusive det jag använder nu.

Om du ber någon om råd i det verkliga livet ang. val av telefon, vem skulle du då vilja ha råd av? Dig själv (som vi alla vet vad du skulle svara) eller mig som faktiskt kan ge en subjektiv bedömning utifrån erfarenhet utan att ge något system en fördel i förhand?

Kan väl tillägga att i dagsläget så det enda system jag personligen inte skulle kunna tänka mig att gå tillbaka till igen är just WP, utav alla system jag har kört.

Last edited: 2 jun 2013
    Dirk Diggler, pmugghc, aikelo och 2 andra gillar detta.