Tack för din feedback! Jag förstår att ni är oroliga över att ni inte kommer att få er telefon såsom det förväntades. Alla kunder hos oss skall ha fått information om att telefonen kommer att bli försenad på obestämd tid och den blev i samband med detta även säljstoppad.
Vi vill givetvis lösa det så smidigt som möjligt för er och erbjuder därför alla kunder möjligheten att köpa en annan telefon som vi bedömde vara mest lik (inte i närheten av samma telefon, men som sagt mest lik av de vi erbjuder) till ett rabatterat pris. Kommer telefonen inte levereras alls så kommer ni givetvis enligt gällande lag ha rätt att häva köpet om köpet är gjort via oss på
Tele2. Då felet ligger utom vår kontroll har vi ingen rättslig skyldighet att erbjuda något annat i kompensation enligt gällande konsumentlagar.
Givetvis betyder inte detta att vi inte kommer att erbjuda någon annan form av kompensation, men det vore totalt ologiskt enligt mig att vi skulle göra mer än vad vi redan gjort för de av våra kunder som drabbats när felet beror på Samsung. Dessutom är detta ett scenario som vi inte har diskuterat ännu då vi ännu inte vet hur läget ser ut.
För frågor eller vidare läsning om gällande konsumentlagstiftning och försenade leveranser kan du vända dig till Konsumentverkets webbplats "Hallå Konsument" som du hittar här:
http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/sen-leverans/
Vill också påpeka att mitt svar inte är menat att vara spydigt utan bara informativt om hur läget faktiskt ser ut.
Click to expand...