Note 20 Ultra fungerar ej med Google Pay

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av rudalhei, 19 aug 2020.

  1. ErikBergli

    ErikBergli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jeg har Telenor. Det har jo fungert i lengre tid med andre telefoner inkl S20 Ultra...
     
  2. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Samme for meg også. Det er mulig det må til en oppdatering. Jeg er i kontakt med tek.no som ser på saken.
     
    ErikBergli gillar detta.
  3. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Har snakket med én jeg kjenner i Telenor som jobber med saker mot samsung. Det kommer en oppdatering fra Samsung etterhvert som gjør at Google pay vil virke igjen. Om det tar 3dager eller 3 uker visste han ikke..
     
  4. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Skönt att de vet om felet i alla fall. Hoppas det kommer snart så du slipper ha kort med dig överallt ;)
    Använder Curve i min telefon (Google pay) och det fungerar utan problem.
     
  5. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Jeg byttet til Telia så har ikke problemet lenger.
    Ingen kort fungerer med Google Pay for dom som har Telenor i Norge.
    Bra det blir en løsning
     
  6. ErikBergli

    ErikBergli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tør vi håpe at dagens oppdatering løser problemet ?

    Build-nummer : N986BXXS1ATH9
    Android-versjon : Q(Android 10)
    Utgivelsesdato : 2020-09-08
    Sikkerhetsfiksnivå : 2020-09-01
    • Sikkerheten til enheten har blitt forbedret
     
  7. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Jeg tror det er litt tidlig.. Tror ikke de rakk å få det med... Men om det da kommer egen oppdatering, eller om vi må vente én mnd til vet jeg ikke.. Jeg skulle få beskjed når han visste mer.
     

    Bifogade filer:

    Taskman gillar detta.
  8. ErikBergli

    ErikBergli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Stemmer... det fungerte akkurat like dårlig etter denne oppgraderingen...
     
  9. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Ja den oppdateringen var nok klar for en stund siden. Må nok vente på neste dessverre. Bare håper de sender ut en liten oppdatering før neste sikkerhetsoppdatering.
     
  10. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Nå testet jeg noe nytt. Jeg hadde i Teliasim i skuff nr 1, og talkmore i nr 2. skrudde på og ventet litt med pinkode til talkmore, sånn at Telia ble aktivert først. Så når begge sim-kort var på, så skrudde jeg av SIM 1(Telia) så det var helt deaktivert. Da fungerte Google pay med bare talkmore aktivert i skuff nr 2!! Så kjøp kontantkort fra Telia, og putt det i skuff 1 å start opp!
     
  11. ErikBergli

    ErikBergli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hmm, jeg har OneCall sim i slot 2, mener du at om jeg bytter om og starter på dette så vil det kanskje fungere ? Ellers fikk jeg svar fra Samsung support i dag etter ti dagers venting, de henviste til Google supportere...
     
  12. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Ja forsøk det
     
  13. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Forsøk også med bare onecall. Husk å skrive inn pinkode på onecall, og vent et par sekunder før du taster pin på Telenor. Sånn at du er sikker på at onecall blir registrert på nett først.
     
  14. Esped

    Esped Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4
    Jeg oppdaget denne siden først i dag, så slenger meg på. Note 20 ultra fungerer desverre ikke med talkmore sim, men med telia, desverre..
     
  15. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Husk å klage til talkmore, så de får opp farten med å fikse dette! Jeg har satt inn Teliasim i skuff 1 og talkmore i nr 2. Så har jeg deaktivert skuff én med Telia i menyen. Da fungerer Google pay uten at Teliasim er aktivt. Det bare sitter i skuff 1
     
    Esped gillar detta.
  16. Esped

    Esped Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja, jeg har klaget til Talkmore i dag, fikk hjelp av en veldig service minded kar som skulle ta det videre, prøvde på fredag også, men kom ikke langt følte bare at hun jeg snakka med ble hissig og mente det var banken min eller google pay som det var noe galt med, tydligvis mye forskjellige folk som sitter på kundeservice. Jeg har også gått til anskaffelse av et Telia sim nå.. Veldig bra jeg fant det forumet her sånn at jeg ser at ikke bare jeg som sliter med det samme.
     
  17. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Det er mange! Alle med telenor og talkmore! Sikkert de andre som bruker Telenornettverket også! Jeg fikk telefonen min på onsdag før den var lansert. Kan tro jeg var frustrert når jeg startet denne tråden. Ingen som trodde på meg til å begynne med, for det var jo ingen som hadde telefonen. Jeg prøvde to forskjellige telefoner. Så fikk jeg vite at Telia funket. Da fant jeg ut etter mye testing med div, at hvis jeg deaktiverer det, og bruker talkmore i SIM 2 så funket det.
    Jeg håper det kommer en løsning snart. Enten må det være telenorinnstillinger som må endres ved en oppdaterin, eller simkort som må byttes...
    Jeg har kontakt med en litt opp i systemet i Telenor, som følger med på saken. Han gir beskjed så fort han vet noe. Legger det ut her når jeg vet noe mer.
     
    Edgarski gillar detta.
  18. Esped

    Esped Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4


    Jeg har vært i kontakt med både google pay og samsung når jeg feilsøkte, skjønte ikke bæret når det fungerte på den gamle telefonen min og alt av innstillinger skulle var ok, men nei. Var bare flaks jeg tok ut simkortet mitt for å se om det fungerte da, det gjorde det... Så prøvde jeg å sette det inn igjen, for å sette telefonen i flight modus, fungerte ikke, så lånte jeg min venninnes sim kort som er telia, da fungerte det, så da skjønte jeg at det måtte være noe med Telenor.... Snakket med Talkmore, de sa simkortet var fra 2017, så forstøkte med et nytt, fungerte ikke. SÅ ja, det er noe i telenor greier det her. Vi har nok gjort det vi kan...
     
    Edgarski och rudalhei gillar detta.
  19. Edgarski

    Edgarski Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hei.
    Først og fremst takk til rudalhei for innsatsen!
    Jeg prøvde også med telia sim (chilli) i skuff 1 og det fungerte. Det går også hvis talkmore sim sitter i skuff 2 med skuff 1 uten noe kort. Det hadde vært en løsning men da kan man ikke bruke minnekort...
    Jeg vet ikke om det er nødvendig for å bruke telia sim en gang eller er det nok for å bare sette telenor sim i skuff 2.
     
  20. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    Hyggelig å kunne hjelpe. Det går an å teste litt forskjellig. Men som du sier så kommer vi nok ikke til å få brukt minnekort før telenor/talkmore kommer med løsning. Jeg har forsøkt å deaktivere sim1 og startet med Telia i sim 2, for så å skru den av og så aktivere sim 1 med talkmore. Det funket ikke. Bare fått til med talkmore i skuff 2.
     
    Edgarski gillar detta.