Note 20 Skärmproblem

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av Mattsson91, 14 feb 2023.

  1. Mattsson91

    Mattsson91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Idag ville inte min telefon vara med mer. Satt och scrollade facebook, sen stängde jag ner och la den i fickan. 2 minuter senare när jag tar upp den så går det inte att trycka på skärmen. Använder jag pennan så fungerar det felfritt, men med fingret går det inte alls. Har startat om den 7 gånger, installerat senaste uppdateringen men fortfarande ingen skillnad :mad::mad:.

    Någon som har varit med om samma problem?
    Finns det ingen lösning så klickar jag hem en Fold eller S23 Ultra :(
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Du kan ju testa att öka Tryckkänsligheten, finns i inställningar i avdelningen Skärm.
     
  3. Mattsson91

    Mattsson91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har gjort det också. Har även gått in och återställt alla inställningar i telefonen utan framgång. Det enda som verkar kvarstå nu att prova är och göra en total återställning av telefonen, men det har jag ingen större lust att pröva ifall att det ändå inte fungerar.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Har du testat funktionerna som du når om du knappar in *#0*# som telefonnummer? Där finns ett test för touch mm.
     
  5. Mattsson91

    Mattsson91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är ju samma tester som man kommer åt ifrån inställningar också. När jag gör touchtestet så reagerar den inte på varken fingret eller pennan..

    Det jag inte förstår är att den fungerar normalt med pennan
     
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Touchen är följaktligen paj, kanske någon anslutning till skärmen som släppt.

    Pennan är ju en annan funktion så du ska vara glad att det är en Note annars hade du inte kunnat göra någonting längre med mobilen...