Fråga: Noob-frågor Social Hub

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by scouhound, Sep 19, 2011.

1. scouhound

scouhound Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ny med smartphone.

Har synkat min gmail med gmail-appen samt synkat mina diverse konton med Social hub. Detta har dock givit mig ett irriterande problem. Så fort jag får ett mail så får jag direkt notifikation från bägge system så det plingar galet hela tiden! tycker dessutom att Social hub är lite jobbigt och känner att jag klarar mig fint utan!! Så mina frågor är:

1. Hur får jag tyst på Social Hub?
    2. Kan jag få g-mail appen till att bara uppdatera en gång i timman eller liknande eller uppdatera när jag själv vill så det inte plingar så sjukt hela tiden (får en hel del mail)??

Hoppas någon kan hjälpa mig!!

MVH / Peter

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ang gmail. Går du in i inställningarna i appen och kollar allra längst ner så finns en inställning så det bara plingar när du har nytt mail, alltså inte för VARJE nytt mail. Dessutom kan du i ljudinställningarna ändra så att det inte låter alls när du får mail (meddelandesignal i ljudinställningarna).

3. peswe

peswe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag irriterar mig på samma sak. Det jag tror TS menar är att BÅDE gmail OCH social hub larmar för nya mail...

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ah ja jag läste nog lite för snabbt. Jag har aldrig startat Social hub så jag vet inte hur det fungerar riktigt.

5. abru

abru Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

gmail appen kör med push, så den går inte att ställa in till att kolla efter mail under ett visst intervall. det du kan göra är att antingen stänga av notifikationer, eller ställa in tyst istället för ringsignal. det går att göra under inställningar. alternativt bocka ur autosynk.

om du kopplar olika mail till social hub kommer även de att fungera med push, så du kommer få notifikationer direkt för varje mail. då kan du antingen göra samma som med gmail appen, eller så kan du ta bort dina mailkonton från social hub och lägga in dem i samsungs epostklient istället. då kommen dina konton kontrolleras utan push, och då kan du ställa in att inkorgarna ska kontrolleras under ett visst intervall.

om du känner att du inte vill använda gmail appen alls kan du rensa all data så att ditt konto inte är knutet till appen längre. den inställningen kan göras via "hantera program".

hoppas att det var till nån hjälp.