Tre:s N20/N20 Ultra med CSC "EUX" som inte fungerar med Samsung Pay

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av bernard, 24 aug 2020.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar ha blivit vajsing med telefonerna Tre skickat ut. Flera tycks ha fått telefoner med CSC/region "EUX" som inte ändras till "NEE" vid insättning av svenskt SIM-kort. Dessutom fungerar inte Samsung Pay.

    Hur kontrollerar jag min CSC?
    Knappa in: *#1234#
     
    Last edited: 24 aug 2020
    chraist och BigF gillar detta.
  2. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag får en ny telefon skickad till mig och när den anländer så får jag skicka tillbaka den jag fått idag. Bra löst av Tre måste jag säga.

    Hoppas bara den nya fungerar som förväntat.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kontaktade Tre dig om retur, eller behövde du kontakta dem först? Förklarade de vad som blivit fel och hur många som är drabbade? Alla som förbokat?
     
  4. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Det var jag som kontaktade Tre efter att ha läst om @Azguz@Azguz problem och upptäckt samma då jag startade upp min telefon.

    De hade ingen förklaring till det och nämnde att det var några fler som upplevt samma problem. Hur många vet jag inte.
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har ni som haft problem dubbla SIM, eller har kört endast ett SIM i den primära SIM-kortsplatsen?

    Testa kanske i sådana fall endast starta upp telefonen med ett SIM-kort isatt i den primära SIM-kortsplatsen (#1).


    Fungerar inte det, så testa en fabriksåterställning och ha sedan endast ett SIM-kort i telefonen i den primära SIM-kortsplatsen.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    bernard gillar detta.
  7. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag kör normalt sett med dubbla SIM men efter att ha läst om problemen så startade jag upp den med endast SIM från Tre och då på den primära kortplatsen.
     
    bernard gillar detta.
  8. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag hade mitt SIM i innan jag ens startade telefonen första gången och då i huvudslott 1.
    Sen har jag provat att stoppa i det i slut 2 men ingen skillnad.

    Enligt Samsung så har det inget med det att göra utan det är helt enkelt en helt fel telefon från fel region. Det kan även vara annat som inte stämmer. Samsung kommer inte fixa de här telefonerna utan enda fixet är att få korrekt telefon från tre vilket verkar vara något av ett problem för dem...

    Jag ska också få en ny skickad till mig med en retursedel som jag skickar tillbaka min första med.

    Efter 1 h och 40 minuter i kö till Samsung gav jag upp om förköpserbjudandet och skrev i chatten/mail till dem istället.
     
    BigF och bernard gillar detta.
  9. vurna

    vurna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har dubbla sim, tog ut det andra (tele2) imorse men ingen skillnad än. Ska testa att wipa telefonen då, segt när man har installerat allt.
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, ja, kan ju vara intressant att testa i alla fall, men det verkar å andra sidan som att IMEI-numrena på dessa lurar inte heller är rätt registrerade hos Samsung, så även om det funkar är det kanske bäst att returnera luren. Annars är risken att Samsung Pay fortfarande inte funkar och att Samsung inte ger garanti på telefonerna samt att förhandsbokningserbjudandet inte fungerar.

    PS. Testa begär ett mobilfodral som kompensation för det här besväret de orsakat er. Tre/Samsung kan bjuda på det.
     
  11. hoffarn

    hoffarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jag har varit i kontakt med samsung via chatten. Telefonen ej nordisk.

    Frågade även vad som händer med förbokningserbjudandet om jag får en ny lur.

    "Om erbjudandet inte dyker upp i Samsung Members appen på telefonen, kan du isåfall ta kontakt med våran kampanj avdelning via telefon: 077 140 30 20, så kan de hjälpa dig vidare med kampanjen i såfall :)"
     
    bernard gillar detta.
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Någon som gjort en factory reset med endast ett sim i?
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Spara logg från chatten/ta skärmdump, så du har något underlag på vad de lovat sedan.
     
  14. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Provade jobbets tele2 kort, men hände inget då heller.

    Men som någon skrev. Redan på IMEI- numret sa samsung att det var fel och det är ju oberoende simkortet.
     
    bernard gillar detta.
  15. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Provade factory reset utan framgång.
     
    bernard, R3b0rn och chraist gillar detta.
  16. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Tack för att du informerar!
     
    BigF gillar detta.
  17. hoffarn

    hoffarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har testat aktivera esim utan framgång. Sedan blev vanliga simkortet obrukbart :)

    Varit i kontakt med 3 som skulle forska i detta och återkomma.
     
  18. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Vi får se om det fungerar för oss som får hem en nya helt enkelt . Återkommer när det händer.
     
    bernard gillar detta.
  19. vurna

    vurna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har också testat ett par saker nu utan någon framgång alls. Fortfarande samma fel att Samsung Members inte går att nå (Samt att Samsung Pay inte funkar och det står EUX i inställningarna på telefonen fortfarande).

    - Säkerställt att bara Tre simkortet sitter i telefonen självt.
    - Wipe av cache
    - Factory reset

    Tänkte också ringa till Tre nu och felanmäla detta nu. Hoppas man inte måste övertyga dom allt för länge, får hoppas de tror en.
     
  20. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag har förvarnat dem om att de har ett massivt problem framför sig då jag läst flera här samt att smasung sagt att flera har hört av sig dit.
    Någon stans bör väl samsung höra av sig och undra....
     
    vurna och bernard gillar detta.