Noname XT2500 pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Tulkas010, 5 jan 2020.

  1. Tulkas010

    Tulkas010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har börjat kika runt efter att ersätta min telefon och har därför börjat få mängder av reklam på Facebook och dylikt (storebror ser dig). Erfarenheter från livet och jobbet talar för att jag ska leta efter nåt vattentätt, tåligt och ärligt talat nåt rätt billigt.

    Bland annat kom det upp ett erbjudande som väl bara måste vara för bra för att vara sant?

    XT2500 Pro Global First Thermal imaging Smartphone Helio P70 Android 9.0 6GB+128GB Waterproof 6580mAh Mobile Phone

    6,3"
    Helio P70 octacore 6GB + 128GB
    Android 9
    IP68 & "tålig"
    Dubbla sim & minneskort
    6580mha batteri
    Ca 1500:-

    Är det nån som tror att specen är ens i närheten av sanningen?
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    För bra för att vara sant är oftast det... en telefon med FLIR för $139?
    Börja med att kolla upp företaget - hittar ingen adress och telefonnumret är lite för bra för att vara sant...
     
    Kristy gillar detta.
  3. Grandphawalter

    Grandphawalter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Spenderat en timma på att kika runt lite på dessa sidorna som har denna line av telefoner ;intresset kom av att man klickade på riktad annons för "noname" XT2500pro på FB (kunde inte låta bli).

    När man surfar runt lite på chicmiyahemsidan så inser man att "noname" XT2500pro; (under skalet) är samma telefon som blackview BV9800Pro och när man klickat "in basket" så får man också erbjudande om att köpa just en sådan. När man kikar lite närmare på videoklippen som florerar i denna kampanjen så ser man också att det är flera telefoner som de torterar på olika vis.

    Nåja klickar man på merköpserbjudandet om att köpa också en blackview BV9800Pro så blir man skickad till en annan väldigt liknande hemsida (therichnet) med samma upplägg ;men det finns inte längre koppling till ens shopping basket ifrån förra hemsidan. När man googlar runt lite så hittar man kickstarterkampanjen där det verkar vara betydligt dyrare att köpa en blackview ;även om det mest är kinesernas värdelösa marknadsföring som luktar fisk så får iallafall inte jag någon lust att klicka på köp.

    Lycka till med din nya telefon "från" 1100 sek "till" 5000 sek. (kineserna måste tro vi är dumma i huvudet)

    Hemsidorna det gäller är:
    chicmiya.com
    therichnet.com
    store.blackview.hk
    Blackview BV9800 Pro Rugged Phone, for Outdoor Adventurers
     
    Kristy gillar detta.
  4. CTX DCT

    CTX DCT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag slog till med en sån däringa -för jag hade jagat en FLIR i lång tid -men de är svindyra o jag behövde en thermal image Camera ..
    så när halmstrået dök upp ....kollade så klart inte upp tillräckligt mycket innan ...
    nåväl betalade xt2500 fick hem nått helt annat billigt skit o nu håller jag på o försöker få tebaks mina slantar via PP..
    chicmiya svara inte på mail o inte på telefon .skitbutik rent ut sagt ! spara dina pengar o besvär -handla inte där ! och mitt återskickade paket ligger på vänt ..så och mina slantar ..

    * kom en mobil grunka som heter LAHD ROOFR -kollade den i sömmarna o det där med vattentät-glöm det -tunt jäkla plastskal ,med skarvar som skulle dränka den direkt bara du spotta på den ..stöt tålig ?-nope ..och kameran ligger i nivå med skalet alltså blir det slipmärken på kameran så fort du lägger den på olämpligt underlag ..
    o det där med android 9 -var android 8 osv ..inte en siffra rätt ..
    så beställer man från ching chong så måste man kolla upp ordentligt ..har jag lärt mig nu ..Å ju dyrare produkt desto svårare att få tebaks slantar ,verkar det som ..

    köpte Xiaomi Redmi 8 Pro till frun ,68mpix kamera super telefon ..rekomenderas
    själv kör jag med Nokia 9 pure view-har alltid gillat nokia ...
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 23 feb 2020