Fråga: Note 2 som dator?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av droidhenke, 15 jan 2014.

  1. droidhenke

    droidhenke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej

    Undrar om någon har använt sin Note 2 som dator? T.ex. en docka med ström, hdmi ut till en monitor, mus och tangentbord. Helst med så få komponenter som möjligt.

    Har en extra monitor som jag tänkte man kunde kopplat in Note 2'an på bredvid den stationära datorn. Obs endast som komplement till datorn.
    Helst med hdmi splitter, samt gärna med keyboard+mus splitter, så man slipper ha 2 uppsättningar. Men är öppen för en liten extra keyboard+mus lösning med egen hdmi.

    Någon som testat och kört en tid?

    En fråga som direkt dök upp är blir upplösningen 1280*720 ut eller kan man ändra output?

    Mvh
     
  2. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag köpte en liten mus och tangentbord och tanken var att använda den i skolan som en liten bärbar dator. Jag köpte ett litet ställ till telefonen så den fungerade som skärm så jag har inte haft den inkopplad till en skärm.

    Den funkar mer än väl som enkel surfmaskin/ordbehandlare/Youtube osv. Det är ju fullt musstöd i Android och funkar helt ok. Det finns en sak som jag kommer ihåg som riktigt störande när man använder tangentbord och det är att det vanliga tangentbordet i telefonen åker upp hela tiden. T-bordet Måste "backas" bort så fort man ska skriva något vilket inte är så kul (läs jävligt störande). Finns säkert någon fix för det men vid en snabb koll hittade jag inget då det begav sig.

    Annars är ju telefonen tex avsevärt mycket snabbare som bärbar dator än den Netbook jag hade för några år sen. Seg som sirap trots att den hade ungefär samma prestanda vad det gäller CPU och minne.

    Vad det gäller upplösning är man låst till 1280*720 om man inte rootar telefonen. En annan sak att tänka på är att Note 2 INTE går att köra i landsskapsläge till 100%, såsom skrivbordet (hemskärmen). Finns en app (kommer inte ihåg namnet) som fixade det utan root.
     
  3. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det finns en app för det här med att T-bordet åker upp automatiskt. Hade det på min Android TV. Tyvärr kommer jag iinte ihåg vad den heter..
     
  4. droidhenke

    droidhenke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok. Tack för svaren. Var sugen på att byta till note 3 med bla detta i åtanke. Då får man ju högre upplösning om inte annat. Är dessa problem som ni nämner kopplade till note 2 just eller till alla Android?
    Mvh

    Sent from my giant iPhone killer.
     
  5. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa på att de är kopplade till Android rent generellt!
     
  6. papito

    papito Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Funkar OTG till t.ex xbox?
     
  7. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hur gick det med dina planer?

    Tror att det skulle fungera riktigt bra. Kört med mus till olika android-enheter och tycker att det fungerar fint.

    Vad det gäller landskapsläge är det bara att köra en launcher som stödjer det, vilket jag tror de flesta tredjepartslaunchers gör. Provade just om split screen (eller vad det nu heter i touchwiz, två appar öppna samtidigt på skärmen) fungerade i min tredjepartslauncher (action launcher) och det var inga problem.

    Jag skulle köpt en Samsung Smart Dock Multimedia Hub (tre usb, hdmi) och en liten, trådlös tangentbord/mus kombo. Borde inte vara några problem att automatiskt deaktivera skärmtangentbordet när du är ansluten till hubben.

    Fan, nu blir jag sugen på att göra det fast jag egentligen inte har någon användning för det. :)

     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Gammal video men värd att titta på ändå :)

    <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/9nh2NSLgaII" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  9. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T