Fråga: Note 2 som modem

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av ch08, 8 okt 2012.

  1. ch08

    ch08 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Om jag vill ansluta min telefon till datorn och använda den som ett modem för att komma åt Internet, hur gör jag då på enklast sätt?
    Kan bara säga att det här är den bästa mobil jag hfat på länge, ljudet är bra och den är snabb.
    Har dock lite beslutångest att man kanske skulle väntat på 4G-modellen, men har ganska snabbt Internet hemma så jag klarar mig nog till nästa modell dyker upp!
    Tack för hjälpen!
     
  2. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Under inställning / nätverk och trådlöst / fler inställningar har du de olika valen för internetdelning
     
  3. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Kopplar du den som modem via kabel så kan du behöva installera Kies först för att få drivrutinerna. Nackdelen är begränsad placering, men fördelen är laddningen.
    Har du WiFi på datorn är WiFi hotspot smidigast. Bara att ställa in och sedan placera telefonen på ett lämpligt ställe för att hitta bästa kombinationen av mottagning och signal till datorn. Når man dessutom telefonen med laddaren så finns det inte mångar nackdelar.
    Jag körde jämt och ständigt med min S2:a i en månad då jag var utan vanligt bredband. Jag minns dock inte vad som fungerade bäst för mig. Jag vet att jag testade med bredbandskollen för att bedömma hastigheten på båda alternativen. Ett av dem var klart mycket snabbare iaf.