Nook Color

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av -ix-, 2 feb 2011.

1. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Finns det inte en sida man kan gå via om man köper från affär i usa som inte skickar utanför usa? Den sidan typ köper till sin adress och sen skickar till england och sen skickar till sverige?

2. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det finns det. www.borderlinx.com är en sådan.

3. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

4. Thewapman

Thewapman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha, ja precis, var är rättvisan?! Jag fastnade för 250gb hårddisken och HDMI på archos 70 istället. :)

5. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick hem min nookcolor idag och rootade den med auto nooter, det hela gick smärtfritt, förutom att jag var tvungen att reboota den innan den ville avsluta inloggningen till mitt google konto. Håller på att tanka hem lite appar nu för att testa dem, tankade hem scandinavian keyboard men jag kan inte aktivera det, när jag longpressar på en input ruta så kan jag inte välja tangentbord. Och i settings kan jag bara välja mellan nookens egna multitouch tangentbord och det som ligger med efter man rootat. Youtube verkade bara funka första gången jag startade det, men det finns tydligen någon fix för det.

Bah! Man kan inte använda nooken när den laddas, och eftersom den bara låg i hold när den skickades så hade den inte så mycket batteri kvar när jag fick hem den. Jag som vill leka med den nu :S .

Last edited: 8 feb 2011
  6. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Fick också hem min idag, slänger upp en uppackningsvideo om någon timme.

7. DkY

DkY Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Vad blev totalpriset för NC inkl. moms, slapp ni skatt?
    :)

8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

2250kr + 331kr skatt + 100kr avgift från Posten, otroligt besviken över att jag inte slant igenom tullen :(

Ska ringa Tullverket och fråga hur dom momsbelagt varan och efter vilken momssats, för så vitt jag vet så klassas iPaden som "Övrig elektronik" som har en tull/moms på 3,5%, vad skiljer NC från iPaden?

DkY gillar detta.
  9. henel321

henel321 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Jag beställde en i helgen, den är nog på flyget nu... Ska bli ruskigt intressant att testa den.

10. henel321

henel321 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Det där är ett känt problem. Standard 2.1 på Nooken har inte stöd för internationella tangentbord. Om du tittar på xda har det nu kommit en CWM flashbar Froyo, jag tänkte testa den när min kommer eftersom man ändå inte kan använda B&N-applikationerna i Sverige... Förhoppningsvis klarar den svenska.

ArakanI gillar detta.
  11. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Spännande! Tack för rapporterna så långt. Keep 'em coming! :)

12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Exporterar min video nu med mina första intryck, sedan ska den bara upp på youtube :)

13. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara 331:- moms, vilken lyx. Själv åkte jag på 626:- moms och 100:- för postens avgifter, och då gick nooken och frakten ifrån USA på 2,245:-. Får väll ta och ringa Tullverket imorgon och se vad de håller på med!

Jag verkar dock inte få upp alla appar på market, någon som vet vad det kan ha att göra med. Vanliga Angry Birds dyker inte upp med Seasons gör det.

henel321: Okej, får se om jag orkar testa det, vet inte om jag behöver Å Ä och Ö så mycket. Det verkar dock som om de ska finnas med när man longpressar på en bokstav, när jag gör det så poppar bara rutan upp där alternativen ska stå. Men den är helt blank, om jag sedan trycker i den tomma rutan så dyker det upp specialtecken. Men eftersom de inte syns så är det ju inte direkt möjligt att använda dem.

behnaam: Nice. Jag vill inte spoila men något säger mig att unboxningen inte lär bli allt för rolig. Jag gillar dock lådan, den är jäkligt trevlig. Hade mer nöje med den än nooken de första minutrarna. :P

14. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Är precis likadant på min rootade HTC Hero som kör Android 2.2. Vanliga Angry birds dyker inte upp, endast seasons.
    Går däremot bra att hämta hem Angry Birds-APK;n manuellt, t.ex från Getjar (dit Rovio själva länkar).

Har inte utrett varför, men det kanske är intressant för dig att veta att samma problem finns på andra enheter.

15. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, jag drog över lite appar ifrån min N1a förut idag, men jag orkar inte plugga in och ut dem så fort jag kommer på att jag missat något. Jag är vad man i folkmun brukar kalla slö. :D

Saknar förtillfället en kamera på den, är så drygt när man inte kan fota QR koder ifrån datorskärmen.
    Någon som kan tipsa om en bra app för ordbehandling. Eller rättare sagt bara en app där man kan föra anteckningar. Ska försöka få ut lite valuta för pengarna så jag hade tänkt släpa med den till föreläsningar i skolan.

16. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det är för att jag bad säljaren att sätta ett lägre värde på fraktsedeln ;) Sådana fula tricks lär man ju mer man importerar hehe. Man ska alltid ligga på den säkra sidan ifall nu Tullverket ska vara jävliga.

Videon innehåller lite första intryck också :) Gillade dock magneten i boxen, fiffigt av stollarna hos B&N!

17. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, jag har inte den tilltron för postsystem att jag vågar ta risken att undervärdera en vara, har inte råkat ut för att något varit trasig när jag fått hem varan. Men allt för ofta får man hem kartonger som är misshandlade bortom igenkännande.

Har du någon länk för videon, eller ligger den inte uppe ännu? Alltid roligt att höra vad andra tycker. Själv är jag nöjd än så länge, har väll inte hittat något nytt att klaga på förutom det jag nämnde ovan. Om jag verkligen skulle leta efter fel så kan jag tycka att den laddar lite långsamt, känns som om min N1a som laddar via datorn laddas snabbare än nooken i ett eluttag via en resekonverter.

18. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jo, det kan ju vara nackdelen, men jag tar den risken med tanke på att jag utgår ifrån en bra paketering av säljaren.

Videon exporteras fortfarande (den blev ganska stor), laddar upp den så fort den är färdig, om jag inte somnar alltså :)

Varför använder du en resekonverterare för att ladda? Jag tog min laddar adapter från N1:an och pluggade in direkt i eluttaget, och det fungerar galant.

19. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Något sådant fick jag inte med min N1a(inköpt februari 2010), om jag inte minns fel så var det väll ett tillägg som man kunde välja bort, och snål som jag var så valde jag bort den då. Det är ingen aktiv omvandlare jag använder utan bara en USA -> EU adapter för själv uttaget i väggen.

Konverter var ett klantigt ordval, adapter hade varit bättre av mig att använda.

Har någon har koll på om google tillåter ekort ifrån swedbank på sin checkout, försökte lägga till ett via nooken och datorn men fick bara diverse felmeddelanden. Verkar dock som om checkout strular nu eller så är det för att jag kör Opera, för sidan identifierar min dator som en mobil.

20. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

-ix- gillar detta.